Permalänk

Hackat Facebookkonto

Hej! Försöker på alla sätt få tillbaka mitt Facebookkonto, kan ni hjälpa mig?
Den 1 mars blev mitt Facebook-konto hackad från ”Lilja” från Vietnam.
När jag försökte återställa kontot inaktiverade Facebook mitt konto för att jag inte följde deras communityregler.
Förutom mitt eget konto är jag admin för 7 grupper som nu inte har någon admin.
Fick kontakt med en kille som via Meta skulle återställa mitt konto. Enligt honom ville Meta ha $103 för att återställa kontot.
Det kallar jag utpressning !
Kan ni göra något för att hjälpa mig, jag har skärmdumpar som visar händelseförloppet.
Hälsningar Kjell Alngren

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kjell Almgren:

Hej! Försöker på alla sätt få tillbaka mitt Facebookkonto, kan ni hjälpa mig?
Den 1 mars blev mitt Facebook-konto hackad från ”Lilja” från Vietnam.
När jag försökte återställa kontot inaktiverade Facebook mitt konto för att jag inte följde deras communityregler.
Förutom mitt eget konto är jag admin för 7 grupper som nu inte har någon admin.
Fick kontakt med en kille som via Meta skulle återställa mitt konto. Enligt honom ville Meta ha $103 för att återställa kontot.
Det kallar jag utpressning !
Kan ni göra något för att hjälpa mig, jag har skärmdumpar som visar händelseförloppet.
Hälsningar Kjell Alngren

var en kille här på forumet som blev utsatt för samma sak. Men jag tror inte att de skulle acceptera en betalning så du har nog inte kommit i kontakt med någon från Meta. Låter som att du blir lurad, så betala inte den summan.

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk
Medlem

Snubben via Meta låter som en scammer.

Permalänk
Medlem

Gå via Facebook Help Center och "account recovery"

https://www.facebook.com/help/283100488694834/?helpref=hc_fna...

https://www.facebook.com/help/1216349518398524/?helpref=hc_fn...

Titta under "Återställa ditt Facebook-konto om du inte kan logga in"

Och precis som det skrevs ovan. Betala ingenting. Det är bara scam.

byte till svenska hjälpsidor
Permalänk
Skrivet av chstro:

Gå via Facebook Help Center och "account recovery"

https://www.facebook.com/help/283100488694834/?helpref=hc_fna...

https://www.facebook.com/help/1216349518398524/?helpref=hc_fn...

Titta under "Återställa ditt Facebook-konto om du inte kan logga in"

Och precis som det skrevs ovan. Betala ingenting. Det är bara scam.

Har gjort hela proceduren flera gånger, men får beskedet att kontot är inakiverat och kan inte återställas.
Har skickat meil till Fecebook flera gånger med kopior på händelseförloppet men får inget svar.
Vad jag skulle behöva är att få kontakt med någon på Facebook som kan kolla på ärendet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kjell Almgren:

Har gjort hela proceduren flera gånger, men får beskedet att kontot är inakiverat och kan inte återställas.
Har skickat meil till Fecebook flera gånger med kopior på händelseförloppet men får inget svar.
Vad jag skulle behöva är att få kontakt med någon på Facebook som kan kolla på ärendet

Kolla denna tråd, hade lite tips, men sista uppdateringen var att det inte gick vägen. FB businessmodell är att inte vara kontaktbara för support.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kjell Almgren:

Har skickat meil till Fecebook

Vet inte om det var med flit, men det var mig ett fyndigt och passande namn på tjänsten

Permalänk
Medlem

Har du ett hackat FB-konto kanske du även har en hackad mejl. Vet inte hur du kom i kontakt med någon som sa att hen kunde återställa kontot i utbyte mot pengar men jag föreslår att du kikar i mejlkontots inloggningshistorik i fall att du ser något avvikande.

Har du använt samma lösenord på FB på fler ställen är det en god idé att börja byta lösenord på alla de tjänsterna, typ igår.

Permalänk
Medlem

Blockera genast personen som påstår att Meta vill ha pengar för att låsa upp kontot. Som andra har skrivit så är detta någon som försöker blåsa dig på pengar och har ingenting med Meta/Facebook att göra.

