Permalänk
Medlem

Bättre VPN än Mullvad?

Har kört med Mullvad VPN i drygt ett år, och det har för det mesta funkat helt OK. Det är dock allt fler tjänster som upptäcker att man använder VPN när jag kör med Mullvad, plus jag upplever att den kopplar ner sig oftare sen någon månad tillbaka.

Finns det bättre VPN än Mullvad? Priset spelar inte så stor roll, men vill helst inte använda sånt som via mellanhänder tillhör den kinesiska staten eller liknande aktörer.

Vill helt enkelt ha snabb & pålitlig VPN som inte blockeras av nyhetssajter, YouTube, Netflix osv.

Permalänk
Medlem

Jag är i samma sits. Google frågar om jag är en robot vid varje sökning.

Permalänk
Medlem

Jag använder mig av svenska Ovpn och är väldigt nöjd

Permalänk
Medlem
Skrivet av JackA:

Har kört med Mullvad VPN i drygt ett år, och det har för det mesta funkat helt OK. Det är dock allt fler tjänster som upptäcker att man använder VPN när jag kör med Mullvad, plus jag upplever att den kopplar ner sig oftare sen någon månad tillbaka.

Finns det bättre VPN än Mullvad? Priset spelar inte så stor roll, men vill helst inte använda sånt som via mellanhänder tillhör den kinesiska staten eller liknande aktörer.

Vill helt enkelt ha snabb & pålitlig VPN som inte blockeras av nyhetssajter, YouTube, Netflix osv.

Kör du bara vpn eller kör du även proxy?
https://mullvad.net/en/help/socks5-proxy/

Permalänk
Medlem
Skrivet av JackA:

Har kört med Mullvad VPN i drygt ett år, och det har för det mesta funkat helt OK. Det är dock allt fler tjänster som upptäcker att man använder VPN när jag kör med Mullvad, plus jag upplever att den kopplar ner sig oftare sen någon månad tillbaka.

Finns det bättre VPN än Mullvad? Priset spelar inte så stor roll, men vill helst inte använda sånt som via mellanhänder tillhör den kinesiska staten eller liknande aktörer.

Vill helt enkelt ha snabb & pålitlig VPN som inte blockeras av nyhetssajter, YouTube, Netflix osv.

Jag körde mullvad i flera år, fungerade bra men aldrig med Netflix och liknande tjänster.

Sedan jag bytte till express vpn så fungerar det varje gång. Rätt dyrt dock men de hade en bra deal under black Friday, troligtvis går det att hitta andra deals.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eriksson850:

Jag körde mullvad i flera år, fungerade bra men aldrig med Netflix och liknande tjänster.

Sedan jag bytte till express vpn så fungerar det varje gång. Rätt dyrt dock men de hade en bra deal under black Friday, troligtvis går det att hitta andra deals.

ExpressVPN ägs av ett skatteparadisbolag med rätt obskyrt ledarskap, känner mig tveksam där. Kan vara kineser eller ryssar eller liknande inblandade, det är sånt jag inte vill ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shiftypants:

Kör du bara vpn eller kör du även proxy?
https://mullvad.net/en/help/socks5-proxy/

Bara VPN, inget proxy. Men proxy hjälper väl inte med att Mullvads VPN-servrar flaggas av Google och liknande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av najdorf:

Jag använder mig av svenska Ovpn och är väldigt nöjd

Tack! Ovpn har man hört gott om flera gånger, får väl ta och testa den då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JackA:

ExpressVPN ägs av ett skatteparadisbolag med rätt obskyrt ledarskap, känner mig tveksam där. Kan vara kineser eller ryssar eller liknande inblandade, det är sånt jag inte vill ha.

Tack, då testar jag ovpn istället och hoppas de håller samma nivå.

Permalänk
Medlem

Märkligt, jag kör med mullvad och råkar väldigt sällan ut för dom problemen, vilka servrar är ni kopplade imot?
Vpn eller wireguard?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindboggle:

Märkligt, jag kör med mullvad och råkar väldigt sällan ut för dom problemen, vilka servrar är ni kopplade imot?
Vpn eller wireguard?

VPN. Jag låter Mullvad plocka valfri server i landet jag vill ha IP-adress i (brukar vara Sverige, Tyskland, Finland eller Tjeckien), provar ibland att byta när Google m.fl. börjar misstänka att jag är en bot. Tvingas dock oftast stänga av Mullvad helt för att det ska upphöra.

Sen bor jag i Tjeckien (Prag), vet ej om det spelar in. Jag har inte lagt märke till att det skulle vara oftare problem med Mullvads servrar i ett specifikt land kontra andra, men har inte loggat det specifikt.

Permalänk
Avstängd

Jag kör StrongVPN och det har funkat bra för mig. Servrar i många länder och hastigheten är bra, i alla fall i USA som är vad jag använder.

Permalänk
Medlem

Vill rekommendera OVPN jag med. Sitter förvisso i Sverige inte utlandet så kan inte kommentera avs. det. Har tidigare provat Cyberghost och ExpressVPN men båda dessa hade problem med ständiga nedkopplingar osv. Händer i princip aldrig med OVPN, samt att OVPN har skitbra support de gånger jag behövt kontakta dem, vilket tror jag varit bara 2 gånger varav en gång var för att jag glömt mina kontouppgifter och inte hade någon återställningsemail så behövde cancela det kontot.