Permalänk
Medlem

Tips på datorkomponenter?

Hej, jag letar efter delar till mitt första dator bygge. Det är dock svårt att hitta delar som jag vill ha eftersom jag inte har någon erfarenhet inom stationära datorer och är ganska osäker. Det jag dock är säker på att jag vill använda mig av i detta bygge är H7 Flow chassin av NZXT. Jag vill också ha någon bra typ av luftkylning då jag inte känner mig tillräckligt engagerad i att hålla på med vattenkylning.

Om det är någon som skulle vilja hjälpa mig och ge mig rekommendationer för essentiella datorkomponenter utifrån det här så skulle jag uppskatta det.

P.S. Min budget är runt 19000 kr.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | Arctic Liquid Freezer II 420 | Corsair Vengeance 64GB 6000Mhz CL30 | Kingston Fury Renegade 2TB | Kingston KC3000 4TB | ASUS ROG STRIX B650E-F Gaming WIFI | ASUS RTX 5090 TUF Gaming | Corsair HX1200i | Fractal Design Torrent Solid Black | 6x Noctua NF-A14x25 G2 PWM

Permalänk
Medlem

här har du ett riktigt bra bygge för din budget. Älskar h7 flow. Använde den nylligen och riktigt bra att bygga i. Så du bara vett att använda en aio för vattenkylning kräver inte något extra job. Det är för att det är en stängd loop och man behöver inte göra något själv med vatten.

här har du ett annat med kanske lite bättre prestanda. Men det är inte superstor skillnad.

här har du 200kr av på nättaget https://se.msi.com/Promotion/betterbeyondcashback

Visa signatur

Tiktok/youtuber under namnet Daytone. Fixar också informationen på komponentkoll.se