Mining - Ip Adresser - Router

Permalänk
Inaktiv

Mining - Ip Adresser - Router

Hejsan,

Så här ser min situation ut just nu - Jag har fått tillåtelse av chefen att installera 4-5 Antminer S9 på mitt jobb. De är i ett industri område och jag undrar vad händer ifall jag använder deras Router -> Switcher -> Ip Adress... Är detta något jag måste tänka på?

Eftersom detta är första gången jag går in på att Mina undrar jag ifall det gör något om jag använder deras Internet, vilka problem kan uppstå?

Också en sak till är att jag eventuellt kan få problem med internet till mina Antminers, finns det då en WIFI Switcher som man kan ha som tar internet från stället, de ganska dåligt signal där?

Permalänk
Medlem

Om de använder DHCP så blir din enhet tilldelad en IP.
Vissa företag har en proxy för att komma ut på internet, men att fråga folk på nätet kommer inte hjälpa dig.
Ta med en S9a och koppla upp dig för att se hur det går.

Om wifi signalen är dålig, vad ska "wifi-switchen" växla till istället? Du kan inte ta de starkaste signalen från början?
Eller så köper du ett 3g modem, så behöver du inte använda wifi.

Då en miner drar ca 1300W så koppla inte in mer än en miner per säkring om det är 10A säkringar, annars två om det är 16A.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sions:

Om de använder DHCP så blir din enhet tilldelad en IP.
Vissa företag har en proxy för att komma ut på internet, men att fråga folk på nätet kommer inte hjälpa dig.
Ta med en S9a och koppla upp dig för att se hur det går.

Om wifi signalen är dålig, vad ska "wifi-switchen" växla till istället? Du kan inte ta de starkaste signalen från början?
Eller så köper du ett 3g modem, så behöver du inte använda wifi.

Då en miner drar ca 1300W så koppla inte in mer än en miner per säkring om det är 10A säkringar, annars två om det är 16A.

Tack för svaret!

jag vet ej om de använder ett DHCP - Vet du hur jag kan kolla det? Om jag tar med en S9a och kopplar upp den hur vet jag att de använder DHCP hur får jag se det står det DHCP i Setup?

Om jag köper ett 3G Modem hur får jag internet då? Internet sladd -> 3G Modem och denna ger sedan internet till mina Antminers?

Jag ska se hur hur många Amp det är per säkring, de skulle utöka strömmen där så vi får se. Men ett väg uttag med 2 kontakter har 10A, right?

Återinge, tack för du hjälper mig är verkligen i behov.

Permalänk
Medlem

Har du loggat in i din S9a någon gång?
Du borde hitta DHCP där.
Skulle rekommendera att du googlar eller tittar på Youtube efter typ basic IP och DHCP.

Ja alla uttagen som kommer från samma säkring får inte överstiga säkringens strömstyrka.
Hemma är det ofta en säkring per rum, ibland en för flera rum.
Väldigt olika hur det är på företag.

Permalänk
Medlem

Berättade du för chefen att elräkningen ökar med 6000kr per månad?

Ett 3G eller 4G modem använder mobilnätet och kräver SIM-kort med abonnemang. Du kopplar in en switch (om portarna inte räcker) och sedan dina Antminers med nätverkskabel till switchen.

Som nämnt så är det inte 10A per uttag, utan det kan vara per rum eller flera rum. Omöjligt för oss att veta.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sions:

Har du loggat in i din S9a någon gång?
Du borde hitta DHCP där.
Skulle rekommendera att du googlar eller tittar på Youtube efter typ basic IP och DHCP.

Ja alla uttagen som kommer från samma säkring får inte överstiga säkringens strömstyrka.
Hemma är det ofta en säkring per rum, ibland en för flera rum.
Väldigt olika hur det är på företag.

Nej, jag har aldrig loggat in i min S9 - Håller på bygga om lite där jag ska ha dem inte hunnit än.
Ska Googla så mycket jag kan om detta.