Tråkigt att säga men tyvärr är det nog helt kört för dig i och med att du redan har kontaktat Facebook flera gånger och fått svaret att dom inte tänker återaktivera kontot.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk

Är ju nybörjare här på Sweclockers så förlåt om jag upprepar mig.
Tack för era svar på förra inlägget
Finns det någon i forumet som har eller har haft kontakt med Facebook support och kan förmedla en kontakt till mig.
Skickar lite bilder på händelseförloppet Bild 1 personen som kapat mitt konto. Bild 2 Lilja Collins med min senaste profilbild. Bild 3. Facebooks meddelande All hjälp tas tacksamt emot. Kjell Almgren
PS. Blev uppmanad att ta bort bild 2 Mitt konto från starten vilket jag nu gjort DS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kjell Almgren:

Finns det någon i forumet som har eller har haft kontakt med Facebook support och kan förmedla en kontakt till mig.

Tyvärr är det inte möjligt att förmedla någon kontakt. Enda sättet att kontakta Facebook är via deras support, precis som du skriver att du har gjort.

När Facebook har tagit beslut att inaktivera ett konto och även skriver att dom inte kommer ändra beslutet så är det till minst 99,99% risk att det är kört. Facebook är ju ingen rättighet och dom får stänga av konton hur dom vill - tyvärr.

En liknande händelse från några dagar sedan kan du läsa om här:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1684444-hackat-faceboo...

Edit: Du bör ta bort framför allt Bild #2 då den innehåller en hel del uppgifter om dig och dina släktingar.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk

Hej!
Jag har fått mitt konto kapat på facebook där någon kommit åt min mail samt ändrat lösenord.. jag har försökt å göra allt samt skrivit till själva facebook och skickat mitt idkort till dem men det verkar inte hända nått.. jag har gjort allt för att återskapa mitt facebook konto...jag har alla mina bilder på mina barn samt bilder ifrån mitt bröllop..så vill ju gärna kunna komma åt mitt konto igen...

finns det någon som kan hjälpa mig med detta eller vad ska ja göra? försökt göra allt som dem begärt men händer inget alls.. kan inte återskapa mail eller lösenord eller komma in på själva mott konto...

roligaste utav allt e att allt e som det ska.. min facebook sida finns kvar m.m och min man e blockad från min sida m.m. men alla andra vänner m.m kan se min profil...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emmisen85:

Hej!
Jag har fått mitt konto kapat på facebook där någon kommit åt min mail samt ändrat lösenord.. jag har försökt å göra allt samt skrivit till själva facebook och skickat mitt idkort till dem men det verkar inte hända nått.. jag har gjort allt för att återskapa mitt facebook konto...jag har alla mina bilder på mina barn samt bilder ifrån mitt bröllop..så vill ju gärna kunna komma åt mitt konto igen...

finns det någon som kan hjälpa mig med detta eller vad ska ja göra? försökt göra allt som dem begärt men händer inget alls.. kan inte återskapa mail eller lösenord eller komma in på själva mott konto...

roligaste utav allt e att allt e som det ska.. min facebook sida finns kvar m.m och min man e blockad från min sida m.m. men alla andra vänner m.m kan se min profil...

Har du redan skickat in allt för granskning så är det mest att vänta. Hur längesedan skickade du in för granskning? För mig har det ibland tagit upp till två veckor.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk

hej

Skrivet av Sarato:

Har du redan skickat in allt för granskning så är det mest att vänta. Hur längesedan skickade du in för granskning? För mig har det ibland tagit upp till två veckor.

oj jag gjorde det redan igår eftermiddag och allt dem säger att det hela tiden blir avvisat m.m på mitt idkort fast att det e giltligt och sen att man ser hela mitt personnummer m.m och att det går styrka mig.. det sjuka är att allt e som vanligt och inget som e ändrat..förutom mail och lösenord då

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emmisen85:

oj jag gjorde det redan igår eftermiddag och allt dem säger att det hela tiden blir avvisat m.m på mitt idkort fast att det e giltligt och sen att man ser hela mitt personnummer m.m och att det går styrka mig.. det sjuka är att allt e som vanligt och inget som e ändrat..förutom mail och lösenord då

Om dina vänner fortfarande kommer åt din profil och kan se dina bilder så kanske någon kan använda något som detta att ladda ner alla viktiga bilder du har på facebook så du i alla fall får en lokal kopia på allt så länge.
https://chromewebstore.google.com/detail/esuit-photos-downloader-f/djlgfdiljlmbcfimhkeenolnndblfmoo?pli=1