Permalänk

Ps5 kontroller

Fråga.. Finns det nåt större intresse för custombyggda handkontroller till ps5/ps4? Funnit mig ett intresse/hobby att bygga ihop egna ps5 kontroller med extra funktioner, t.ex. backbuttons, digital-triggers, digital dpads och knappar m.m. Men som alla hobbys här i livet så kostar det pengar.. så min tanke är bygga och sälja så att min hobby kan finansiera sig själv

Permalänk
Medlem

Om Sony fortsätter dras med problem så lär det finnas en marknad.

För min egna del hade det varit intressant att köpa en större ps5 kontroller eftersom original är lite väl liten (när jag behöver ersätta den jag har atm dvs).

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Skrivet av BergEr:

Om Sony fortsätter dras med problem så lär det finnas en marknad.

För min egna del hade det inte varit intressant att köpa en större ps5 kontroller eftersom original är lite väl liten (när jag behöver ersätta den jag har atm dvs).

BergER, Tack för svar. Jag hoppas på det och tror faktiskt det själv. Många utav de elitkontroller som finns idag har faktiskt en del mindre problem. Man vill ha en ps5 lr ps4 egna orginal kontroller med just dessa funktioner. T.ex. scuff, Battle beaver, evil controller m.m. utan att behöva betala 2500-3500kr

Det är exakt samma storlek som en ps5 lr ps4 kontroller, kontrollen är en orginal som jag bygger om, knapparna är verkligen inte ivägen eller obekväma. Kanske missförstår dig här, men ja, kontrollen är desamma

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerbMcGruff:

BergER, Tack för svar. Jag hoppas på det och tror faktiskt det själv. Många utav de elitkontroller som finns idag har faktiskt en del mindre problem. Man vill ha en ps5 lr ps4 egna orginal kontroller med just dessa funktioner. T.ex. scuff, Battle beaver, evil controller m.m. utan att behöva betala 2500-3500kr

Det är exakt samma storlek som en ps5 lr ps4 kontroller, kontrollen är en orginal som jag bygger om, knapparna är verkligen inte ivägen eller obekväma. Kanske missförstår dig här, men ja, kontrollen är desamma

Hade tydligen ett typo i min kommentar, en större kontroll hade varit bra

Jag tycker ps5 kontrollen är för liten, har brutalt ont i händerna efter en kväll av spelande. Men det är nog större chans att jag bara säljer PS5an eller bara inser att den är bättre lämpad för sambon.

Visa signatur

Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerbMcGruff:

Fråga.. Finns det nåt större intresse för custombyggda handkontroller till ps5/ps4? Funnit mig ett intresse/hobby att bygga ihop egna ps5 kontroller med extra funktioner, t.ex. backbuttons, digital-triggers, digital dpads och knappar m.m. Men som alla hobbys här i livet så kostar det pengar.. så min tanke är bygga och sälja så att min hobby kan finansiera sig själv

Om du har att visa så visa. Upp med bilder

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Skrivet av BergEr:

Hade tydligen ett typo i min kommentar, en större kontroll hade varit bra

Jag tycker ps5 kontrollen är för liten, har brutalt ont i händerna efter en kväll av spelande. Men det är nog större chans att jag bara säljer PS5an eller bara inser att den är bättre lämpad för sambon.

Haha, förstod det nästan. Har du testat kontrolfreeks hand grip? https://www.elgiganten.se/product/gaming/spelkonsol/playstati...

Fungerar hur bra som helst! Men kan hålla med, kontrollen är alldeles för smal runt handtagen, speciellt nertill. Om du sälja hit me up.. har fortfarande inte haft turen ännu

Permalänk
Skrivet av SCORPIUS:

Om du har att visa så visa. Upp med bilder

Har bilder, har videos, har klipp där jag visar vad som byts ut, före o efter på triggersna. Däremot har jag ingen jäkla aning om hur jag lägger upp lr bifogar.. sry men skapade kontot igår🤣 du kan skriva till mig på insta lr messenger så kan jag skicka direkt. Ska försöka läsa ikväll hur allt fungerar här

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerbMcGruff:

Haha, förstod det nästan. Har du testat kontrolfreeks hand grip? https://www.elgiganten.se/product/gaming/spelkonsol/playstati...

Fungerar hur bra som helst! Men kan hålla med, kontrollen är alldeles för smal runt handtagen, speciellt nertill. Om du sälja hit me up.. har fortfarande inte haft turen ännu

Nej aldrig provat, fan ps4 kontrollen är så liten så den var omöjlig att spela på.

Så här kan jag använda ett vanligt tangentbord. https://i.imgur.com/1FdxrZm.jpg

Kan fundera på det, ingen har rört PS5an sen början av januari. Står bara och samlar damm.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av BergEr:

Nej aldrig provat, fan ps4 kontrollen är så liten så den var omöjlig att spela på.

Så här kan jag använda ett vanligt tangentbord. https://i.imgur.com/1FdxrZm.jpg

Kan fundera på det, ingen har rört PS5an sen början av januari. Står bara och samlar damm.

Yo dude, you got some big as hands!😀 kanske inte fungerar till dina händer men skillnad blir det! Nacon kontrollen är större, testa den. Jäkligt skön faktiskt. Dock problem med ljudingången.. ljudet kan bli kefft om du sitter i ett party, sen har de en del problem med stickdrift.

Aight, om du ska sälja det, let me know

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerbMcGruff:

Yo dude, you got some big as hands!😀 kanske inte fungerar till dina händer men skillnad blir det! Nacon kontrollen är större, testa den. Jäkligt skön faktiskt. Dock problem med ljudingången.. ljudet kan bli kefft om du sitter i ett party, sen har de en del problem med stickdrift.

Aight, om du ska sälja det, let me know

Haha jo det duger, har storlek 12 på handskar och flesta märken gör inte ens så stora...

Men känns inte så stora, vet en som har tre gånger så stora händer (varje finger är typ som en scan chorizo)

Okay, får kolla runt lite om det börjas spelas mer på ps5an

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av BergEr:

Haha jo det duger, har storlek 12 på handskar och flesta märken gör inte ens så stora...

Men känns inte så stora, vet en som har tre gånger så stora händer (varje finger är typ som en scan chorizo)

Okay, får kolla runt lite om det börjas spelas mer på ps5an

Well you know what they say😅

Ja gör det, håller tummarna att ni inte börjar😅