Heroes of Might and Magic III blir brädspel

Permalänk
Medlem

Detta inlägg är utifrån brädspel generellt och har inget att göra med just detta spel från nyheten.

Skrivet av Dew87:

De kommer troligen behöva kraftigt förenkla spelet om det ska få plats i kortform. Tror jag håller mig till PC spelet

Jovisst man kan/bör inte köra en 1:1-översättning, samt det vore ju lite meningslöst. Dock finns det ju spel som är en annan vinkel och har andra spelmekanismer men som ändå får in känslan och gör spelet rätt för IP:t.

Skrivet av Orisons:

Den digitala versionen är ju oftast en uthållighets tävling, kan nog bli en segdragen historia om de försöker konvertera spelet direkt till analogt....

Skrivet av ducedo:

Själv är jag lite kluven till spelet. Är rädd att det blir mycket dötid. Det framstår som en trogen kopia av datorspelet i miniatyrformat (mycket mindre kartor) och är väldigt vackert. Men om det blir alldeles för likt så kan man lika gärna köra datorspelet.

Jo men allmänt har bra brädspel inte det problemet utan är designade för en kortare speltid och något som är intressant även om det blir ett längre spel. Finns ett spel som heter Twilight Imperium som tar 5+ timmar och för många som har spelat det har det blivit deras favoritspel trots att de bara kan få in 2 gånger om året då de kan spela det pga tiden det tar.

Skrivet av ducedo:

Priserna publicerades för någon månad sedan på deras Kickstarter-preview men är möjligt att det sker mindre justeringar.

Många har därför bett om att få gå all-in utan att betala för miniatyrer.

Jag vet ju ej men jag misstänker starkt att när Kickstarter-kampanjer erbjuder träfigurer för ett billigare pris är det enbart för att gå backers tillmöte och för att potentiellt även få in backers som tycker standardversionen är för dyr och sedan att det blir en upsale till den med plastfigurer. Jag tror inte att det att erbjuda träfigurer gör det billigare att producera spelet då det dyra med plastfigurer är tooling och stålformen för att gjuta plasten. Plasten i sig du häller i kostar ju i princip ingenting. Jag tror att hanteringen av plasten efter gjutningen går på ett ut med att hantera ytterligare en SKU av brädspelet med träfigurer.

Skrivet av Pecken:

Och jag som precis kastat pengar på slay the spire och zone wars på kickstarter! Hoppas INTE priserna som postats ovan stämmer...
Edit: priserna ser ut att stämma ja. fan.

Jo. Covid har ju fuckat up mycket för bl.a. transport och tillverkning som kräver fabriks-hands-on av anställda. Tidigare var Kickstarter-produktioner billigare förut också pga att tillverkarna kunde gå förbi momsen folk var tvungen att betala, detta loophole är nu stängt och även det höjer ju priserna ofantligt. Dyrare spel + dyrare frakt och sedan momsen på dessa två skjuter ju priserna i höjden.

Skrivet av Aleshi:

Om det varit så att man gillade spelet enbart för namnet, några miljöbilder och världen så visst. Men man gillade spelet främst för speldynamiken, taktiken och strategierna. Det går inte att få över till brädspel. Det där är en cashgrab som lever på ett varumärkes gamla meriter. Precis som allt annat nu för tiden.

Jag håller inte med alls. Nog finns det ett antal speltillverkare/designer som enbart rider på namnet för IP:t. Det är fullt möjligt att göra ett bra brädspel av ett bra datorspel. Folk med kanske bara en del erfarenhet av brädspel tror jag underskattar möjligheter brädspel har.

Skrivet av CymbalCrasher:

Är kickstarters standard för brädspel nu? Folk tycker inte företag har råd att ta fram nya spel utan garanterad avkastning?

Det varierar men många spel kommer först som en Kickstarter-kampanj. Dels ger det ju speltillverkarna i princip hela summan de behöver för deras investering i tillverkningen. De kan också anpassa storleken på spelet, antal figurer etc, utifrån mängden backers, och det säger också något om hur marknaden för spelet ser ut när det är i butikerna senare.

