Blomläskers - krysantemum i läskform

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Blomläskers - krysantemum i läskform

Calles sista dag firas med en läsk. Hans läskval är... intressant.

Permalänk
Medlem

Haha där kom den!

Avfrostad frys låter ju inget vidare

Jag har druckit krysantemum te och tycker det har varit rätt harmlöst

Tack och lycka till i framtiden Calle

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av Herr Kantarell:

Haha där kom den!

Avfrostad frys låter ju inget vidare

Jag har druckit krysantemum te och tycker det har varit rätt harmlöst

Tack och lycka till i framtiden Calle

Jag kan tänka mig att det fungerar helt okej som te? Lite örtigt, varmt och inte sockersliskigt kan det nog kanske duga till.

Läskvarianten däremot kan däremot få utplånas från jordens yta utan att jag fäller några tårar.

Permalänk
Skrivet av landmarks:

Jag kan tänka mig att det fungerar helt okej som te? Lite örtigt, varmt och inte sockersliskigt kan det nog kanske duga till.

Läskvarianten däremot kan däremot få utplånas från jordens yta utan att jag fäller några tårar.

Hahahahaha ja lät fruktansvärt äckligt

Visa signatur

The Breath of True

Permalänk

När kommer kylpastaläsken? Eller kväveläsken med smak av kväve?

Permalänk
Skrivet av Dinkefing:

När kommer kylpastaläsken? Eller kväveläsken med smak av kväve?

Äh fyfan haha

Visa signatur

The Breath of True

Permalänk
Snusfri

#Blaskläskers borde testa denna, finns nu tillfälligt på Lidl.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Ska ni dricka blommor ska ni dricka Dandelion & Burdock. På svenska är det Maskros och Kardborre. Finns både Fentimans Dandelion & Burdock eller Ben Shaws Dandelion & Burdock att få tag i Sverige.

Permalänk
Medlem

Almdudler är ju svingott @THB. Lever jag på ett par veckor per år i alperna på skidsemester

Kan ju vara värt att köpa en riktig, vet inte hur budgetvariater smakar (kanske samma?). De klassiska glasflaskorna är fina.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av THB:

#Blaskläskers borde testa denna, finns nu tillfälligt på Lidl.

https://images2.imgbox.com/6e/0c/jaJzun5a_o.jpg

Vi har dem på ingång!

Visa signatur

240p är livet

Permalänk

Hahaha vilken rolig tråd

Visa signatur

The Breath of True

Permalänk
Medlem

Finns ju ett helt gäng med blommor som sätter säregen smak på drycker.

Viol är ju gott i rätt sammanhang. Maskros med - i rätt sammanhang. Kaktusblommor är oerhört populärt för att inte tala om Aloe Vera, som i och för sig är mer en växt än blomma.

Ringblommor kan användas i en drös med drycker och ger en trevlig beska med blommig karaktär.

Apelsinblommor… syrénblommor…

Fläderblommor är helt utmärkta till dryck. En annan utomordentligt god skulle jag säga delikatess med fläderblommor doppa i frityrsmet och *trumvirvel* Fritera! Låt rinna av och pudra försiktigt med lite florsocker eller ett grymt burbon vaniljsocker (googla friterad banan) så får man fram den typen av frityrsmet jag pratar om.

Kan snacka i år och dagar om blommor i mat och dryck oavsett om det är läsk, te, icke kolsyrad dryck, sallader, varma sallader eller garnityrer.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av THB:

#Blaskläskers borde testa denna, finns nu tillfälligt på Lidl.

https://images2.imgbox.com/6e/0c/jaJzun5a_o.jpg

En flaska borde redan ha anlänt

Skrivet av frong:

Almdudler är ju svingott @THB. Lever jag på ett par veckor per år i alperna på skidsemester

Kan ju vara värt att köpa en riktig, vet inte hur budgetvariater smakar (kanske samma?). De klassiska glasflaskorna är fina.

https://almdudler.com/content/uploads/2020/04/0_25l_Glas_Formflasche_Original_RGB_Schatten_1024x1024.png

Finns hur många olika sorter som helst, en del obskyra och konstiga. Typ som Coca-Cola. Men det finns bara ett original och det är den som säljs på Lidl då och då, med socker såklart. Men ja, jag föredrar också ur originalet ur glasflaska.

https://almdudler.com/en/our-products

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av Elakekocken:

Fläderblommor är helt utmärkta till dryck. En annan utomordentligt god skulle jag säga delikatess med fläderblommor doppa i frityrsmet och *trumvirvel* Fritera! Låt rinna av och pudra försiktigt med lite florsocker eller ett grymt burbon vaniljsocker (googla friterad banan) så får man fram den typen av frityrsmet jag pratar om.

