Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop

4st 4TB Western Digital Gold, 1TB SSD Samsung 980 NVME

Permalänk
Medlem

4st 4TB Western Digital Gold, 1TB SSD Samsung 980 NVME

Byter nu ut det mesta i min primära burk eftersom jag behöver mer utrymme.

Det jag har är 4st 4TB Western Digital Gold.
De här diskarna är de bästa jag någonsin stött på när det kommer till prestanda på
mekaniska diskar. Ligger konstant på ~250Mb/s skrivprestanda på varje enskild disk,
och det blir bra mycket bättre när man kör dem i RAID. Det här är nog så nära man kan komma Enterprise-diskar på SATA-gränssnittet.

https://www.westerndigital.com/en-se/products/internal-drives/wd-gold-sata-hdd#WD4003FRYZ

Diskarna är 7200-varvare med 256Mb cache.
Säljer gärna alla fyra till en och samma köpare.

Samsung 980 1TB NVME M.2 2280

Har en 1TB Samsung 980 NVME som suttit i burken i styvt ett halvår, 2.1TB skrivet till den enligt Samsung Magician.

https://semiconductor.samsung.com/consumer-storage/internal-ssd/980/

Antingen avhämtning hos mig i Norrköping, eller så skickas det med kollid men då står du för frakten. Jag kan även köra ut det i Norrköping med omnejd (Stockholm räknas inte som omnejd) mot soppapengar.

Betalning via swish eller i handen.
Jag säljer till vem jag vill, när jag vill. Inte för att vara dryg, men jag värderar egna insatser i försäljningen (t.ex. packning vs. någon hämtar) så vid bud behöver inte högst vinna..

Vänligen avstå från fönstershoppande och skambud eftersom det genererar absolut ingenting, för vare sig dig eller mig.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 700 kr Samsung 980 1TB +frakt
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

800+frakt Samsung 980.

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 1 kr Vad vill du ha för wd gold diskarna och har du kört nå diagnostik program på dom ?.
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Visa signatur

Nobbe100

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nobbe100:

1 kr Vad vill du ha för wd gold diskarna och har du kört nå diagnostik program på dom ?.

De har gått i en Truenas-installation och jag kollade dem via GUI innan jag rev den, De är helt "rena" när det kommer till värdena.
De är dessutom rensade så hela diskytan har blivit skriven en gång till och inga felmeddelanden.

Priset jag gärna ser är 1100kr st. De kostar idag en bit över 2000kr/st och de har bara ett styvt år på nacken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrko:

Finns SSDn kvar?

Visa signatur

6800 XT - Ryzen 5900x - 32GB G.Skill 3733mhz - Asus Strix X570-E - Noctua NH-D15
WD SN750 1TB - Samsung 960 Evo - 850 Evo 1TB - 750 Evo
Corsair HX750i - NZXT Phantom 630 - LG S2721DGFA
Razer Deathadder 2013 - HyperX Alloy Core - Sennheiser GSP 350