Skrivet av Fenrisulvfan:

Coolt, men tyvärr 20 år försent.

Varför?

Skrivet av Iskra:

Jag har aldrig "backat" någonting via kickstarter. Men man kan väl vänta tills kickstarten är färdig och köpa den som en vanlig produkt?

Jo precis. Ofta signifikant billigare men ofta också utan många av de extra figurerna som man får om man backar spelet på Kickstarter. Men i många fall är ju det viktigaste i spelet det som kommer i butikerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pelikan:

Sist jag spelade var det Horn of the Abyss modden som var populärast. Spelet är betydligt bättre balanserat nu än för 20 år sedan.
Tror dock de pausat utvecklingen p.g.a. kriget.

Det namnet låter bekant. Som sagt, communityt är i högsta grad levande.

Visa signatur

CPU: 5600X - NH-D15S. GPU: 3070Ti
RAM: 16GB DDR4 3600MHz Cl 14-15-15-35.
Moderkort: MSI X570 Tomahawk.
Nätagg: Corsair RMX 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av hypermode:

Jag vet ju ej men jag misstänker starkt att när Kickstarter-kampanjer erbjuder träfigurer för ett billigare pris är det enbart för att gå backers tillmöte och för att potentiellt även få in backers som tycker standardversionen är för dyr och sedan att det blir en upsale till den med plastfigurer. Jag tror inte att det att erbjuda träfigurer gör det billigare att producera spelet då det dyra med plastfigurer är tooling och stålformen för att gjuta plasten. Plasten i sig du häller i kostar ju i princip ingenting. Jag tror att hanteringen av plasten efter gjutningen går på ett ut med att hantera ytterligare en SKU av brädspelet med träfigurer.

Önskemålet från backers är inte att ersätta dem med träfigurer utan att helt skippa miniatyrerna eftersom de inte fyller någon nämnvärd funktion i grundspelet. Spelkortet fyller samma roll plus att du har all info på det. Utöver produktionskostnaden så sjunker vikten och du kan förmodligen trycka ihop det i en låda istället för fyra. Det påverkar i sin tur frakt och importavgifter men gör det även enklare att förvara och ta med sig till vänner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

De siffrorna brukar sällan stämma, imo ... men en fingervisning iaf. 130 minuter är ganska maffigt om det är barn med, men jag gillar långa spel så länge det inte är låst att förlora om man hamnar liite på efterkälken tidigt.

De brukar stämma någorlunda om alla kan spelet redan då det är det som anges, vilket däremot sällan är fallet i praktiken. Om inte alla kan spelet redan så brukar man kunna titta Weight för hum om hur lång tid det tar att lära sig spelet. Men ja, fortfarande fingervisning.

Som inbiten brädspelare (långt ifrån alla jag har spelat) så är mitt perspektiv lite annorlunda med tid där inser jag. Ser 130min som mellanlångt. Långt för mig är 180min, och väldigt långt är 4h+. Som du kanske har gissat så brukar jag inte spela med barn.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av philipborg:

De brukar stämma någorlunda om alla kan spelet redan då det är det som anges, vilket däremot sällan är fallet i praktiken. Om inte alla kan spelet redan så brukar man kunna titta Weight för hum om hur lång tid det tar att lära sig spelet. Men ja, fortfarande fingervisning.

Som inbiten brädspelare (långt ifrån alla jag har spelat) så är mitt perspektiv lite annorlunda med tid där inser jag. Ser 130min som mellanlångt. Långt för mig är 180min, och väldigt långt är 4h+. Som du kanske har gissat så brukar jag inte spela med barn.

Ja, när jag var yngre brukade jag spelade Civilization (1980) med 7 spelare, så jag är inte helt främmande Utan expansioner, men det tog nog snarare 7-8 timmar än 6 som det står på BGG.

Nya Mega Civilization kan man spela upp till 18 pers. Helt galet och försöka synka ihopa så många personer i vuxen ålder.

Har spelat och ägt Twilight också, men sålde det. Kommer inte ihåg varför. Tror att ingen annan ville spela det mer än en gång.

