Permalänk
Medlem
Skrivet av Macmasteri:

Lånar denna tråd.
Har också moddat om en Electrolux Chill Pro Gold (9000 BTU) till tvåslangar. Har även måttanpassat en träskiva för fönstret med två ventilationskåpor.

Har den endast stående i sovrummet med stängd dörr.

Är väl medveten om att det tar tid att kyla ett rum men den direkta temperaturen vid utblåset är 21,5-22,00° har maskinen inställd på 16°.

Är det bara en jävla bluff att man kan välja ända ner till 16°?

Brutalt missnöjd om den inte kan lyckas kyla ner ett rum på 10 kvm till under 20°.

Jag får ner den till 19 grader i rummet. 7.5 grader vid utblåset. Så det är nog ingen fara. Då kör jag standar och ingen modd. Bara en slang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Jag har lagt till den slangen nere till höger på bilden.
Enligt personen så räcker det inte, efter som maskinen inte är gjord för den modifikationen och är inte helt "tät" innuti.
Personligen märker jag ett undertryck i lägenheten trots två-slang modden, så han har nog helt rätt.

Ja. Så här ser det ut i en AC. Stort hål mellan undre och övre kammare. Så undertryck kommer man inte ifrån. Med två slangs lösning. Motorn där nere är starkare än den där uppe. Så några procent så drar man då ut kyla genom utslagen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perdonotknow:

Ja. Så här ser det ut i en AC. Stort hål mellan undre och övre kammare. Så undertryck kommer man inte ifrån. Med två slangs lösning. Motorn där nere är starkare än den där uppe. Så några procent så drar man då ut kyla genom utslagen.
<Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk>

Ah, förklarar en del.
Upplever att min tvåslangsmod inte gör någon som helst skillnad, det är fortfarande ett kollosallt undertryck i lägenheten när maskinen är igång.