Permalänk
Medlem
Skrivet av No_Jah:

När du testar om porten är vidarebefordrad till din server, sitter du då själv bakom samma router?
Isåfall så behöver din router kunna hantera NAT loopback, antingen gör routerns det automatiskt, eller så behöver du ställa in det i routern, eller om du ha otur så fungerar inte det alls med din router.

För att ta reda på om det är problemet så kan du testa a att anslut från annan anslutning där du inte själv sitter bakom samma router, tex. Med mobilen, eller att du ber någon annan utomstående testa.

Har du förresten testat att det går att ansluta servern lokalt via 192.168.1.X ?

Skrivet av Antonvx1:

Portar

Testade den sidan och kollade alla portar som på bilden, men kanske är min router eller något som är fel

Har du provat det @No_Jah föreslog? Utöver detta så kan det vara så att det finns något till system mellan din router och det publika nätet som ställer till det.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Antonvx1:

Portar

Testade den sidan och kollade alla portar som på bilden, men kanske är min router eller något som är fel

Men de portarna den testar har du ju inte ens öppnat. Det är ju ingen mening att testa något annat än 30120 i så fall.
Sedan så är inte port-checkers något att lita på. De förlitar sig på att något svarar, och det är inte alltid som det sker så som de antar, så det är bättre att testa med det program som du ska ansluta med.

Kan du lägga in en skärmdump på hur du har konfigurerat i routern?

Har du fått en fråga från Windows Firewall angående att öppna för anslutning utifrån när du startade servern första gången?

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Hedersmedlem

Har du gått igenom detta? https://docs.fivem.net/docs/support/server-issues/
Du kan kolla de enskilda delarna i din installation genom att använda tipsen där.

Tex kan du när du är kopplad till ditt nätverk hemma gå in på http://192.168.1.100:30120/info.json med din telefon så ska du få upp vettig info om din server. Du ska så klart byta ut 192.168.1.100 till IPnr'et där din server ska vara. Funkar inte detta så funkar inte din server.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Har du gått igenom detta? https://docs.fivem.net/docs/support/server-issues/
Du kan kolla de enskilda delarna i din installation genom att använda tipsen där.

Tex kan du när du är kopplad till ditt nätverk hemma gå in på http://192.168.1.100:30120/info.json med din telefon så ska du få upp vettig info om din server. Du ska så klart byta ut 192.168.1.100 till IPnr'et där din server ska vara. Funkar inte detta så funkar inte din server.

Router
server
Port
Fivem server sida

Jag skickar på hur det ser ut i router saken och testade det du skrev angående, kolla om Json funkade med den Ip tror det ska vara rätt att d ser ut så,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vetulus:

Har du provat det @No_Jah föreslog? Utöver detta så kan det vara så att det finns något till system mellan din router och det publika nätet som ställer till det.

sagt åt flera av mina polare men dom får upp (Requesting server variable) (Curl 28 error) så borde ju vara något i mitt som ställer till det ;D

Permalänk
Hedersmedlem

Körde du webläsartestet från en annan dator än den servern kör på? För annars är testet värdelöst.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antonvx1:

Tjenare jag har försökt att öppna port för egen server inom fivem, men står att 30120 är stängd, och när jag testar tex... port för minecraft, så står det att den också är stängd.

Stängde av min windows-brandvägg för att kolla om det skulle funka men nope, kan det vara något med routern jag har eller någon som vet vad problemet kan vara

Lite sent in men har du kollat så du inte sitter bakom en NAT'ad IP? Om du gör det kommer samtliga portar utifrån vara blockerade. Det är inte säkert din publika IP går direkt till din dator utan till en NAT hos Telia, trafiken därefter går till din tjänstefördelare, så:

WAN > Telia NAT > Tjänstefördelare > Din dator

Hos de flesta leverantörer kan man beställa en "riktig" publik IP som går direkt mot dig.

Permalänk
Medlem

Tjenare på er! vill bara säga att jag har löst det, hade glömt att trigga mina portar ;D , så det var problemet. men tack så mycket för exakt all hjälp ni är grymma och ha en fortsatt trevlig helg nu!