Nytt 3080 och ny PSU utan kablar
Jaha, nu sitter man här nästan pank och funderar vad man ska göra.
Slog först till på en CX 55 då jag inte kunde motstå en längre när jag såg att Webhallen erbjöd räntefri avbetalning. Och med den skärmen var det inget annat att göra än att köpa sig även ett 3080.
Men en bra bild kräver ju matchande ljud.. så det fick bli receiver å högtalare i 5.0 också. Glad som fan tänkte jag att nu, nu är min drömanläggning klar, här jäklas ska ska det gejmas! Men, då får jag förklarat för mig att mitt tx550 nog inte orkar driva ett 3080 som det ska så då var det bara leta sig ett nytt nätagg också.
Med tunn plånbok letade jag runt på tradera och lyckades hitta ett begagnat ax850 från corsair. Saknade kablar och var otestad men jag lyckades få det för 200 kr så jag tänkte att jag med lite tur kanske gjort ett riktigt klipp. Min plan var ju dock att ta alla kablarna från mitt gamla nätagg men kablarna till moderkortet satt ju fast i PSUn.
Så det blev inget vidare klipp ser jag nu då såna där kabelkits ju kostar mer än vad jag gav för själva nätagget!! Dyrast är Corsairs egna. Det billigaste jag lyckats hitta är detta: https://www.webhallen.com/se/product/299546-Phanteks-Extensio...
Det bör räcka då jag då får 24 pins och 4+4 pins till moderkortet plus en separat extra 6+2 pin pci-e till mitt 3080. (Tänkte jag skulle tjyvtesta på mitt tx550 och ev undervolta och köra genom den delade 6+2 pin jag har ifrån det men folk har fått sina kablar smälta på det viset tydligen..)
Kommer det här att passa och räcka nu? Å duger kablarna? Hade gärna köpt ännu billigare egentligen men det finns inte antar jag. :/