Okej, jag måste nog fråga fastighetsägaren angående säkringarna - Men det är inte möjligt öka Amperer heller, alltså lägga till en 16A säkring så lätt? Det är för installerat hur mycket man kan få ut och ifall man ska öka kostar det för mycket?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av nu1mlock:

Berättade du för chefen att elräkningen ökar med 6000kr per månad?

Ett 3G eller 4G modem använder mobilnätet och kräver SIM-kort med abonnemang. Du kopplar in en switch (om portarna inte räcker) och sedan dina Antminers med nätverkskabel till switchen.

Som nämnt så är det inte 10A per uttag, utan det kan vara per rum eller flera rum. Omöjligt för oss att veta.

Nej, berättade inte det. Elen ingår i vår hyra där och det är även ett annat företag som hyr ut större delen av stället där de har massa Truckar och annat. Så jag tror ej det kommer märkas av direkt så. Ifall de säger något så stänger jag ner helt enkelt, inget annat val. Ialla fall gör jag det inte i smyg.

Så ett 3G - 4G Modem kopplar man bara i ett vanligt strömuttag -> Switcher -> Kablar -> Antminer och detta räcker, krävs ej mer internet styrka?

Nu är frågan ger Telenor ut extra Sim kort med obegränsat med internet... Får ringa och fråga. Men modemet lär nog rädda mig i detta fall. Det var ett bra tips. Tack till er båda två!!!

Permalänk
Medlem

Mitt tips är att vara helt öppen med chefen om ökad elförbrukning. Jag vet inte vad fastighetsägaren betalar per kWh, men nånstans mellan 1-2kr/kWh är väl inte omöjligt.

Om en Antminer S9 drar 1300W och du har sex stycken så är vi uppe i mellan 7800-15600kr per månad i nya utgifter för fastighetsägaren. Med en ökad utgift på mellan 93 600kr till 187 200kr per år för fastighetsägaren så lär det märkas av. Men jag kan ha fel, det kanske är småsummor i sammanhanget.

Har ingen aning om hur det fungerar när företag hyr lokaler, men kanske händer ingenting förrän det är dags att förnya kontraktet för lokalerna? Jobbigt om chefen då märker att hyran har ökat med nästan 200 000kr inför nästa period.

Edit: Du skrev visst att du hade 5st. Orkar inte räkna om siffrorna, men du förstår poängen.

Antminer låter något förskräckligt och fem blir ett himla oljud. Antar att ingen kommer finnas i närheten av rummet dom står i, eller att det är bra ljudisolerat.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av nu1mlock:

Mitt tips är att vara helt öppen med chefen om ökad elförbrukning. Jag vet inte vad fastighetsägaren betalar per kWh, men nånstans mellan 1-2kr/kWh är väl inte omöjligt.

Om en Antminer S9 drar 1300W och du har sex stycken så är vi uppe i mellan 7800-15600kr per månad i nya utgifter för fastighetsägaren. Med en ökad utgift på mellan 93 600kr till 187 200kr per år för fastighetsägaren så lär det märkas av. Men jag kan ha fel, det kanske är småsummor i sammanhanget.

Har ingen aning om hur det fungerar när företag hyr lokaler, men kanske händer ingenting förrän det är dags att förnya kontraktet för lokalerna? Jobbigt om chefen då märker att hyran har ökat med nästan 200 000kr inför nästa period.

Edit: Du skrev visst att du hade 5st. Orkar inte räkna om siffrorna, men du förstår poängen.

Antminer låter något förskräckligt och fem blir ett himla oljud. Antar att ingen kommer finnas i närheten av rummet dom står i, eller att det är bra ljudisolerat.

Vad jag vet är att Elen ingår i Hyran. Men att det är 1-2 Kwh är jag osäker på. Iså fall skulle det kostar 10.000KR i månaden för 6 stycken.

I vår hyresrätt kan jag se på räkningen för en månad har vi ungefär 8.5 Öre per Kwh och 35.20 öre Per Kwh. Detta från VattenFall och energi Bolaget vi valt. De typ två räkningar man betalar. Så jag tror att ett är för bolaget (8.5 Öre ) och det andra 35.20 Öre för vattenfall, el nät. kan detta stämma?

