Permalänk

Min mapp i en nyköpt dator?

Köpte en ny dator och när den väl startat upp så hade skrivbordet en mapp med mitt namn? I den mappen finns allt som fanns i mappen i den gamla datorn. Någon som vet hur detta kan komma sig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nils_Nils_Nils:

Köpte en ny dator och när den väl startat upp så hade skrivbordet en mapp med mitt namn? I den mappen finns allt som fanns i mappen i den gamla datorn. Någon som vet hur detta kan komma sig?

Onedrive??

Visa signatur

Win 10 PRO | I9 9900K | Asus Z390-F | Asus DUAL 4070| Deepcool Captain 240 RGB | Corsair Vengeance 32GB RGB PRO

Permalänk
Skrivet av Paddglutt:

Onedrive??

Har inte onedrive i gång, vad jag vet.

Permalänk
Medlem

Loggar du in med ett Microsoft-konto på datorn? Dvs du skapar inte ett lokalt utan bara loggar in?

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Skrivet av macmann1:

Loggar du in med ett Microsoft-konto på datorn? Dvs du skapar inte ett lokalt utan bara loggar in?

Ja loggade in med konto.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nils_Nils_Nils:

Har inte onedrive i gång, vad jag vet.

Vanligast är väl att första gången man startar datorn brukar man få välja att logga in med epost och lösen och då är Onedrive inloggat till min vetskap eller gå "offline" i något hörn.

Visa signatur

Win 10 PRO | I9 9900K | Asus Z390-F | Asus DUAL 4070| Deepcool Captain 240 RGB | Corsair Vengeance 32GB RGB PRO

Permalänk
Medlem

Onedrive är automatiskt igång om du har W10 / W11 och loggar in med ditt microsoftkonto.
Kolla så du inte har det grå/blå molnet igång bara.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk

Supertack för alla snabba svar. Jo vid närmare blick finns en litet blått moln vid mappen.
Då har mappen kommit den vägen.
Tack igen.