Permalänk
Medlem
Skrivet av esafesa:

Fick som svar nu att de inte kommer hjälpa mig. Av en tredje snubbe. Fick inte ens en kommentar på att jag vart klickad med ”ah men aså min lunch har börjat nu hejdå..”

Vet inte hur många k jag lagt på webhallen senaste 15 åren. Men det är många 100k.

Kan säga som såhär. Det kommer bli mer pingvinstänger hädanefter. Inet skulle aldrig göra såhär, inte märkt tendenser till det iaf.

Kommer dock inte gå till konsumntverket osv, den energin har jag inte för detta. De förlorar mer på att inte ha mig som kund.

Jobbat inom handeln själv innan, alltid när det hände missförstånd "löste man kunden" då det ALLTID lönar sig i slutändan, om det inte gäller något helt sjukt.

Jag hade dragit det till konsumentverket direkt, ringt medans man står i butiken. rätt ska vara rätt
finner det väldigt märkligt att inte sätta kunden först om så är fallet?

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Det måste väl gå resonera bättre med webhallen om de gjort fel?

Gillar personligen både webhallen och även inet på sistone. Handlat förmodligen 500k på webbis och 200k på inet också senaste åren. De har alltid varit hjälpsamma o lösa det mesta.

Tror man måste försöka ha lite flyt att prata med rätt person kanske?

Visa signatur

Main: i9-9900k | GIGABYTE Z390 AORUS Master |32gb Trident Z Neo RGB | Kraken X62 | MSI RTX 2080 X TRIO, EVO 970 1TB M.2 NVMe | Corsair RM850x V2 80+ | Fractal Design Define S2
Skärmar: 1x PG279Q 2x Asus VG27AQ1A IPS

Secondary: i5 11600k | Asus Rog Strix B560-I GAMING | 16GB Trident Z 3200Mhz CL14 | NZXT Kraken X53 240mm | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Corsair SF750 80+ Platinum | Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeppan:

Gillar personligen både webhallen och även inet på sistone. Handlat förmodligen 500k på webbis och 200k på inet också senaste åren. De har alltid varit hjälpsamma o lösa det mesta.

Har heller inget annat än bara positiva erfarenheter av Webbhallen och tycker det känns som man väljer att klanka ner lite väl mycket baserat på några snabba chattmeddelanden istället för att faktiskt ringa dom eller tom tagga @Webhallen här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeppan:

Jag tror det hela beror på nu att de inte har några kort längre. Så de kan i praktiken inte hjälpa mig.

Sen tror jag inte att de bryr sig.

Sedan absolut skulle jag kunna ringa, men när man inte ens verkar det minsta intresserade av att ens lösa problemet eller be om ursäkt för man blir avbruten osv. Då tappar iaf jag lusten. Är det totalt 3 olika personer som tycker det är helt ok, varav en är någon form av ledare. Då spelar det ingen roll för mig om det kanske finns en snubbe som faktiskt är mer service-minded.

Måste inte handla på Webhallen, finns andra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av esafesa:

Jag tror det hela beror på nu att de inte har några kort längre. Så de kan i praktiken inte hjälpa mig.

Tror definitivt dom har, bara det att dom är allokerade till stationära datorer istället, mesta butiker har ju alltid dom tillgängliga iallafall. Troligen så är det bara att dom tror att dom har rätt fastän dom inte har det.

Visa signatur

Corsair iCUE 5000X | Corsair RM850x Vit | ASUS TUF GAMING Z690-PLUS | Intel i5-12600k
Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC | Team Group 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Skrivet av esafesa:

Sedan absolut skulle jag kunna ringa, men när man inte ens verkar det minsta intresserade av att ens lösa problemet eller be om ursäkt för man blir avbruten osv. Då tappar iaf jag lusten. Är det totalt 3 olika personer som tycker det är helt ok, varav en är någon form av ledare. Då spelar det ingen roll för mig om det kanske finns en snubbe som faktiskt är mer service-minded.

Måste inte handla på Webhallen, finns andra.

Tänker ju mest att om man handlat från de i flera år och varit nöjd så är det synd om de tabbar sig på en sån grej utan o ens veta om det. Är ju bara bra o ge kritik så våra återförsäljare fortsätter hålla bra standard

Visa signatur

Main: i9-9900k | GIGABYTE Z390 AORUS Master |32gb Trident Z Neo RGB | Kraken X62 | MSI RTX 2080 X TRIO, EVO 970 1TB M.2 NVMe | Corsair RM850x V2 80+ | Fractal Design Define S2

Secondary: i5 11600k | Asus Rog Strix B560-I GAMING | 16GB Trident Z 3200Mhz CL14 | NZXT Kraken X53 240mm | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Corsair SF750 80+ Platinum | Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem

Finns det någon sida med test av alla märkeskort? Inte hittat något vettigt på google än riktigt..

Skulle vilja veta om det är något som står ut? Eventuellt att jag får tag i ett 3080ti suprim x men vill gärna veta om det är det man ska sitta på eller om man ska försöka byta det mot något annat

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeppan:

Finns det någon sida med test av alla märkeskort? Inte hittat något vettigt på google än riktigt..