I så fall har vi 44 öre per Kwh i vår hyresrätt.

De kommer sättas in i en 10T kontainer, där ska jag borra två stora håll för Luft in och Luft Ut + För kablar. Så den är stängd, om det låter kommer jag isolera med Gips skivor och Stenull. Inget överdrivet men får testa, har liksom inget facit.

Försöker just nu ta reda på hur jag kan få internet där och tillgång till Routern - Lösning - 4G modem.
Kan man då kontrollera Antminers hemifrån? Med Kontroll menar jag, sätta på, stänga av, fläkt hastighet o.s.v.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon294416:

Vad jag vet är att Elen ingår i Hyran. Men att det är 1-2 Kwh är jag osäker på. Iså fall skulle det kostar 10.000KR i månaden för 6 stycken.

I vår hyresrätt kan jag se på räkningen för en månad har vi ungefär 8.5 Öre per Kwh och 35.20 öre Per Kwh. Detta från VattenFall och energi Bolaget vi valt. De typ två räkningar man betalar. Så jag tror att ett är för bolaget (8.5 Öre ) och det andra 35.20 Öre för vattenfall, el nät. kan detta stämma?

I så fall har vi 44 öre per Kwh i vår hyresrätt.

Nej, det elpriset kan inte stämma. Normalt elpris per kWh ligger mellan 1-2kr inkl. alla skatter och avgifter beroende på avtal (och annat). Företag drar förstås av moms.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av nu1mlock:

Nej, det elpriset kan inte stämma. Normalt elpris per kWh ligger mellan 1-2kr inkl. alla skatter och avgifter beroende på avtal (och annat). Företag drar förstås av moms.

Jag har tagit fram en faktura som vi fick. Där står Årsförbrukning och årskostnad på 4035 KR och vad det blev för varje månad. Tror vi betalar var tredje månad.

Vänligen undersök ni som kan bättra. Jag fick det fram till 44 Öre per Kwh.
Kolla på Datum... Tror 8.50 Öre/kWh är Landskrona Energi och 35,30 Öre är vattenfall. Osäker.

https://ibb.co/x5NQjsQ

Permalänk
Medlem

Varje antminer drar (max) 1.3kw
Det är 720 timmar per månad (24*30)
Så dina miners kommer generera
3744-4680kwh per månad. (Beror på om det är 4 eller 5 du sätter upp).
Kostar alltså mellan 1700-2100 kr /månad (avrundat).

Med förutsättningen att dagens elpris blir det samma, som någon tidigare skrev så vet man inte hur detta kan påverka framtida elräkningar.

Sen bör du även tänka på att du genererar ganska mycket värme, så även ventilationen kommer troligen öka i förbrukning.

På din fråga om att byta till 16A säkring så går det, förutsatt att kablarna är tillräckligt grova och avstånden inte är för långa. Oftast är det redan den högsta säkring du kan ha för de uttag som är placerade. Inget du gör själv, en elektriker som gör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon294416:

Jag har tagit fram en faktura som vi fick. Där står Årsförbrukning och årskostnad på 4035 KR och vad det blev för varje månad. Tror vi betalar var tredje månad.

Vänligen undersök ni som kan bättra. Jag fick det fram till 44 Öre per Kwh.
Kolla på Datum... Tror 8.50 Öre/kWh är Landskrona Energi och 35,30 Öre är vattenfall. Osäker.

https://ibb.co/x5NQjsQ

Det som står med på din faktura är dina kostnader till Landskrona Energi. Vattenfalls avgifter är inte inräknade och dessa tillkommer utöver fakturan du har visat.

Priserna beror lite på var du bor och hur stor säkring du har. "Lägenhet" kostar ca 1700kr/år. Sedan måste du betala 30,5 öre per överförd kWh till Vattenfall. Dessa kostnader kan man inte komma ifrån hur mycket man än försöker och är helt oberoende av vilken leverantör du har valt.

Slår man ut alla fasta kostnader och kostnad för elöverföring så hamnar du i närheten av 1kr per kWh. Exakt vad fastighetsägaren som hyr ut lokal till ditt jobb kan ha högre priser för elen, vem vet.

