Vinn nätagg från Seasonic
Permalänk
Medlem

Ej uthämtat paket

Hej jag har en undran om man inte hämtar ut paket från instabox vad händer då? går det tillbaka till butik och köpet makuleras?

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Läs villkoren på webbsidan du handlat på

Mest troligt:
Paketet returneras och du åker på en straffavgift 100-200 kronor. Du kan få det skickat igen men då lär de ta ut frakt.

Permalänk
Medlem

Vad har Instabox med frågan att göra? Många återförsäljare har en avgift för packet som inte blir utlösta.

Permalänk
Medlem

ok tack ska se om jag hittar ngn info

Permalänk
Medlem

Öppet köp gäller väl om du köpt på nätet? Så länge du inte bryter förpackningar etc... Många företag har gratis returfrakt, så varför riskera straffavgift genom att inte hämta ut?

Visa signatur

🖥️:Phanteks Enthoo Evolv X | Ryzen 7 7800X3D | Arctic Freezer II 420 | 6x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Asus B650 ProArt Creator | 32Gb Corsair Vengeance 6000Mhz CL30| Samsung 990 Pro 2+1TB | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Vad har Instabox med frågan att göra? Många återförsäljare har en avgift för packet som inte blir utlösta.

Min fråga var lite dubbel vad gör butiken och är det något speciellt med om man inte hämtar ut ett paket ur en instabox ligger den kvar,självdetonerar den,tar instabox kanske en extra avgift eller tar posten/instabox ur den och returnerar per automatik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tummen75:

Min fråga var lite dubbel vad gör butiken och är det något speciellt med om man inte hämtar ut ett paket ur en instabox ligger den kvar,självdetonerar den,tar instabox kanske en extra avgift eller tar posten/instabox ur den och returnerar per automatik.

Vad har du med Instabox att göra om du beställer från en butik? Butikens villkor hos speditören drabbar inte dig, du har inget avtal med Instabox. Självklart ligger den inte kvar i facket mer än nödvändigt, i Instabox fall 3 dagar sedan kan du beställa en ny utkörning. Dag 14 åker det väl tillbaka till avsändaren då du inte längre kan boka en ny utkörning. Instabox har inget att göra med vilka avgifter återförsäljaren tar av dig att göra. Olika återförsäljare betalar olika mycket hos speditörerna för den delen.

Permalänk
Medlem

Det som händer är att om du inte hämtar ut ditt paket inom ca tre dagar så hämtar Instabox paketet till sitt lager. Där ligger det i ytterligare 10 dagar (du kan när som helst boka utkörning gratis igen) innan det går till retur till butiken.

Hur butiken gör med outhämtade paket är olika och du gör bäst i att kolla villkoren med butiken i fråga. Vissa butiker gör en retur direkt, medan andra tar ut en avgift för outhämtade paket som inte har ett returärende.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Ok då är jag lite mer klar över hur det funkar tack för hjälp och svar.