Behålla 2 GTX 1070 och mina eller sälja?

Permalänk
Avstängd

Behålla 2 GTX 1070 och mina eller sälja?

Hej!

Så jag har hamnat i en position utan Moderkort att köra dessa två kort i mining och har ej behov av dem till något bygge i övrigt.

Planen var att de skulle mina med ett äldre MB vilket de gjorde i ca 50 dagar efter vilka jag tog ut 3700:- i SEK och skulle mini-riggen bara bygga ett ordentligt rack o.s.v. dock verkar det oerhört gamla MB't gett upp varpå ny MB och CPU samt arbete skulle krävas och jag har inget bara ligger.

Rent ekonomiskt sett (både kapital & tid) skulle ni valt att investera en tusenlapp på ett MB & CPU för att dra igång dem och mina (50-60 MH/s).

Skulle ni hänga kvar i dem av enbart vetskapen att det är svårt att få tag på kort?

Permalänk
Medlem

Jag skulle ha sålt korten medan folk fortfarande betalar rätt bra.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Myrtle:

Hej!

Så jag har hamnat i en position utan Moderkort att köra dessa två kort i mining och har ej behov av dem till något bygge i övrigt.

Planen var att de skulle mina med ett äldre MB vilket de gjorde i ca 50 dagar efter vilka jag tog ut 3700:- i SEK och skulle mini-riggen bara bygga ett ordentligt rack o.s.v. dock verkar det oerhört gamla MB't gett upp varpå ny MB och CPU samt arbete skulle krävas och jag har inget bara ligger.

Rent ekonomiskt sett (både kapital & tid) skulle ni valt att investera en tusenlapp på ett MB & CPU för att dra igång dem och mina (50-60 MH/s).

Skulle ni hänga kvar i dem av enbart vetskapen att det är svårt att få tag på kort?

Det är ju lite frågan hur man väljer att göra. Priserna för begagnade grafikkort sjunker då de nya grafikkorten blir lättare och lättare att få tag på. Fick ju 2500 för mitt 1060 6GB för ett par månader sen. Jag skulle sälja grafikkorten och avvakta till hur det ser ut höst. Dina 1070 har ju några år på nacken och det är smart att bli av med de innan de går sönder. Sen håller du ögonen öppna och köper ett 3070 eller 3060Ti när de börja sjunka i pris.