Halvt uppdaterad OS blockerar

Permalänk
Medlem

Halvt uppdaterad OS blockerar

Hej alla kunniga! Jag gjorde en uppdatering på Mac av iTunes o nån säkerhetsuppdatering men sen laddade den tydligen också ner ett OS som den nu inte kan installera (och det behöver jag inte heller). Men den har hängt sig och jag kommer inte förbi felmeddelande på startsidan. Hur avinstallerar jag den påbörjade uppdateringen?

Apple Diagnostics visar inga problem.med maskinvaran.

Felmeddelande:

"MacOS kunde inte laddas ned på din dator. Ett fel inträffade vid installationen av macOS.
Avbryt installationen så startar datorn om"

Men när jag startar om hamnar jag på samma sida.
Och någon knapp för att avbryta installation finns inte.

Vad göra?!

Permalänk

Går inte göra nån form av system restore på den?

Ä inte så hemma på mac men kan inte tänka mig att en sådan viktig funktion kan saknas under mac.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Vilket OS hade du på datorn? Till vilken version ville datorn uppdatera till? Vad är det för dator?

Jag har aldrig varit med om att min mac har uppdaterat till en ny verison av OS utan att jag bekräftar detta.

felstavningar rättade
Permalänk
Medlem

Jag har fått den fixad av proffs nu, en säkerhetsuppdatering som inte gick rätt enligt dem. De har byggt 1 ny mac av 2 så något blev kanske lite annorlunda... Nu är den uppdaterad av dem och rullar på, och jag hade tur som var inom garantitiden. Hade aldrig löst det själv men tackar för era inlägg!