Permalänk
Medlem

kapa brygga på amd

hur kapar man lättast en brygga på en amd prolle?

Visa signatur

Permalänk

med vinkelslip lr rakblad! välj själv....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Moby_Dick
med vinkelslip lr rakblad! välj själv....

skulle kunna gå men jag vill gärna ha en hel prosessor kvar efter operationen

Visa signatur

Permalänk

hehehe, jo de klart man vill ha....

rakblad är nog de bästa om du inte har tillgång till en laser med äcklig accuracy...inte alla som har de dock

Permalänk
Medlem

är det inte svårt att verkligen kapa bryggan då?
tänkte bara eftersom det är metall man ska kapa och man brukar få skrapa ganska hårt för att det inte fortfarande ska ha kontakt och då kanske jag råkar pajja något under bryggan

Visa signatur

Permalänk

va ska du kapa för brygga igentligen.....har ju för mig att man brukar göra tvärt om när man ska låsa upp prollar...

Permalänk
Medlem

man kapar bryggan på barton för att de ska gå i 133 mhz istället för 166 som de gör orginal så ska man slippa över 205 i fsb problemet eftersom många barton inte går över 204/205 i fsb på en multi över 10

Visa signatur

Permalänk

har en fråga till!

är de bra ös i dina grejer? cpu o minne... är lite sugen på såna!

va har du för temp på prollen o sånt?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lasseTM
man kapar bryggan på barton för att de ska gå i 133 mhz istället för 166 som de gör orginal så ska man slippa över 205 i fsb problemet eftersom många barton inte går över 204/205 i fsb på en multi över 10

ofan! de visste inte jag...

Permalänk
Medlem

joda det dög när jag körde mitt 9700 men när mitt 9800 pro kommer så måte jag få upp prollen lite till men annars är det bra prestanda i min burk, min temp ligger på 54 grader full när jag klockat prollen till 2350 mhz tror jag vilket jag kör med 24/7 men då har jag hög rumstemp ochså den ligger runt 28 grader om inte mer

Visa signatur

Permalänk

oki, fyfan va jag blir sugen!

varför byter du graffe? sönder lr är du rik?

Permalänk
Medlem
Citat:

oki, fyfan va jag blir sugen!

varför byter du graffe? sönder lr är du rik?

både och

jag vill ha bättre prestanda och mitt 9700 började räkna sina sista dar dessutom så fick jag 2300 kr för det så jag behöver bara lägga imellan 1300 för att få ett 9800 pro, det finns bara ett problem tills mitt 9800 pro kommer får jag sitta på ett gf4 mx440 och jag som avskyr nvidia grafikkort och dess kassa bildkvalite

Visa signatur

Permalänk

hahaha, oki

nu ska du inte va sån! nvidia är bra...ibland!

mitt ti4600 OC 300/650 @330/740 med full högsta bildkvallité på blir de skitfint!

de lär jag inte byta bara för att få upp 3dmark-scoren 1000 poäng

men prolle o minne de måste jag ha! (AMD såklart)

Permalänk
Medlem
Citat:

hahaha, oki

nu ska du inte va sån! nvidia är bra...ibland!

mitt ti4600 OC 300/650 @330/740 med full högsta bildkvallité på blir de skitfint!

de lär jag inte byta bara för att få upp 3dmark-scoren 1000 poäng

men prolle o minne de måste jag ha! (AMD såklart)

mitt gf4 mx440 klockar guru det når nästan 400 på core och nästan 800 på minne kommer inte ihåg exakt vad det maxar men nära är det 400 och 800

Visa signatur

Permalänk

WTF!!!! de är ju inte möjligt!!! man ska ju inte kunna få upp dom så högt!

har promme-kylning på skiten lr?

*blir tokig o skäller på graffet... -KLOCKA MER DITT AS!!! *

Permalänk
Medlem
Citat:

WTF!!!! de är ju inte möjligt!!! man ska ju inte kunna få upp dom så högt!

har promme-kylning på skiten lr?

