Rösta fram t-shirt till communityt!
Permalänk
Medlem

Tangentbord skriver av sig själv.

Har problem med att mitt tangentbord skriver av sig själv och även kör alt+f4 av sig självt ibland, pågått i ett par månader nu.
Det är ju lagom jobbigt när den kör alt+f4 när man är inne i en raid på tarkov.
Det verkar vara samma saker den gör hela tiden med, tex så skriver den "complete" av sig själv och även massa tryckningar på space med jämna mellanrum.
Det tar lång tid mellan gångerna den börjar hitta på hyss så har inte provat med något tangentbord från annat märke än.
Kan gå dagar mellan händelserna.

Har provat följande:

När den börjar bete sig konstigt så har jag inaktiverat internet ifall det är någon som tagit över datorn men den slutar inte utan internet så det är inte det och iom att den skriver samma saker så tror jag inte att det är det.
Har stängt ner logitech programvara utan framgång.
Installerat om hela datorn men den skriver fortfarande samma saker.
Bytt till ett nytt tangentbord (samma modell) men skriver fortfarande samma saker.

Någon som upplevt samma sak eller sett någon lösning på detta?

Tangentbordet är Logitech G815

Visa signatur

| Intel i9 14900K | RTX 4070ti |
| Acer Predator 34" 120hz G-Sync 3440x1440 |

Permalänk
Medlem

Råkar du trycka på macrotangenterna, som också råkar ha ett macro som gör det du beskriver?

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Råkar du trycka på macrotangenterna, som också råkar ha ett macro som gör det du beskriver?

Dem är inaktiverade och den borde inte skriva så många olika saker isf.

Visa signatur

Permalänk
Rekordmedlem

Men har du testat om det är tangentbordet eller datorn som "skriver" dvs bytt tangentbord (modell) till datorn eller tvärt om ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Hedersmedlem

En högoddsare, men det är inte så att du har en gammal mottagare till ett trådlöst tangentbord inkopplat (eller parat via Bluetooth på datorn), där tangentbordet ligger i en byrålåda eller under en massa mög och ibland trycker man på en makroknapp på detta?

Skrev fel, lågoddsare -> högoddsare
Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Men har du testat om det är tangentbordet eller datorn som "skriver" dvs bytt tangentbord (modell) till datorn eller tvärt om ?

Har bytt tangentbordet till nytt, dock samma modell.
Och installerat om windows så datorn borde inte komma ihåg vad som skrivets innan.
Just att den skriver ordet "complete" och inget annat ord är ju märkligt, nu söker jag ju på complete ibland men att den inte kommer ihåg några andra ord är ju märkligt.
Ska se om jag kan spela in via nvidia nästa gång det händer.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

En lågoddsare, men det är inte så att du har en gammal mottagare till ett trådlöst tangentbord inkopplat (eller parat via Bluetooth på datorn), där tangentbordet ligger i en byrålåda eller under en massa mög och ibland trycker man på en makroknapp på detta?

Har aldrig haft trådlöst tangentbord till datorn så det blir nog svårt
Och iom att den skriver ett helt ord med vore osannolikt att den lyckas göra.

Visa signatur

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Obalaan:

Har aldrig haft trådlöst tangentbord till datorn så det blir nog svårt
Och iom att den skriver ett helt ord med vore osannolikt att den lyckas göra.

I vilket sammanhang skrives det själv, alla program eller bara nått, om du tex har anteckningar i gång och inte gör nått kommer det att skrivas complete där också?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Det är inbyggt AI:)
Någon granne som kopplat sitt T-Bord till din dator?

Permalänk
Moderator
Forumledare

@Obalaan: Det är inte Ghub som spökar om du har det installerat? Kör du på det inbyggda minnet?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

I vilket sammanhang skrives det själv, alla program eller bara nått, om du tex har anteckningar i gång och inte gör nått kommer det att skrivas complete där också?

Det kan hända var som helst, när jag spelar så trycker det in olika tangenter, space så hoppar gubben några gånger eller alt+f4 så avslutas spelet
Men när den väl börjar hålla på så kan jag öppna anteckningarna och då gör det lite olika saker, lite space, några c, alt+f4, tab.
Lite alltmöjligt.

Skrivet av Punchboll:

Det är inbyggt AI:)
Någon granne som kopplat sitt T-Bord till din dator?

Hade varit lite creepy fakttiskt.

Skrivet av NordhNet:

@Obalaan: Det är inte Ghub som spökar om du har det installerat? Kör du på det inbyggda minnet?

Kan vara Ghub, men testat att köra utan men har för mig att den gjorde det ändå.
Har provat både med inbyggda minnet och utan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@Obalaan: Här är en reddit-tråd med fler som har samma problem. Många verkar peka på att det är G Hub som är problemet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

@Obalaan: Här är en reddit-tråd med fler som har samma problem. Många verkar peka på att det är G Hub som är problemet.

Tack! Ska läsa där!

Visa signatur