Elen må ingå i hyran, men det betyder inte att den är gratis. Någon måste betala, och jag kan garantera att fastighetsägaren inte kommer vara den som står för den ökade kostnaden i längden. Det blir en rolig överraskning långt fram i tiden.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Kör ett 4g modem/router så slipper du köra via företagets nät. Det underlättar garanterat tillvaron.

Vad gäller elkostnad så är det helt andra priser på industrifastigheter än ni betalar i era lägenheter Det är nog vettigt att hinta om vad de drar ändå så slipper du ev obehagliga överraskningar.

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sions:

Varje antminer drar (max) 1.3kw
Det är 720 timmar per månad (24*30)
Så dina miners kommer generera
3744-4680kwh per månad. (Beror på om det är 4 eller 5 du sätter upp).
Kostar alltså mellan 1700-2100 kr /månad (avrundat).

Med förutsättningen att dagens elpris blir det samma, som någon tidigare skrev så vet man inte hur detta kan påverka framtida elräkningar.

Sen bör du även tänka på att du genererar ganska mycket värme, så även ventilationen kommer troligen öka i förbrukning.

På din fråga om att byta till 16A säkring så går det, förutsatt att kablarna är tillräckligt grova och avstånden inte är för långa. Oftast är det redan den högsta säkring du kan ha för de uttag som är placerade. Inget du gör själv, en elektriker som gör.

Okej, så 720 Timmar per Månadg = 963 kw/mån per enhet
Hur fick du fram 1700 - 2100 kr per månad? Är det per enhet eller för alla 6 maskiner?

På vår säkring kan jag se att det finns säkringar där det står 25a500v på. Tror ej det är 25Amper, kan ej vara så.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av nu1mlock:

Det som står med på din faktura är dina kostnader till Landskrona Energi. Vattenfalls avgifter är inte inräknade och dessa tillkommer utöver fakturan du har visat.

Priserna beror lite på var du bor och hur stor säkring du har. "Lägenhet" kostar ca 1700kr/år. Sedan måste du betala 30,5 öre per överförd kWh till Vattenfall. Dessa kostnader kan man inte komma ifrån hur mycket man än försöker och är helt oberoende av vilken leverantör du har valt.

Slår man ut alla fasta kostnader och kostnad för elöverföring så hamnar du i närheten av 1kr per kWh. Exakt vad fastighetsägaren som hyr ut lokal till ditt jobb kan ha högre priser för elen, vem vet.

Elen må ingå i hyran, men det betyder inte att den är gratis. Någon måste betala, och jag kan garantera att fastighetsägaren inte kommer vara den som står för den ökade kostnaden i längden. Det blir en rolig överraskning långt fram i tiden.

Ja, det stämmer ju, de ju nästan vad jag sa. 8.5 öre till Landskrona energi, 30.50 öre till vattenfall. För vi har också en räkning från Vattenfall för två månaden som är runt 550 kr, alltså den mängden kw vi använde den perioden på fakturan som gäller för 30.50 öre priset.

Så i slutändan, kommer jag ändå fram till att det är 44 öre per kw.

Efter att ha betalt Landskrona Energi och efter att ha betalt Vattenfall - Sätter jag ihop dem blir det ju 44 öre. Har jag FEL?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Trigger:

Kör ett 4g modem/router så slipper du köra via företagets nät. Det underlättar garanterat tillvaron.

Vad gäller elkostnad så är det helt andra priser på industrifastigheter än ni betalar i era lägenheter Det är nog vettigt att hinta om vad de drar ändå så slipper du ev obehagliga överraskningar.

Ja, 4G modem är optimala lösningen. Men vet du om jag kan få remote access till den via annan dator hemifrån?

Vet du om det är dyrare El för industrifastigheter än för lägenheter?

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022
Skrivet av anon294416:

Ja, 4G modem är optimala lösningen. Men vet du om jag kan få remote access till den via annan dator hemifrån?

Vet du om det är dyrare El för industrifastigheter än för lägenheter?

