Bifoga bilagor i iCloud Mail som symboler

Permalänk
Inaktiv

Bifoga bilagor i iCloud Mail som symboler

När jag bifogar bilagor i iCloud Mail blir vissa symboler och andra visas direkt i texten. Spelar ingen roll om det är PDF eller bildfil. Jag vill bara bifoga bilagor som symboler men trots att jag högerklickar och väljer "visa symbol" så skickas de inte som symboler. Hur gör jag för att göra det? Väldigt störande när man behöver skicka flera bilagor som är menat att de ska öppna och inte se direkt i en enda röra.

Permalänk
Medlem

Skulle säga att rent generellt så går det inte. Huruvida en bilaga visas direkt i meddelandet eller bara som en symbol är upp till klienten, både hos den som skriver meddelandet och den som senare läser det. Vad gäller just Apple Mail så brukar det visa en PDF som endast innehåller en sida direkt i meddelandet, medan en PDF med flera sidor visas som en symbol. För rena bildfiler tror jag det beror på filstorleken hur den visas.

Visa signatur

Mostly Harmless

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mayhem SWE:

Skulle säga att rent generellt så går det inte. Huruvida en bilaga visas direkt i meddelandet eller bara som en symbol är upp till klienten, både hos den som skriver meddelandet och den som senare läser det. Vad gäller just Apple Mail så brukar det visa en PDF som endast innehåller en sida direkt i meddelandet, medan en PDF med flera sidor visas som en symbol. För rena bildfiler tror jag det beror på filstorleken hur den visas.

Det förklarar varför vissa filer visades direkt medan andra blev symboler.

Synd det inte går att välja men även om jag hade kunnat välja behöver det alltså inte se ut så för mottagaren?

Använde ProtonMail tidigare och där kunde jag välja att infoga (visa bild) eller bifoga (fil).