Paket verkar va fast i terminal(PostNord)

Permalänk
Avstängd

Paket verkar va fast i terminal(PostNord)

Hej alla

Lite nyfiken på vad har ni för erfarenheter gällande paket som verkar va fast i postterminaler där paket scannas dagligen så som mitt gör. Men att det aldrig kommer därifrån. Ringde postnord och dom sa att något måste ha hänt och att paketet tydligen loopas dagligen för vidare skickning.

Har ett paket som var fast och typ uppdateras dagligen på postnord att transport sker. Tänker om dom lyckas scanna paketet i terminalen dagligen så bör väl inte paketet vara borta?, eller?

Permalänk
Medlem

Kommer det från utlandet, tullen kan hålla på det ganska länge...

Permalänk
Medlem

Hade en gång ett paket som var markerat som felsorterat så varje gång det kom till utlämningsstället så skickade dom tillbaka det till centralen direkt. Loopade runt på så vis i några dagar innan jag fick tag på någon på kundtjänst som kunde göra någon notis att det inte skulle skickas tillbaka från utlämningsstället.

Visa signatur

I think I'll have myself a beer...

Permalänk

troligen inte.

men låter konstigt att det ska scannas på samma ställe flera gånger.

låter mer som att paketen har en ogiltig adress eller nått på etiketten isf.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Avstängd

Ingen tull skickats inom EU, sedan har postnord tagit över så avsändaren är nu postnord import. Paketet loppas i örebro sorterings terminal och har gjort det sedan i mitten av juni. Scannas nästan dagligen för vidare transport i örebro. Adlrig vart med om det, men med tanke på att paketet scannas hela tiden så måste ju något va galet, så paketet kan ju inte va borta.

Permalänk

du får väl helt enkelt sätta postmord på en utredning varför paketet skickas men slutar på samma teminal en leverans senare isf.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Avstängd

Ja satte postmord på en utredning här om dagen inväntar svar. Men va mer nyfikten om något vart med om samma sak.

Permalänk
Medlem

Jag har varit med om samma sak med ett paket. Då var det att det var större än vad det fick var för sin portokategori men det tog postnord en vecka att kläcka ur sig detta. Jag fick sen hämta det på deras centrala utlämning.

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.