Jag har en tplink i sommarstugan och det går utmärkt att komma åt routern utifrån för konfiguration om det skulle behövas.
Kolla in denna https://www.tp-link.com/se/support/faq/1680/
Åtkomst till enheterna på insidan fungerar ju på samma sätt som ”vanligt”

Priserna på el i industrifastighet är lägre. Hur mycket lägre varierar ordentligt bla beroende på vilken verksamhet det gäller. Tillverkningsindustri och serverhallar har nästan skattefri el. 0,5 öre per kw/h om jag minns rätt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av anon294416:

Ja, det stämmer ju, de ju nästan vad jag sa. 8.5 öre till Landskrona energi, 30.50 öre till vattenfall. För vi har också en räkning från Vattenfall för två månaden som är runt 550 kr, alltså den mängden kw vi använde den perioden på fakturan som gäller för 30.50 öre priset.

Så i slutändan, kommer jag ändå fram till att det är 44 öre per kw.

Efter att ha betalt Landskrona Energi och efter att ha betalt Vattenfall - Sätter jag ihop dem blir det ju 44 öre. Har jag FEL?

Ja, du missförstår fakturorna. Enligt din faktura så betalar du 54,75 öre per kWh + en abonnemangsavgift på 122kr per månad. Denna kostnad kan du själv påverka själv genom att byta leverantör.

Utöver detta så tillkommer kostnader till nätägaren, i detta fall Vattenfall. Det är ytterligare 30,5 öre per kWh + avgift beroende på hur stor säkring du har. Vattenfalls lägsta pris är 1665kr per år. Dessa kostnader går inte att bli av med och går inte att påverka.
https://www.vattenfalleldistribution.se/el-hem-till-dig/elnat...

Med andra ord så är din elkonstnad 85,25 öre per kWh. Slår man även ut alla fasta kostnader (vilket man gör, det är så man räknar) så hamnar du ännu närmare (eller över, orkar inte räkna) 1kr per kWh.

Om du vill komma åt Antminers hemifrån så behöver du ha routerns IP-adress. Många routrar har stöd för tjänster som t.ex. no-ip.com och liknande, så att du ansluter till t.ex. "minaantminers.no-ip.com". Konfiguration sker i routern och är olika för olika routrar. Vilka tjänster som stöds är också olika (om några) så det får du kika på innan du köper routern.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Trigger:

Jag har en tplink i sommarstugan och det går utmärkt att komma åt routern utifrån för konfiguration om det skulle behövas.
Kolla in denna https://www.tp-link.com/se/support/faq/1680/
Åtkomst till enheterna på insidan fungerar ju på samma sätt som ”vanligt”

Priserna på el i industrifastighet är lägre. Hur mycket lägre varierar ordentligt bla beroende på vilken verksamhet det gäller. Tillverkningsindustri och serverhallar har nästan skattefri el. 0,5 öre per kw/h om jag minns rätt.

Tack för länken - Ska se ta en TP Link. Men det borde gå använda en 4G Modem och sedan en Switcher för att koppla internet kabel till Antminern. Undrar dock om den hastigheten räcker, det var den största anledningen till varför jag aldrig tänkt på Mobil data som lösning.

Ja, det är ett tillverkningsindustri av trä där, och ett litet företag som utför lokalvård. Så de borde ha 0,5 öre. Tänkte så dem inte märker en extrem ökning. Men ifall de skulle säga något så får jag betala för det helt enkelt. Viktigt är att jag inte gör det i smyg utan deras samvete. De vet vad jag gör, om det blir för dyrt för dem stänger jag ner dem helt enkelt - vad göra.

Får se, återkommer sen kanske med en bild på hur allt ser ut. Kan verkligen behöva råd på hur man ska mina bättre.

Men än så länge har jag fått fantastiskt hjälp av SweClockers här - Tack grabbar!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av nu1mlock:

Ja, du missförstår fakturorna. Enligt din faktura så betalar du 54,75 öre per kWh + en abonnemangsavgift på 122kr per månad. Denna kostnad kan du själv påverka själv genom att byta leverantör.

