Android enhet med god prestanda?

Permalänk
Medlem

Android enhet med god prestanda?

Hej.

Vilka enheter bör jag titta närmre på, om jag vill ha en Android baserad enhet på minst 10", till en sjuåring som främst spelar spel och tittar på Youtube?
Surfplatta eller Chromebook?
Gärna med liten prislapp, som tyväär sällan går hand i hand med prestanda.. 🙄

/Peter

Permalänk

Kinaplattor brukar ha bra prestanda till bättre pris.

Teclast är en av de som erbjuder detta Har en gammal T10'a och är superb än. Köpt från Gearbest.

Visa signatur

Ketchup är en smoothie.

Permalänk
Medlem

Ja en platta kan ge mer än en mobil med klenare batteri och mindre skärm.

Men en Chromebook ger ju en extra dimension så att säga, iom större skärm (utan pris-rusning), integrerat tangentbord och möjlighet till mus, m.m.

Förvisso kan ni ju drämma till på något i laptop-väg lite senare, men iom dagens digitaliserings-grad i samhället och världen... och att barn lär sig mycket (och snabbt!)... så kan det vara meningsfullt redan nu!

Visa signatur

Hårdvara:
Varierande nog, = onödig information.

Gillar Linux, det kan vara värt vetande. 🙂

Permalänk
Medlem

Det måste vara Android alltså? iPad är ju annars kanon för spel speciellt. Begagnat är dem inte såååå dyra.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Det måste vara Android alltså? iPad är ju annars kanon för spel speciellt. Begagnat är dem inte såååå dyra.

Ja jag är allergisk mot Apple..

Får bättre å bättre känsla för en Chromebook, ju mer jag studerar dom..

Permalänk

Prisjakt ställ in det du vill ha i filtrera och jämför.
Jag själv äger flera surfplattor både android, chromebook och har tillgång till iPads. Skillnaden mellan chromebook och android är inte att man får med tangentbord, större skärm eller något. Att tillverkare sedan säljer många chromebooks med detta är en annan femma.

Jag har skrivet här lite kring Lenovos duet som nu är en populär chromebook tablet:
#19003437 Nu får man nog ej Google nest Audio högtalaren.

Jag skulle rekommendera en vanlig surfplatta för en ungdom som redan har bra tillgång till en dator. Om barnet inte har bra tillgång till en dator, ja då finns det alternativ med 2 in 1 lösningar som de ofta säljer chromebooks som.

Jag äger som sagt några chromebooks men förstår inte varför google inte kör ett och samma os på båda. På mina chromebooks kör jag Androidapplikationer direkt från google store, visst har jag bra integrering med google. Men det hade gått att lösas i Android.
Vad jag har hört så ska ej alla Chromeooks kunna köra alla androidappar, det är inget jag har märkt av. Nu har jag dock inte så många appar på dem heller.