Permalänk
Medlem

Timbeborn

Hej!

Det mysiga city-planner spelet Timberborn kom nyligen ut på early access och har sålt rätt bra redan! Så tänkte jag skapar en tråd där vi kan snacka om det och följa utvecklingen. Det mysiga i det hela är ju givetvis att man är bävrar som bygger ett samhälle, inte människor! Jag själv köpte spelet nyligen och upplever det oerhört uppfriskande och roligt tema, water-management är en väldigt rolig del av spelet med dammbyggen osv, har du köpt spelet? Eller är du intresserad av det? Som alltid med early access är det en liten risk om spelet stannar där det är eller utvecklas som det ska.

https://www.youtube.com/watch?v=wY_C5qJX_rI

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem

[quote postid="19273946" userid="220463" name="NatureBoyyy"]
Hej!

Det mysiga city-planner spelet Timberborn kom nyligen ut på early access och har sålt rätt bra redan! Så tänkte jag skapar en tråd där vi kan snacka om det och följa utvecklingen. Det mysiga i det hela är ju givetvis att man är bävrar som bygger ett samhälle, inte människor! Jag själv köpte spelet nyligen och upplever det oerhört uppfriskande och roligt tema, water-management är en väldigt rolig del av spelet med dammbyggen osv, har du köpt spelet? Eller är du intresserad av det? Som alltid med early access är det en liten risk om spelet stannar där det är eller utvecklas som det ska.

Jag har aldrig Kört denna typ av spel, men jag köpte detta efter jag sett bra Youtube game play.
"Timberborn - PERFECT COLONY START - Early Access, Let's Play, Ep 1"
Där det förklaras för nybörjare.

Hoppas spelet inte är alltför svårt, men skall ge spelet en chans.

EDIT:
Problemet löste sig.

Visa signatur

Windows 11 pro, Corsair 4000D Airflow, MSI PRO B660M-A WIFI D4, Intel Core i5 12600K, Corsair 32GB (2x16GB), PowerColor Radeon RX 6900 XT, Kingston NV1 500GB M.2 NVMe, WD Black SN850 1TB Gen 4, Seasonic Focus GX 850W, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem

Har spelat det i alldeles för många timmar nu.
Väldigt roligt spel men skulle dock vara bra med lite mer grejor att göra efter att man har maxat allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mwi:

Har spelat det i alldeles för många timmar nu.
Väldigt roligt spel men skulle dock vara bra med lite mer grejor att göra efter att man har maxat allt.

Jag har spelat rätt mycket med för det som finns, ja håller med men åh andra sidan är ju det early access och de verkar köra på så bara hålla timmarna att det går framåt. Satisfactory är ju ett bra exempel på earlt access som går i rätt riktning

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av NatureBoyyy:

Jag har spelat rätt mycket med för det som finns, ja håller med men åh andra sidan är ju det early access och de verkar köra på så bara hålla timmarna att det går framåt. Satisfactory är ju ett bra exempel på earlt access som går i rätt riktning

Spelade demo versionen innan dom släppte early access så går definitivt mot rätt håll.
Har än så länge inte råkat ut för en enda bugg så väldigt stabilt för att vara early access