*blir tokig o skäller på graffet... -KLOCKA MER DITT AS!!! *

har flänsar på minnena och en 120 fläkt som suger bort värmen och en p3 kylare på coren

Visa signatur

Permalänk

va har du i 3dmark med de kortet då?

Permalänk
Medlem
Citat:

va har du i 3dmark med de kortet då?

jag har inte testat det på min nya dator satte i det för några timmar sedan bara tänkte formatera och allt sådan imorgon ganska tidigt innan solen gått upp

om du är intresserad så ser mitt kort ut såhär

Visa signatur

Permalänk

oki...

får väl ta o slänga på gpu-kylare o koppla till waterchillen så kanske jag kan få upp coren en 20-30 mhz till om jag har tur.

ställde för övrigt om minnenas timings till 2.2.2.5 de gjorde 1000 poäng i 3dmark!!! trodde jag aldrig att de skulle göra så jävla stor skillnad...men vafan alla tjatar ju om timings hit o timings dit!

Permalänk

asså blir inte de lite tungt för kortet? ser ju ut som de skulle gå av snart

Permalänk
Medlem
Citat:

oki...

får väl ta o slänga på gpu-kylare o koppla till waterchillen så kanske jag kan få upp coren en 20-30 mhz till om jag har tur.

ställde för övrigt om minnenas timings till 2.2.2.5 de gjorde 1000 poäng i 3dmark!!! trodde jag aldrig att de skulle göra så jävla stor skillnad...men vafan alla tjatar ju om timings hit o timings dit!

har du nfoce 2 bräda så testa 2-2-2-11 istället det brukar ge bäst prestanda för nforce 2

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

asså blir inte de lite tungt för kortet? ser ju ut som de skulle gå av snart

jo det är ganska tungt men det gör inte så mycket om nu kortet mot förmodan skulle gå av bara jag hinner få mitt 9800 pro innan

Visa signatur

Permalänk

ja har via-kretsar.. så jag kan inte välja 11 för de 1:a sen vet jag inte riktigt va som är de bästa för via´s? har du nån aning? har inte sett att nån har nämnt det här i forumet!...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lasseTM
jo det är ganska tungt men det gör inte så mycket om nu kortet mot förmodan skulle gå av bara jag hinner få mitt 9800 pro innan

HAHAHAHA!!! jo de är väl bäst...

Permalänk
Medlem

har inte hört något speciellt om via kretsar men rent generellt är 2-2-2-5 bäst på alla andra brädor men det är ju bara testa sig fram

Visa signatur

Permalänk
Permalänk

lasse, vad har du för kylning på ditt 9700Pro då?
Jag vill bygga om kylningen på mitt 9800Pro kort, den låte rju så förbannat och jag vet ej om det kyler tillräckligt bra.

Visa signatur

Core i5-6600K, 2x8GB Vengeance LPX 2666MHz, Z170 Pro gaming, MSI 760GTX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tim_Beluga
lasse, vad har du för kylning på ditt 9700Pro då?
Jag vill bygga om kylningen på mitt 9800Pro kort, den låte rju så förbannat och jag vet ej om det kyler tillräckligt bra.

jag körde med orginal flänsen och ingen extrakylning på minnena men kortet klockade mycket sämre den sista tiden och uppförde sig konstigt därför sålde jag det till en kille som inte ens fattar vad ordet klocka är hehe,

jag funderar på att sätta på en socket A fläns på mitt 9800 pro när det kommer och fixa koppar slänsar på minnena

btw vilket märke har du på 9800 pro och hur bra klockar det?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jag testade kapa bryggan med ett rakblad men när jag startade datorn igen och gick in i bios så stog det 10x100? alltså 1000 mhz men när jag ändrade till 10x166 så verkar den ha stannat där alltså är allt normalt och jag orkar inte göra om det nu kanske gör det om 1 eller 2 veckor

Visa signatur

Permalänk

Vicken brygga e det man ska kapa för att få 133fsb?