TTA är ett annat spel som jag älskar, som går lite snabbare.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

Jag är lite ledsen att jag missade drakborgen från Fandrake på kickstarter. Ev kommer en engelsk version inom kort. På blocket är det så sinnessjuka priser för Fandrakes drakborgen. 3500 kr???

Visa signatur

AMD 3800X|ASUS ROG STRIX B550-F GAMING (WIFI)| Corsair 16 GB 3600MHz|Palit RTX2060 Dual|Seasonic Focus GX 550 W|Kingston A2000 1 TB M.2|Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem

Trailern blev nyss släppt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ducedo:

Det ser onekligen väldigt trevligt ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av hypermode:

Jag håller inte med alls. Nog finns det ett antal speltillverkare/designer som enbart rider på namnet för IP:t. Det är fullt möjligt att göra ett bra brädspel av ett bra datorspel. Folk med kanske bara en del erfarenhet av brädspel tror jag underskattar möjligheter brädspel har.

Jag vet inte om du medvetet missförstår. Självklart kan man göra ett bra spel med samma namn som ett datorspel. Men du kan inte översätta spelmekaniken så att ett brädspel uppskattas av samma anledningar som ett datorspel uppskattas. Du kanske kan nå samma målgrupp om du är riktigt skicklig. Men du kommer inte få samma spelmekanik. Det kommer bli ett ganska radikalt annorlunda spel hur du än vrider och vänder på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ducedo:

Önskemålet från backers är inte att ersätta dem med träfigurer utan att helt skippa miniatyrerna eftersom de inte fyller någon nämnvärd funktion i grundspelet. Spelkortet fyller samma roll plus att du har all info på det. Utöver produktionskostnaden så sjunker vikten och du kan förmodligen trycka ihop det i en låda istället för fyra. Det påverkar i sin tur frakt och importavgifter men gör det även enklare att förvara och ta med sig till vänner.

https://homm3boardgame.com/wp-content/uploads/2022/10/compar_002a.png.webp

Sant, och i det där brädspelets fall är det ju lite tveksamt om plastfigurer gör så mycket om det ändå är korten som ligger som pjäser. Vid sådana fall gillar jag inte heller figurer över huvud taget. Ibland ser man sådana exempel och då känner jag som när en godis har på tok för mycker socker i. Bara extra stök.

Det med frakten är något jag inte tänkt på faktiskt. Men i vissa spel är inte alltid träfigurer med tryck på riktigt smidigt, så då må man välja mellan standees eller plastfigurer. Jag backade Cyberpunk 2077-spelet som hade kampanj i somras. De flesta stretch-goals:en var unika edgerunners, tror det blev säkert minst 20 extra utöver de 10 som kom i grundspelet. Tror det skulle fungera dåligt med träfigurer med tryck på så alternativet hade blivit standees, vilket jag tycker är rätt tråkigt och fippligt i de flesta spel. Något bra med det spelet också är att stretch-goals:en kommer vara i samma box istället för en egen box. Kommer göra det enklare att ta med sig.

Förresten, satan vad det spelet gick på, på totalen. Kostade mig 3000 sek allt inräknat med frakt och moms. Hade man gått all in hade det kostat 4000 spänn. Nästan så man ångrar sig även fast spelet verkligen ser intressant ut med reglerna och edgerunner-gubbarnas abilities, för mig. Vissa expansioner kändes som meningslös plast, t.ex. bling-kartongen med drones som plastfigurer istället för chip, extra stök vid setup bara. Men hade det kommit med metall-coins hade jag lätt slängt pengar på det.

Permalänk
Medlem

All-in Deluxe Master Pledge Level

Typ noll tvek på denna. Tror att det finns stora utmaningar med det (som känslan av en större karta, tråkigt för den/de spelare som inte deltar i striden, resource/income-hantering, att designa intressanta val, mängden artifacts, att man i H3 kunde turtla, creatures join / random luck, basic/advanced/expert skills innebar ofta en procentsats/mulitiplier, inte ovanligt att man hade 3-5 hjältar var som ska gå m.m.).

Men. Vill man att det ska lyckas så får man kasta pengar på det. Hoppas bara som tar sig tiden att lägga kärlek i designen.

