Permalänk
Medlem

Webhallen har en del 3080Ti Strix! Enbart för medlemmar.
(14st vid post) kl.08:55
https://www.webhallen.com/se/product/336514-ASUS-ROG-STRIX-Ge...

Edit: Nu har produkten utgått - tog de slut så fort?
Såg nu att länk redan postad tidigare också.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Skrivet av muSashi:

Ja tyvärr så väljer dom att stoppa in dom i sina färdigbyggda datorer, samma sak med Komplett.
Tråkigt för oss entusiaster men ett förståeligt beslut rent affärsmässigt.

Dessutom har Asus själva om man får tro deras representant David inte något som helst problemet med tillvägagångssättet.

Nu är kortet tillbaka på sidan. Förstår inte vad de håller på med. 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Webhallen har en del 3080Ti Strix!
(14 vid post) kl.08:55
https://www.webhallen.com/se/product/336514-ASUS-ROG-STRIX-Ge...

Vilken medlemsnivå krävs? Jag har lvl 12 men kan inte köpa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-fire:

Jag är Lvl 13 och kan lägga till i korgen

Visa signatur

ProArt X670E-Creator | Ryzen 7 7700X (NH-12UA Chromax) | 2x16GB G.Skill Trident DDR5 6000Mhz CL30 RGB | 4090 Founders Edition | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Fractal Design North Black TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-fire:

lol vad sjukt! lvl 12 bör kunna köpa tycker jag!
Jag kan heller inte köpa.

Kanske har att göra med att man har köpt kort innan?

Permalänk
Skrivet av b-fire:

LVL 19 funkar. Hade de inte haft policy på ett kort ur 3000-serien per kund hade någon här kunnat få för inköpspris.

Jag kan dock inte rättfärdiga priset för mig själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sdrawkcab:

LVL 19 funkar. Hade de inte haft policy på ett kort ur 3000-serien per kund hade någon här kunnat få för inköpspris.

Jag kan dock inte rättfärdiga priset för mig själv.

herre gud lvl 19! my man!

Permalänk
Medlem

Gillar att ROG STRIX korten på webhallen gick från 10 i lager till 0 på några sekunder, undrar lite vad webhallen nu hittat på

edit: och nu hände samma sak med TUF OC korten...

Visa signatur

Corsair iCUE 5000X | Corsair RM850x Vit | ASUS TUF GAMING Z690-PLUS | Intel i5-12600k
Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC | Team Group 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Skrivet av shenaswift:

Gillar att ROG STRIX korten på webhallen gick från 10 i lager till 0 på några sekunder, undrar lite vad webhallen nu hittat på

Det var 14st när jag kikade på sidan, kanske sålde slut riktigt fort bara?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Det var 14st när jag kikade på sidan, kanske sålde slut riktigt fort bara?

Tror inte det, höll koll för att se hur snabbt dom försvann men helt plötsligt var alla väck, samma sak med TUF OC korten nu

Visa signatur

Corsair iCUE 5000X | Corsair RM850x Vit | ASUS TUF GAMING Z690-PLUS | Intel i5-12600k
Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC | Team Group 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Lyckades också knipa ett 3080ti Strix på Webhallen nu precis innan 9-tiden, level 17 dock!

Permalänk
Medlem
Skrivet av shenaswift:

Tror inte det, höll koll för att se hur snabbt dom försvann men helt plötsligt var alla väck, samma sak med TUF OC korten nu

Skrivet av MrShizzle:

Lyckades också knipa ett 3080ti på Webhallen nu precis innan 9-tiden, level 17 dock!

Inte helt omöjligt med tanke på hur många som har koll på återförsäljares sidor. Herr Zixxel här lyckades knipa 1st ex tydligen

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag ser att fler kort kommer ut nu (3070 dock) men kunde inte ens lägga till dessa då jag har för låg medlemsnivå tydligen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ravnit:

Jag ser att fler kort kommer ut nu (3070 dock) men kunde inte ens lägga till dessa då jag har för låg medlemsnivå tydligen

Vad trist, men tycker ändå det känns rätt skönt att veta att de olika nivåerna ändå har betydelse

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Vad trist, men tycker ändå det känns rätt skönt att veta att de olika nivåerna ändå har betydelse

nej men för mig är det lungt, har ett 3080 som jag lyckades köpa så jag är nöjd, tänkte att andra kanske är intresserade av att veta (nivå 6 här) och har handlat för många tusenlappar genom åren (mitt första köp gjordes tydligen 2005 ).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ravnit:

nej men för mig är det lungt, har ett 3080 som jag lyckades köpa så jag är nöjd, tänkte att andra kanske är intresserade av att veta (nivå 6 här) och har handlat för många tusenlappar genom åren (mitt första köp gjordes tydligen 2005 ).

Det verkar viktigare att gameifiera sitt handlande än hur mycket man handlar lustigt nog. Jag har handlat för kanske 30-40k över åren, men jag har nästan 200k poäng varav de allra flesta kommer från supply drops, och en hel del av resten från achivements efter att jag handlat mindre saker ofta.

Hann inte kolla på korten som kom ut i morse om jag kunde köpa

Permalänk
Hedersmedlem

Plockade ett Tuf från Webbis nu (09:10ish). Level 19. Skönt, då behöver jag inte såga sönder mitt Ncase M1.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk

Sjukt onödiga saker man upptäcker när man F5:ar Webhallen nu på morgonen:

De bytte font på hemsidan någon gång mellan 8.30 och 9.30.

Väntar på TUF-kortet som aldrig kommer komma. 🙃

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Kände också uppskattning för att man faktiskt är lojal och handlar så mycket man kan från en och samma butik

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ravnit:

herre gud lvl 19! my man!