Skulle vilja veta om det är något som står ut? Eventuellt att jag får tag i ett 3080ti suprim x men vill gärna veta om det är det man ska sitta på eller om man ska försöka byta det mot något annat

Är det något speciellt du är mer intresserad utav eller vad prioriterar du?

Permalänk
Inaktiv

Har ju ett Define R3 och där är
Maxlängden 290mm. Så det finns risk att den popnitade hdburen ryker ifall det blir ett grafikkort som inte kommer i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeppan:

Jag tror de presterar inom marginal allihopa, så det är väl som innan, storleken på korten om det spelar roll för dig/ditt chassi, eller om det har 3 st 8pin istället för 2 st om du vill ge det lite mer kräm. Suprim har 3 btw

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeoplesMC:

Jag tror de presterar inom marginal allihopa, så det är väl som innan, storleken på korten om det spelar roll för dig/ditt chassi, eller om det har 3 st 8pin istället för 2 st om du vill ge det lite mer kräm. Suprim har 3 btw

Tänkte om det fanns någon motiverad skillnad för att suprim x kostar typ 2k mer än de billigare som asus strix oc osv... brukar ju vara tvärtom

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeppan:

Tänkte om det fanns någon motiverad skillnad för att suprim x kostar typ 2k mer än de billigare som asus strix oc osv... brukar ju vara tvärtom

Ja du får ju en musmatta till suprim. För övrigt släppte kanterna på den efter 2 dagar

Tror inte det finns nån motiverad skillnad där, Asus kortet (strix) lär väl sälja för 1-2k mer än suprimet om marknaden skulle bestämma. Kommer säkert upp teardown videos snart där folk går igenom PCBn på de olika korten, kanske på gamers nexus.

Jag skulle som sagt delat in dem i de med 3st kontra 2st 8pin för enkelhetens skull. Kollar man på 3080 och 3090 så om jag minns rätt hade strix korten lite saftigare VRM's, suprim korten lite mindre faser. Tror inte många skulle märka nån skillnad. Men på alla (tror jag) 3 pins korten kan man välja o vraka med diverse högre powerlimit bios om du vill få mer utrymme för att klocka kortet .

Permalänk

Nya kort inne på Webhallen!

• Suprim X

• Gaming Trio

• Amp Holo

• Trinity

• Trinity OC

Nu är alla slut, men det fanns kort att köpa i 1,5h.

Permalänk
Medlem
Skrivet av daolo:

Jag motiverade att jag tycker jag skulle få ett för jag inte hört ngt från dem om min 3080-bokning från oktober.
Undrar hur många som sitter i samma sits?!

Antingen har Elgiganten humor eller så var det bara lottning. 😁 Skrev motivering i deras "tävling": "För att jag har en bokning på ett 3080 hos er sedan oktober som jag fortfarande inte hört ett dyft om."

Men jag har IAF precis fått möjligheten att köpa ett https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/datorkomp...

Finns inga reviews på det kortet. Och samma pris som Asus ROG...

Visa signatur

Ryzen 5900x, Noctua NH-D15, ROG Dark Hero VIII, 32GB G.Skill Trident Z Neo, WD Black SN850 2 Tb, Gigabyte 4090 Gaming OC, FD Meshify 2 XL, LG 38GL950G, Varmilo VA109M, Razer Deathadder V2, SteelSeries Arctic 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av daolo:

Antingen har Elgiganten humor eller så var det bara lottning. 😁 Skrev motivering i deras "tävling": "För att jag har en bokning på ett 3080 hos er sedan oktober som jag fortfarande inte hört ett dyft om."

Men jag har IAF precis fått möjligheten att köpa ett https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/datorkomp...

Finns inga reviews på det kortet. Och samma pris som Asus ROG...

Ifall man nu bortser från dom vidriga priserna för 3080 ti korten så hade jag ändå personligen aldrig köpt ett kort som ser ut så där, herregud vad fula kort PNY tillverkar hahaha

Visa signatur

Corsair iCUE 5000X | Corsair RM850x Vit | ASUS TUF GAMING Z690-PLUS | Intel i5-12600k

Permalänk
Medlem

Särskilt inte eftersom Elgiganten hade PNY 3090 på Black Friday för 16900 kr.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem

https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi...
GeForce RTX 3080 Ti EXG 1-click OC 12 GB
19990kr
i lager
som alltid, riktigt dåligt pris

Visa signatur

Permalänk

https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi...
Geforce RTX 3080 ti suprim x
21 490:-
i lager 11/6

Permalänk
Medlem

Kan någon starta en Endast Tips tråd för RTX 3080 Ti ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xSean145:

Kan någon starta en Endast Tips tråd för RTX 3080 Ti ?

Feel free to..

Permalänk
Medlem

Fick hem ett asus tuf gaming oc 3080 ti för 18990:- som går 1900mhz @ 0.85mV och ger 19800 i timespy.