Visa signatur

Om man bara kunde få katterna att låta bli mina chiliplantor och mina kablar.

Permalänk
Medlem

Tog en titt på trailern och ser inget nytt där, i grunden samma mekaniker som 100 tals andra spel, det viktiga blir detaljerna i regelsystemet och balansen, d.v.s sådant man först vet efter man spelat par gånger. Tittar man på deras tidigare projekt så ska man kanske inte ha allt för höga förhoppningar.

Projektet har minatyrer, påkostad artwork och kickstarter exklusiva tillbehör samt ett välkänt tema. Detta är ett vinnande recept för brädspel på kickstarter oavsett hur dåliga reglerna är. Får vi se några kände reviewers som faktiskt tycker till om spelet så kan man ana att reglerna inte är helt kassa kanske.

Om det inte är tydligt så har jag tröttnat på kickstarter, av alla de spel jag backat så är det mindre än hälften som jag hade köpt om jag fått se ett par "omdömen" först. Men man ska såklart se det på ljusa sidan, andrahandsvärdet på brädspel är praktiskt taget nypris, men då gäller det att kickstarter priset ink frakt inte är markant högre än vad butikspriset blir.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av liten_lemmel:

Du får satsa på hög spellpower, Earth Magic-expertis och spamma Implosion på de dryga stackarna

Hög knowledge, expert airmagic och teleportera runt hela mapen is the way. Samt chainlightning kommer på köpet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hypermode:

Var försiktig med valet om att backa Kickstartern.

Anledningen till det är att personerna bakom Archon Studios har ett ytterst tveksamt track record. De gör spel som ser jävligt cleana och potentiellt roliga ut men när det väl ska levereras så är de mindre seriösa. Vidare har de också gjort åtminstonde ett spel som var en regelrätt, verkligen regelrätt, kopia av ett annat spel; alltså till och med stycken i regelboken till deras spel som var en ord för ord kopia av ett annat spel - total rip-off, men med annan artwork, figurer, etc.

Skippar ni att backa detta har ni potentiellt sparat er 2500 - 3000 sek.

@SweRobby @griid @Iskra @AxxT @Finkelzvin @Zemlan @pastornnn @mihon @Swedishliquid @jokklas

Gillar inte att komma med tråkig information. Sökte själv lite kort om just Archon Studios men de har grejat runt med sitt namn ett par gånger, hette Proton tror jag förut men de stängde det företaget och skapade ett nytt under andra namn som de på något sätt har någon kontakt/relation med för att komma ifrån deras rykte, men drivs ändå av samma människor. Kommer inte ihåg exakta turerna annat än att de är av vissa ansedda som scammers.

Det finns fler riktiga grymma spel att lägga pengar på, som troligtvis också är signifikant roligare. Ett spel som jag tror är flera steg roligare än detta är Dune-spelet som också är på Kickstarter just nu. Produceras av CMON och spelet är designat av 2 snubbar som har gjort ett av de mest erkända spelen tidigare, ett med Lord of the Rings-IP.

Ja, värt att kolla in iaf, finns late pledge: https://www.kickstarter.com/projects/cmon/dune-war-for-arraki...

Och ja, brädspel kostar en del numer tyvärr. Förhoppningsvis blir det billigare längre fram. Annars kan man också vänta på retail release men ofta missar man en hel del exclusives.

Ok, tackar för varningen! Förmodligen mycket mer och djupare undersökning än jag själv gjort så tackar för att du delar med dig!

Det är tyvärr lömskt detta med Kickstarter, därför jag aldrig backat ngt tidigare. Utan jag brukar vänta på fulla släppet. Får se när det finns mer info och åsikter om det hur man gör. Oavsett inte sugen på att lägga de pengarna på en Kickstarter av allt just nu heller.

Hoppas ju att det kan bli ngt kul av det. Får se helt enkelt 🙂

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Spelar en del brädspel och ett tidigare Heroes-spel är det absolut tråkigaste spelet jag har spelat.
https://boardgamegeek.com/boardgame/108344/might-magic-heroes

För full disclosure ska jag erkänna att 4x/dudes on a map/krigsspel inte är de jag tycker bäst om generellt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hypermode:

Var försiktig med valet om att backa Kickstartern.

