Finns det någon som kan ha någon tanke vad som kan strula med mitt PS4 då jag inte kan koppla upp flera kontroller samtidigt? Båda kontrollerna är parade med USB och funkar utan problem att använda var för sig. Men så fort man trycker på PS-knappen på den kontrollen som inte används (för att ansluta en till kontroll för spel för 2) så tar den istället över och stänger ner den första anslutna kontrollen. Samma sak om man trycker på PS-knappen på första kontrollen så tar den tillbaka styrningen och stänger ner den andra kontrollen.
Jag har försökt reset'at båda kontrollerna med gem på baksidan i lilla hålet, hållit i långt över 10 sekunder men ingen av kontrollerna kopplas ifrån konsolen. Konsolen har både varit påslagen, avslagen och totalt strömlös. Ingen skillnad. Bara trycka på PS-knappen så startar kontrollerna upp och är parade utan USB. Så de verkar inte gå att koppla ifrån konsolen heller.
Vad kan man testa mer? Återstår det bara en hårdreset av konsolen då jag gissar att felet ligger hos den då båda kontrollerna agerar lika dant? Men märkligt att det inte går att reset'a nån av kontrollerna.
Hjälp