Laptop MSI GF63 Thin, julkapp till sambon

Permalänk

Laptop MSI GF63 Thin, julkapp till sambon

Tänkte köpa en ny laptop till min sambo i julklapp, som skall börja plugga till våren.

Tänkte då passa på att köpa något som faktiskt går att spela på så jag slipper släpa med mig Stationära datorn till sommarstugan varje gång. Spelar framförallt WoW och BF.

Har kollat lite runt prisklassen 6-8K.

Hitta då denna maskin MSI GF63 Thin, och tänkte bara kolla med er om den är något att ha eller är det bara skit?

https://www.netonnet.se/art/gaming/gamingdator/barbar-gamingd...

Tack på förhand för all hjälp!
Önskar er alla en God jul och ett Gott nytt år!

Permalänk

Köpte samma laptop men med 3060 i inför sommaren för att barnen skulle kunna spela i sommarstugan. Och jag tycker den fungerar bra. Inget krångel än, men med fördel kan du använda en kylplatta till då den kan bli rätt varm. Och ska du använda tangentbordet på den och inte ett separat, så var redo med en microfiberduk...då det blir episka fettavtryck på den

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Nu ska jag inte vara sådan, men ska man plugga så tror jag nog man uppskattar något smidigare och med bra batteritid, framför något som går att spela på någon gång då och då?

Permalänk

Allt pluggande sker på distans så datorn kommer stå "fast" på ett skrivbord 90% av tiden, jag själv tycker hon ska ha en stationär dator men det vill hon inte ha.

Permalänk
Medlem

Spelar hon själv något?

Permalänk

Hon spelar lite Sims och City:Skylines till och från.