Anledningen till det är att personerna bakom Archon Studios har ett ytterst tveksamt track record. De gör spel som ser jävligt cleana och potentiellt roliga ut men när det väl ska levereras så är de mindre seriösa. Vidare har de också gjort åtminstonde ett spel som var en regelrätt, verkligen regelrätt, kopia av ett annat spel; alltså till och med stycken i regelboken till deras spel som var en ord för ord kopia av ett annat spel - total rip-off, men med annan artwork, figurer, etc.

Skippar ni att backa detta har ni potentiellt sparat er 2500 - 3000 sek.

@SweRobby @griid @Iskra @AxxT @Finkelzvin @Zemlan @pastornnn @mihon @Swedishliquid @jokklas

Gillar inte att komma med tråkig information. Sökte själv lite kort om just Archon Studios men de har grejat runt med sitt namn ett par gånger, hette Proton tror jag förut men de stängde det företaget och skapade ett nytt under andra namn som de på något sätt har någon kontakt/relation med för att komma ifrån deras rykte, men drivs ändå av samma människor. Kommer inte ihåg exakta turerna annat än att de är av vissa ansedda som scammers.

Det finns fler riktiga grymma spel att lägga pengar på, som troligtvis också är signifikant roligare. Ett spel som jag tror är flera steg roligare än detta är Dune-spelet som också är på Kickstarter just nu. Produceras av CMON och spelet är designat av 2 snubbar som har gjort ett av de mest erkända spelen tidigare, ett med Lord of the Rings-IP.

Ja, värt att kolla in iaf, finns late pledge: https://www.kickstarter.com/projects/cmon/dune-war-for-arraki...

Och ja, brädspel kostar en del numer tyvärr. Förhoppningsvis blir det billigare längre fram. Annars kan man också vänta på retail release men ofta missar man en hel del exclusives.

Stort tack för din info. Jag kommer nu avvakta recensioner och retail versionen.

Visa signatur

AMD 3800X|ASUS ROG STRIX B550-F GAMING (WIFI)| Corsair 16 GB 3600MHz|Palit RTX2060 Dual|Seasonic Focus GX 550 W|Kingston A2000 1 TB M.2|Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moton:

Hög knowledge, expert airmagic och teleportera runt hela mapen is the way. Samt chainlightning kommer på köpet!

Town portal med expert Earth magic, det är "the way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iskra:

Town portal med expert Earth magic, det är "the way"

Ja den har verkligen sina fördelar på en riktigt stor bana, annars med portal kan man typ vinna en match på en och samma runda haha. Älskar verkligen hur mobil man blir, hoppa runt hela banan på en runda

Permalänk
Medlem

Åååååh HoMM3!

Det la man många timmar på som liten!

Älskar att lyssna på soundtracket.

Så jäkla bra.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av hypermode:

Var försiktig med valet om att backa Kickstartern.

Anledningen till det är att personerna bakom Archon Studios har ett ytterst tveksamt track record. De gör spel som ser jävligt cleana och potentiellt roliga ut men när det väl ska levereras så är de mindre seriösa. Vidare har de också gjort åtminstonde ett spel som var en regelrätt, verkligen regelrätt, kopia av ett annat spel; alltså till och med stycken i regelboken till deras spel som var en ord för ord kopia av ett annat spel - total rip-off, men med annan artwork, figurer, etc.

Skippar ni att backa detta har ni potentiellt sparat er 2500 - 3000 sek.

@SweRobby @griid @Iskra @AxxT @Finkelzvin @Zemlan @pastornnn @mihon @Swedishliquid @jokklas

Gillar inte att komma med tråkig information. Sökte själv lite kort om just Archon Studios men de har grejat runt med sitt namn ett par gånger, hette Proton tror jag förut men de stängde det företaget och skapade ett nytt under andra namn som de på något sätt har någon kontakt/relation med för att komma ifrån deras rykte, men drivs ändå av samma människor. Kommer inte ihåg exakta turerna annat än att de är av vissa ansedda som scammers.

