Permalänk
Medlem

Uttag kyl frys

Hej.
Håller på att byta från kombinerad kyl/frys till en vanlig kyl och frys, samt gjort plats för detta.

Finns bara ett uttag och som jag förstår det är det inga problem att köra båda på detta uttag 10A säkring.

Men för att kunna använda två kontakter. Jag har en vanlig 2 till 1 uttag från Kjell. Kan jag använda det eller behöver jag något speciellt?

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Typ valfri grendosa funkar väl alldeles utmärkt? Så länge vi inte snackar om något random från typ Wish Kyl & frys drar långt under vad du kan få ut från ett vägguttag

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB
LG C2 42" 4K@120Hz AOC Q27G2U 1440P@144Hz

Permalänk
Medlem

Gissar att det inte är några problem att köra en vanlig splitter (förgreningskontakt?) av god kvalitet, men startströmmen för en kyl-/fryskompressor kan nog vara ganska hög. Körde i alla fall själv så i flera år Plockade dock isär splittern först för att kontrollera att jag "trodde" på konstruktionen

Visa signatur

5700X3D | ASUS X470-F | 32GB RAM | RTX 5070 Ti

Permalänk
Medlem

Kör på.. Det är rätt låga effekter på kyl och frys om du inte har nån värsting med inbyggd kebabsvarv och bårhus.

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk

Om du sätter ett gfrenuttag med sladd så tänk bara på att inte lägga det på golvet då det kam läcka vatten där vid en olycka.
Sen är de flesta uttag i kök (utom spis) på samma säkring så det är inga problem.
Gör bara inte en fast installation. (olagligt om du inte är elektriker)