Haha är lvl 18 har aldrig kollat det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ravnit:

Hmm, öppnar du supply drops varje vecka. Utnyttjat Dubbel-XP-perk som man kan få?

Jag är på lvl18 och började köpa bra mycket senare än du, 2015.
Har kanske handlat mer än du
Finns en egen tråd för webhallens lojalitetsprogram:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/794278-webhallen-bonus...

Visa signatur

Permalänk

Massa 3080 Ti på inet
bland annat

https://www.inet.se/produkt/5412364/gigabyte-geforce-rtx-3080...
Gigabyte Geforce RTX 3080 Ti 12GB GAMING OC

15st
18 799 kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av generalknas:

Massa 3080 Ti på inet
bland annat

https://www.inet.se/produkt/5412364/gigabyte-geforce-rtx-3080...
Gigabyte Geforce RTX 3080 Ti 12GB GAMING OC

15st
18 799 kr

lol, känns som att dessa inte kommer att försvinna så snabbt.
men den där 3090 gaming x trio ser väldigt söt ut

Permalänk
Skrivet av Ravnit:

lol, känns som att dessa inte kommer att försvinna så snabbt.
men den där 3090 gaming x trio ser väldigt söt ut

Nej, ser ut att stämma. Endast 2 kort har köpts.

edit: nu rasslade det till lite, men ja, inga rekordtider direkt.

Permalänk
Medlem

Jag tror det är Inets sida som inte uppdaterar ordentligt. Tog över 5 minuter för 3060 korten att försvinna och då fanns det ändå bara 4st.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Level 21 på Webhallen har inte hjälpt så ni vet, väntar fortfarande på ett 3080 för 10490:- sedan i november.
Men kommer inte köpa de som kommer ut dyrare än så även om det skulle gå.

Visa signatur

Chassi: Corsair iCUE 5000T RGB Svart | Moderkort: Asus ROG MAXIMUS Z690 HERO | PSU: Corsair AX 850W
CPU: Intel Core i7-12700KF | Kylare: Corsair iCUE H150i Elite LCD | Skärm: LG 38'' UltraGear 38GN950
RAM: Corsair Dominator Platinum RGB 32GB (2x16GB) / 5600MHz / DDR5 / CL36
GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC V2 | SSD1: Samsung 980 Pro series SSD 2TB M.2
Tangentbord: Logitech G915 TKL Tactile | Mus: Logitech MX Master 3S | OS: Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av rb64:

Level 21 på Webhallen har inte hjälpt så ni vet, väntar fortfarande på ett 3080 för 10490:- sedan i november.
Men kommer inte köpa de som kommer ut dyrare än så även om det skulle gå.

Snacket om level nu under morgonen har varit om att få möjligheten att köpa ett gäng 3080ti som blev tillgängliga och där det krävdes en viss nivå snarare än förtur på redan beställda kort.

Permalänk
Medlem

Herregud, Webhallen har sjunkit rejält i mina ögon...

Beställde ett MSI 3080Ti förra veckan som jag skulle hämta ut i en butik idag. Så i morse kom ASUS varianten, så beställde det. Hörde av mig på en gång och sa att de kan ta bort mitt MSI pga regeln med ett kort. Vilket de sa att de skulle lösa och att jag skulle få ASUS istället.

Påpekas att jag i höstas köpte 2 stycken 3080 till min mining-rig. Så ja, jag har köpt kort innan. Dock så stod det inget om detta när jag beställde mitt MSI förra veckan, samt den fanns redo för mig att hämta ut i en butik idag. Därför jag skulle få kortet. Men ville som sagt endast byta.

De lovade att det var löst! Samt inga problem, sa ingenting då om att de måste ta bort MSi samt inte kan hjälpa mig pga mina köp i höstas.

Nu helst plötsligt tas denna bort också, samt när jag tar upp detta så säger personen i fråga att dennes lunch började för 10 minuter sedan av och bryter chatten. Trots jag påekade att jag snackat med en kollega innan som sagt att allt ska vara löst och att det inte är några problem. Då kunde han sagt att jag inte kommer få något av korten då regeln gäller retroaktivt, men det sa man inte. Utan man sa att det är ok!

Påpekas att jag var inte otrevlig för 5 öre, men blir enormt förvånad. Aldrig varit med om något liknande. Lova inte något, för att sedan göra motsatsen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av esafesa:

Herregud, Webhallen har sjunkit rejält i mina ögon...

Beställde ett MSI 3080Ti förra veckan som jag skulle hämta ut i en butik idag. Så i morse kom ASUS varianten, så beställde det. Hörde av mig på en gång och sa att de kan ta bort mitt MSI pga regeln med ett kort. Vilket de sa att de skulle lösa och att jag skulle få ASUS istället.

Påpekas att jag i höstas köpte 2 stycken 3080 till min mining-rig. Så ja, jag har köpt kort innan. Dock så stod det inget om detta när jag beställde mitt MSI förra veckan, samt den fanns redo för mig att hämta ut i en butik idag.

De lovade att det var löst! Samt inga problem, sa ingenting då om att de måste ta bort MSi samt inte kan hjälpa mig pga mina köp i höstas.

Nu helst plötsligt tas denna bort också, samt när jag tar upp detta så säger personen i fråga att dennes lunch började för 10 minuter sedan av och bryter chatten.

påpekas att jag var inte otrevlig för 5 öre, men blir enormt förvånad.

Så du har, förutom dina två 3080 du köpte i höstas, även fått ett 3080ti du kan hämta i butik, men valde i sista stund att be Webhallen manuellt ge dig ett Asus 3080ti istället för ett MSI 3080ti. Det är ingen direkt nyhet att det är max 1 kort i många butiker en bra tid tillbaka liksom - Men att det har blivit fel är ju mycket möjligt, sånt här brukar enklast lösas via telefon skulle jag säga.