Men åh HUR kunde jag glömma fläder? Flädersaft är ju utan tvekan den bästa saftsorten som existerar, jag konsumerar orimliga mängder flädersaft och fläderlättdryck.

Friterad fläder låter skumt men magiskt samtidigt, det där ska helt klart testas nästa flädersäsong!

Permalänk
Inaktiv

Okej. Ni kör hela registret på asiatisk dryck. Ni verkar ha köpt en vietnamesisk variant av Chrysanthemum Te. Pröva det här istället

Vita Chrysanthemum Tea från Hong Kong. (Vita är märket typ).

https://www.specialtiesexpress.com/en/Beverages-Beverage-Read...

Jag får ju mer och mer respekt för @UndaC.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Jag hoppas verkligen att detta var den sista drycken på lager från Sagiko!

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av JonasT:

Jag hoppas verkligen att detta var den sista drycken på lager från Sagiko!

Jag tror vi har några härliga inskickade gåvor som kanske redan ligger och väntar på kontoret?

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av UndaC:

Jag tror vi har några härliga inskickade gåvor som kanske redan ligger och väntar på kontoret?

Permalänk
Konsolpleb 🕹

Haha nä men jag tror bara var prima vara. Inga skämt- eller shockdrycker

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Föredetting

Jag tyckte mig eventuellt se en halvlitersflaska finsk energidryck som jag är skyldig till i kylen när Calle browsade.

Dags att damma av utmärkelsen finsk produkt igen.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Meantek:

Jag tyckte mig eventuellt se en halvlitersflaska finsk energidryck som jag är skyldig till i kylen när Calle browsade.

Dags att damma av utmärkelsen finsk produkt igen.

Du såg inte fel! Gick ut i juni, men det har aldrig hindrat oss förut!

Permalänk
Föredetting
Skrivet av JonasT:

https://i.imgur.com/D4Sqw6G.jpg

Du såg inte fel! Gick ut i juni, men det har aldrig hindrat oss förut!

Ah, där är den ju. Energisaften. Tror nämligen inte den är kolsyrad.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av landmarks:

Men åh HUR kunde jag glömma fläder? Flädersaft är ju utan tvekan den bästa saftsorten som existerar, jag konsumerar orimliga mängder flädersaft och fläderlättdryck.

Friterad fläder låter skumt men magiskt samtidigt, det där ska helt klart testas nästa flädersäsong!

Har du testat att göra egen fläderdryck? Det är inte svårt.

Havtornsdryck är förresten ännu godare!
Ibland kan man köpa osockrad och koncentrerad havtornssaft på marknader. Sedan spär man ut den med valfri mängd vatten och valfritt sötningsmedel.
Havtornsbären är dessutom sprängfyllda med C-vitamin.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Meantek:

Ah, där är den ju. Energisaften. Tror nämligen inte den är kolsyrad.

I den här takten får vi byta namn till SaftClockers.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av JonasT:

I den här takten får vi byta namn till SaftClockers.

Den enda skillnaden mellan saft och läsk är väl kolsyran? Det löser man ju enkelt med valfri apparat av SodaStream-typ.
Och hur ser du på avslagen läsk och öl – borde inte de rimligtvis då ha förvandlats till saft respektive maltsaft?

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av anon36896:

Har du testat att göra egen fläderdryck? Det är inte svårt.

Havtornsdryck är förresten ännu godare!
Ibland kan man köpa osockrad och koncentrerad havtornssaft på marknader. Sedan spär man ut den med valfri mängd vatten och valfritt sötningsmedel.
Havtornsbären är dessutom sprängfyllda med C-vitamin.

Har nog inte gjort det sedan jag flyttade hemifrån, men jag brukade göra det tillsammans med min mamma på den tiden Hon har en väldigt fin gammal "tavla" i keramik med ett klassiskt recept på flädersaft, funkar klockrent!

Får alltid någon flaska hemgjord flädersaft av henne om somrarna , bortskämd som man är, men har inte fått tummen ur att leta fläder kring där jag bor.

Måste testa havtorn! Lustigt nog diskuterades just havtorn på lunchen idag. Kanske blir nästa saftfavorit