Utöver detta så tillkommer kostnader till nätägaren, i detta fall Vattenfall. Det är ytterligare 30,5 öre per kWh + avgift beroende på hur stor säkring du har. Vattenfalls lägsta pris är 1665kr per år. Dessa kostnader går inte att bli av med och går inte att påverka.
https://www.vattenfalleldistribution.se/el-hem-till-dig/elnat...

Med andra ord så är din elkonstnad 85,25 öre per kWh. Slår man även ut alla fasta kostnader (vilket man gör, det är så man räknar) så hamnar du ännu närmare (eller över, orkar inte räkna) 1kr per kWh.

Om du vill komma åt Antminers hemifrån så behöver du ha routerns IP-adress. Många routrar har stöd för tjänster som t.ex. no-ip.com och liknande, så att du ansluter till t.ex. "minaantminers.no-ip.com". Konfiguration sker i routern och är olika för olika routrar. Vilka tjänster som stöds är också olika (om några) så det får du kika på innan du köper routern.

Hm, okej förstår nu vad du menar. De är så dåliga på att ta fram i fakturan vad man betalar för.
Nu när jag kollar på båda två fakturorna och läser vad du skriver så hänger jag med.

Tycker du det är bra kwh pris för att mina?

Jag vet hur jag kommer åt Antminern, har kollat många Youtube guider. Men inte riktigt hur jag kommer åt Företagets Router Ip för jag tror de har nån form av säkerhet så inte vem som helst kan loga in i routern och pilla där.
Så lösningen är eget internet med 4G Modem/Routerså som andra rekommenderade.

Får nu läsa på mig om de olika router och vilka tillgångar jag kan få genom den.

Kollade på två stycken:
D-LINK 4G LTE Mobile WiFi Hotspot 150 Mbps DWR-932
TP-Link Archer MR200 AC750 4G LTE Modem Router V2

Finns även denna för billigare peng - https://www.amazon.se/TP-Link-TL-MR3420-Desktop-LAN-port-4G-r...
(Får jag länka så här?, Om ej vänligen ta bort länken)

Viktigt är att jag kan koppla en Switcher eller direkt internet kabel i Modemet och till -> Antminer.

Permalänk
Medlem

Det går jättebra att ansluta en switch till modemet. Vanlig 4G-uppkoppling duger utmärkt för mining. Jag hade 60+ grafikkort som minade på en 4G-uppkoppling under 2017, inga problem. Det går åt väldigt, väldigt lite trafik, så några GB per månad räcker.

Hade du minat hemma så hade du gjort en vinst på runda 60-70kr per dag efter att elen är betald (totalt), dvs. ungefär lika mycket som med ett RTX 3080.

Hur mycket du tjänar på företaget blir mer om du inte betalar någon el, men jag råder dig fortfarande att vara tydlig med att dom drar många tusen watt.

Här kan du räkna ut hur mycket du kan tjäna. Det är enbart SHA-256 som du kan mina. Glöm inte att ändra hashrate, watt och elpris: https://whattomine.com/asic

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Hoppas din chef har läst igenom företagets policy gällande anslutning av datorer till företagets nätverk?.
Och vad skulle hända om nu mot all förmodan en av dessa enheter börjar brinna i företaget?
Och vad säger din chefs chef om installationen?.

Bara så man tänker igenom allt innan man gör något.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Hade du läst lite i tråden så har du svaren på duna funderingar

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av nu1mlock:

Det går jättebra att ansluta en switch till modemet. Vanlig 4G-uppkoppling duger utmärkt för mining. Jag hade 60+ grafikkort som minade på en 4G-uppkoppling under 2017, inga problem. Det går åt väldigt, väldigt lite trafik, så några GB per månad räcker.

Hade du minat hemma så hade du gjort en vinst på runda 60-70kr per dag efter att elen är betald (totalt), dvs. ungefär lika mycket som med ett RTX 3080.

Hur mycket du tjänar på företaget blir mer om du inte betalar någon el, men jag råder dig fortfarande att vara tydlig med att dom drar många tusen watt.

