Vinn nätagg från Seasonic

Går inte att scrolla i sidled

Permalänk
Medlem

Går inte att scrolla i sidled

Något som är lite störigt är att om man zoomar in och vill scrolla i sidled är det helt omöjligt ifall man klickar på en bild och drar åt ena eller andra sidan. Något för Sweclockers att undersöka?

Använder en Samsung Galaxy S21 med senaste uppdateringen och Chrome som webbläsare.

Visa signatur

|| Citera för svar ||
--
Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & EK-Nucleus AIO 360 Dark | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E
--
Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | Stabilizers: AP TX Screw-in

Permalänk
Medlem

Du menar när det finns flera bilder som man kan byta mellan?

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2025? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ELF:

Du menar när det finns flera bilder som man kan byta mellan?

Nej, enstaka bilder men där man zommat och sen vill scrolla i sidled.

Visa signatur

|| Citera för svar ||
--
Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & EK-Nucleus AIO 360 Dark | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E
--

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

Har inte lyckats att replikera följande problem. Skulle du kunna göra en skärminspelning på telefonen, så jag kan se hur den beter sig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jreklund:

Har inte lyckats att replikera följande problem. Skulle du kunna göra en skärminspelning på telefonen, så jag kan se hur den beter sig?

Spelade just in en kort video, hur kan jag ladda upp den?

Visa signatur

|| Citera för svar ||
--
--

Permalänk
Geeks
Jobbar med data
Skrivet av FireFox:

Spelade just in en kort video, hur kan jag ladda upp den?

Beroende på storlek kan du ladda upp den olistad på imgur alternativt youtube. Om du inte vill dela den direkt i forumet kan du skicka den som ett meddelande till mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jreklund:

Beroende på storlek kan du ladda upp den olistad på imgur alternativt youtube. Om du inte vill dela den direkt i forumet kan du skicka den som ett meddelande till mig.

Här kommer länk till videon på imgur, https://imgur.com/a/ayrafCY

Visa signatur

|| Citera för svar ||
--
--

Permalänk
Medlem

Testade återskapa problemet med Samsung S22 och Chrome. Fungerade bra. Vilken version av Chrome / OS har du?

Edit: nvm! Provade med exakt samma bild som @aragon lagt upp och får samma problem.

Chrome version 108.0.5359.128

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

Den kan jag replikera! Jag trodde problemet var att man inte kunde skrolla efter att man öppnat/förstorat bilden.

Permalänk
Medlem

Det är samma beteende i Safari på iPadOS. Observera dock att detta bara gäller om man har fingret på bilden och försöker dra i sidled. Drar man utanför bilden går det. Verkar vara likadant i Chrome på Android.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FireFox:

Här kommer länk till videon på imgur, https://imgur.com/a/ayrafCY

Nu har jag inte exakt den bild som du använder men jag använde några andra som jag hittade i testet av GeForce 4080.

Om jag zoomar sidan utan att klicka på bilden, så kan jag inte förflytta mig i sidled med ett finger (enbart om man har fingrarna på bilden, utanför bilden fungerar det), men om jag först trycker på en bild och sedan zoomar så kan jag förflytta mig i sidled med både en och två fingrar.

https://www.sweclockers.com/test/35223-nvidia-geforce-rtx-408...

Xiaomi Poco F3, MIUI 13.0.9.

Visa signatur

AMD Ryzen 5900X, ASUS ROG Strix B550-F Gaming, Corsair RM850e, Noctua NH-D15, Corsair 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengean, Radeon 6700 XT, Ubuntu 22.04

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztenlund:

Det är samma beteende i Safari på iPadOS. Observera dock att detta bara gäller om man har fingret på bilden och försöker dra i sidled. Drar man utanför bilden går det. Verkar vara likadant i Chrome på Android.

Jo precis, ibland vill man ju zomma in och kolla någon detalj men då är det helt omöjligt.

Visa signatur

|| Citera för svar ||
--
--