Fick samtidigt hem ett riktigt bra strix oc 3070 för 9799:- som går 2100mhz @ 1V och ger 14800 i timespy.

Funderar på att returnera 3080 ti för det är nästan dubbelt så dyrt och ca 25% bättre. Hur går era kort, vad får ni för poäng?

Permalänk
Medlem

många som jämför 3080ti med 3080 o tycker det är ovärt.... men ska man inte se det mer som ett värdekort mot 3090 istället för 27k så betalar man 20k för typ i vissa fall bättre prestanda än 3090...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Östfelt:

Fick hem ett asus tuf gaming oc 3080 ti för 18990:- som går 1900mhz @ 0.85mV och ger 19800 i timespy.

Fick samtidigt hem ett riktigt bra strix oc 3070 för 9799:- som går 2100mhz @ 1V och ger 14800 i timespy.

Funderar på att returnera 3080 ti för det är nästan dubbelt så dyrt och ca 25% bättre. Hur går era kort, vad får ni för poäng?

Mycket pengar för 25%…
Behöver du verkligen den kraften?

Jag tycker detta grafikkorts letande har gett lite hybris…
Funderar starkt på att returnera min 3080 och behålla 3070 kortet också…

Permalänk
Medlem

more power 😃👍

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Viking
Skrivet av Zeppan:

många som jämför 3080ti med 3080 o tycker det är ovärt.... men ska man inte se det mer som ett värdekort mot 3090 istället för 27k så betalar man 20k för typ i vissa fall bättre prestanda än 3090...

Men med ett 3090 får man iaf dubbla mängden VRAM, vilket ett fåtal säkert kan ha användning för. Men jämför man 3080 vs 3080 Ti så får man nästan ingenting extra, 2GB extra VRAM och 8% bättre prestanda. Ganska meh.

För att sammanfatta. Köp inte 3090 för gaming och köp inte 3080 Ti alls.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 9800X3D | 32GB RAM @6000MT/s cl30 | Asus ROG Strix B650E-I | Cooler Master NR200P MAX V2 | LG OLED 27GX790A 480Hz

Permalänk
Skrivet av Zeppan:

3080: grundpris 8k (dröm vidare), marknadspris 16k, prestanda 88 %
3080t:i grundpris 13k, marknadspris 20k, prestanda 99 %
3090: grundpris 16k, marknadspris 25k, prestanda 100 %

Marknadspris baserat på va jag tror det gått att få tag i senaste dagarna med rimlig tur/ansträngning på t.ex butiker eller från skalpers, prestandaindex från techpowerup. 3080ti ser inte alls ut som en dum ide om man siktar på någon av de 3. Om folk sitter å jämför med grundprisen är ju en annan story men det är ju inte relevant om man inte redan har kortet liksom eller tror man ska få ett snart från nån gammal beställning..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Men med ett 3090 får man iaf dubbla mängden VRAM, vilket ett fåtal säkert kan ha användning för. Men jämför man 3080 vs 3080 Ti så får man nästan ingenting extra, 2GB extra VRAM och 8% bättre prestanda. Ganska meh.

För att sammanfatta. Köp inte 3090 för gaming och köp inte 3080 Ti alls.

Fast man vill ju ändå innerstinne ha det bästa spelkortet fastän det aldrig någonsin har varit prisvärt i någon generation syndrom för oss hårdvarunördar, vill ha det bästa men stoppar oss själva i de flesta fall för most bang for the buck ist

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Östfelt:

Fick hem ett Strix 3080Ti igår och lyckats få det att rulla i 2055MHz, körde om ett 3090 stock rätt så enkelt.
Du kan inte krama ur mer prestanda ut ditt Tuf? Om inte, eller om det helt enkelt inte är värt det, lämna tillbaka det!

Permalänk
Skrivet av MrShizzle:

Fick hem ett Strix 3080Ti igår och lyckats få det att rulla i 2055MHz, körde om ett 3090 stock rätt så enkelt.
Du kan inte krama ur mer prestanda ut ditt Tuf? Om inte, eller om det helt enkelt inte är värt det, lämna tillbaka det!

Hur mycket skiljer de där (kanske) 100mhz:en extra omvandlat i spel? Det är det enda jag bryr mig om och har alltid undrat hur det faktiskt är med fps-gain.

Förstår om man sitter och jagar rekord i timespy eller så att utväxlingen kanske blir rätt stor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sdrawkcab:

Hur mycket skiljer de där (kanske) 100mhz:en extra omvandlat i spel? Det är det enda jag bryr mig om och har alltid undrat hur det faktiskt är med fps-gain.

Förstår om man sitter och jagar rekord i timespy eller så att utväxlingen kanske blir rätt stor.

Enligt Sweclockers egna tester med FE så gav deras överklockning mellan 7 och 11 procent, så kanske inte överväldigande stor förändring men ändå en viss "gratis" prestandaboost man lämnar på bordet oanvänt annars.

https://www.sweclockers.com/test/32072-nvidia-geforce-rtx-308...