Här kan du räkna ut hur mycket du kan tjäna. Det är enbart SHA-256 som du kan mina. Glöm inte att ändra hashrate, watt och elpris: https://whattomine.com/asic

60-70kr per dag då menar du på alla 6 Enheter? Ganska dåligt!

Ja RTX 3000 är ju bäst - men också dyrt + svårt få tag på. Ska senare investera i en GPU Rigg, om jag hittar var man kan köpa.

Självklart, ska dem få veta hur mycket det kommer bli - Orkar inte göra något i smyg. De får veta sen kanske kan jag betala för det. De kanske har billigare ström än vad jag har hemma och det blir något + för jag slipper ha dem hemma också, ljudet.

En drar ungefär 40-50 USD i månaden efter strömmen är betald. Mer eller mindre.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av CubaCola:

Hoppas din chef har läst igenom företagets policy gällande anslutning av datorer till företagets nätverk?.
Och vad skulle hända om nu mot all förmodan en av dessa enheter börjar brinna i företaget?
Och vad säger din chefs chef om installationen?.

Bara så man tänker igenom allt innan man gör något.

Jag har berättat för honom, han vet. Angående brand - De instängt i en 10 ton container av metall.
Två större hål för Luft in -> Luft Ut och det är ute, ej inomhus.

Det är folk där 24/7 och jag är där.

Tänkte se ifall jag kan hitta en brandvarnare som har funktionen att mobilen ringer ifall det blir rök. Om du förstår vad jag menar.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Trigger:

Hade du läst lite i tråden så har du svaren på duna funderingar

Sant - Sorry... Läser just nu jätte mycket saker online man blir förvirrad.

Permalänk
Medlem

Tänk på att detta kan bli en skatteförmån etc samt hur ska det bokföras

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon294416:

60-70kr per dag då menar du på alla 6 Enheter? Ganska dåligt!

Ja RTX 3000 är ju bäst - men också dyrt + svårt få tag på. Ska senare investera i en GPU Rigg, om jag hittar var man kan köpa.

Självklart, ska dem få veta hur mycket det kommer bli - Orkar inte göra något i smyg. De får veta sen kanske kan jag betala för det. De kanske har billigare ström än vad jag har hemma och det blir något + för jag slipper ha dem hemma också, ljudet.

En drar ungefär 40-50 USD i månaden efter strömmen är betald. Mer eller mindre.

Ja, totalt kanske 70kr per dag efter att elen är betald om du hade haft dom hemma. Antminer S9 är rätt gammal och drar en jävla massa ström, därför försvinner majoriteten av inkomsten om du skulle betala 85 öre per kWh. Omöjligt att veta vad du skulle tjäna om du ställer dom hos företaget. Det beror på om det blir din chef eller du som får betala den enorma hyreshöjning som blir nästa gång. Din chef kommer inte bli glad om det är han som får betala för det.

Även om du ställer dom i en container så kommer det låta något enormt. Plus fläktarna som krävs för ventilation, kommer också låta en hel del. På sommaren kommer du troligtvis behöva ytterligare kylning om containern står i solen.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av nu1mlock:

Ja, totalt kanske 70kr per dag efter att elen är betald om du hade haft dom hemma. Antminer S9 är rätt gammal och drar en jävla massa ström, därför försvinner majoriteten av inkomsten om du skulle betala 85 öre per kWh. Omöjligt att veta vad du skulle tjäna om du ställer dom hos företaget. Det beror på om det blir din chef eller du som får betala den enorma hyreshöjning som blir nästa gång. Din chef kommer inte bli glad om det är han som får betala för det.

Även om du ställer dom i en container så kommer det låta något enormt. Plus fläktarna som krävs för ventilation, kommer också låta en hel del. På sommaren kommer du troligtvis behöva ytterligare kylning om containern står i solen.

Vet bara att Elen ingår i hyran - Men de inget jag bryr mig om. Om det kommer en räkning betalar jag den. Jag har ju tjänat in.

Jag vet, men de just nu svårt få tag på nån annan antminer. Hade velat köpa andra, nyare men det finns ej och de många scamers.