Det finns fler riktiga grymma spel att lägga pengar på, som troligtvis också är signifikant roligare. Ett spel som jag tror är flera steg roligare än detta är Dune-spelet som också är på Kickstarter just nu. Produceras av CMON och spelet är designat av 2 snubbar som har gjort ett av de mest erkända spelen tidigare, ett med Lord of the Rings-IP.

Ja, värt att kolla in iaf, finns late pledge: https://www.kickstarter.com/projects/cmon/dune-war-for-arraki...

Och ja, brädspel kostar en del numer tyvärr. Förhoppningsvis blir det billigare längre fram. Annars kan man också vänta på retail release men ofta missar man en hel del exclusives.

Hej! Tack för varningen!

Vilket var spelet som var en kopia? Du råkar inte ha någon länk som bekräftar det du lyfter? Inte för att jag misstror dig, utan för att jag verkligen skulle vilja backa spelet. Samtidigt vill man ju inte bli blåst, så jag sökte lite efter det du skrev om men hittar ingenting. Tacksam för hjälp!

Visa signatur

Om man bara kunde få katterna att låta bli mina chiliplantor och mina kablar.

Permalänk
Medlem

Tips, titta på deras tidigare projekt på BoardGameGeek, titta på vem designerna är och avgör sen om det kan vara något. Blir det ett bra spel som står ut så är jag övertygad om att det kommer finnas i retail oavsett.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pielso:

Vilket var spelet som var en kopia? Du råkar inte ha någon länk som bekräftar det du lyfter? Inte för att jag misstror dig, utan för att jag verkligen skulle vilja backa spelet. Samtidigt vill man ju inte bli blåst, så jag sökte lite efter det du skrev om men hittar ingenting. Tacksam för hjälp!

Det var LOAD som påstods vara en kopia av Rum & Bones. Tom Vasel pratar lite om det:

https://youtu.be/Byee6kyDrCM?t=518

LOAD var en kontroversiell kampanj. Archon Studio verkar ursprungligen ha gått under namnet Prodos Games där man släppte Alien Vs. Predator som drog ut flera år på tiden, om alla ens fick det levererat. Hittar inget aktuellt. Så vid lanseringen av LOAD så valde man att gömma sitt namn. För övrigt samma sak Company of Heroes gjorde för att dölja deras historik. Här är en mer detaljerad genomgång:

https://www.reddit.com/r/boardgames/comments/4lpt0i/from_bgg_...

Här är en lista på fler kontroverser:

https://boardgamegeek.com/geeklist/247437/publishers-poor-kic...

Sedan dess så verkar man bl.a. ha gjort:

Rampart Third Edition
Dungeons & Lasers: Encounters
Masters Of The Universe: Fields Of Eternia

Så historiken är väl ganska mörk men det var några år sedan och jag vet inte hur det ser ut idag.

Permalänk
Medlem

Heroes of Might And Magic - The Board Game

Permalänk
Medlem

Det var på förstasidan förra veckan så ingen har väl missat?

#19800736

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Det var på förstasidan förra veckan så ingen har väl missat?

#19800736

Aha! Det missade jag Dock är den live nu, så många kanske har glömt att kolla till den igen 🙃

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Ah, men kul! Glömde uppdatera tråden när Kickstarten gick live. Men det ser ju ut att bli ordentlig succé!

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Har glömt att uppdatera detta, men nu är Kickstarten live! Nästan 18 miljoner kronor insamlade, 550 000 kronor var målet.

https://www.kickstarter.com/projects/archonstudio/homm3boardg...

Permalänk
Medlem

Inte oväntat, miniatyrer, flashig grafik och nostalgiskt tema så var det en given money grab. Med tanke på designers och deras tidigare projekt så ska man nog utgå från att reglerna inte är top notch, men snyggt är det iallafall

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Tog deg från nöjeskontot och pledgade för The Grail-nivån.

Känner att det blir som att köpa en lott, trsit om det är en nit men kan ju samtidigt bli en fantastiskt trevlig överraskning.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

@Zogun: Jag slängde in din tråd i den befintliga.

@Enviro: behold moderatorverktyg! 😁

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin