Försöker ersätta mus med en ring

Permalänk
Melding Plague

Försöker ersätta mus med en ring

Prolo Ring kallas det nya styrdonet som kombinerar en liten styrplatta och gester.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Intressant koncept, men svårt att tänka mig att det blir en ny standard på bred front, speciellt eftersom man måste ha rätt storlek och anpassa sina rörelser.

Om man ska ta på den för att flytta pekaren så har man väldigt lite yta samt att tummen är ganska grov. Ska man röra hela handen känns det som att det är för bökigt för att flytta muspekaren.

Känns som att det är en krånglig produkt när någon annan ska använda datorn.

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk
Medlem

Äntligen kan man lira CS med fingerpistoler.

Permalänk
Medlem

Hur bra funkar den om man behöver klia sig med handen?

Visa signatur

*5800X|GB B550M Aorus Elite|32GB 16+16 Corsair LPX/Kingston(naken) 2133C15/2133C13 HynixAFR DR @3200C16|Asus RX7800XT OC|Seasonic GX750W|Thermaltake V21|Arctic II 280AIO|Samsung 980 Pro 2TB NVMe|Acer XV272Uz 1440p 240Hz|MinuxLint på Kanelen

Permalänk
Medlem

Kommer den i extra large? Tänker om man vill sätta den på andra ställen...

Permalänk

Jag ser inget behov av den vid datorn, men funderar lite på användning med smarta glasögon.
Nu skulle smarta glasögon kunna använda ögonspårning, men jag ser lite coolhet i att man pekar på något, gör vissa rörelser och något händer. Om det är så praktisk är tveksamt, men det ser lite coolt ut.
Jag tänker t.ex. att man står i en butik och pekar på en grej och man får produktbeskrivning, pris både i butik och utanför.. Varför detta nu inte hade gått med bara ögonspårning?

Nå bra att det forskas på lite alternativ, ofta finns det många misslyckad för en lyckad uppfinning

Permalänk
Medlem
Skrivet av YoMemma:

XS menar du väl?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

Hur bra funkar den om man behöver klia sig med handen?

Ha ha ha
Blir kanske lite skakigt på skärmen

Skrivet av YoMemma:

tänker du på surfning?

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem

Försöker föreställa mig mig touchpad i storleken 1x1 cm och med väldigt hög känslighet. Sen inser jag att jag inte ska backa den här kickstarten.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Hedersmedlem

Jag kan tänka mig att det kan vara ett vettigt komplement till en mus. Tänk när man ska flytta muspekaren ihop med att man skriver eller liknande.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||