Minecraft startar inte

Permalänk

Minecraft startar inte

Sonen har fått ny dator och vi skulle fixa Minecraft på den.
(Om det skulle spela någon roll så han han ett barn konto som är kopplat till mitt Microsoft konto. Sån föräldraspärr grej.)

Jag köpte game pass åt honom och han laddade ner minecraft bedrock, Java, Dungeons och legends. Stötta dock först på patrull när jag får upp en ruta där det står
"Konton i Microsoft Store och programstartaren stämmer inte överens".

Har dubbelkollat och det är samma konto. Har också loggat in och ut i både launchern och Microsoft Store. Men får samma meddelande iallfall.

Java och bedrock verkar starta utan problem. Men när vi ska starta Dubgeons så kommer jag till en sida där det står "låg oss logga in dig." Trycker på log in och då blir rutan bara helt vit och ingenting händer.

Förstår inte hur jag ska få ordning på det här...

Permalänk
Medlem

Prova det klassiska att avinstallera hela spelet och sedan installera om igen

Permalänk

Problemet "Konton i Microsoft Store och programstartaren stämmer inte överens." fixas antigen genom att du loggar ut ur användarkontot som du är inloggad på (när du startar datorn) och loggar in på det som stämmer överens med på programstartaren.

Detta kan du kolla igenom att gå in på aktivitetshanteraren (Ctrl+shift+esc) och sedan trycka på "Användare".

Eller så laddar du ner en gammal version av installern på Minecraft.net.

--

Det som funkat för mig är bara att ladda ner själva installern direkt från Minecraft.net https://www.minecraft.net/sv-se/download/alternative

och därefter ladda ner "Windows 7/8 (rekommenderat) | Bara dubbelklicka och installera. Lätt som en plätt! | Minecraft.msi"

Det står Windows 7/8 men funkar för Windows 11 och 10.

Permalänk
Medlem

Du kan logga in med ett konto i windows och ha ett annat för gamepass i xbox/gamepass appen,
det kan nog strula ibland men har du lyckats installera känns det inte omöjligt

Permalänk
Skrivet av pacc:

Du kan logga in med ett konto i windows och ha ett annat för gamepass i xbox/gamepass appen,
det kan nog strula ibland men har du lyckats installera känns det inte omöjligt

Han är inloggad på hans konto på datorn som är kopplat till hans Gmail j, samma som han också är i loggad med i Microsoft Store och Minecraft launchern. Samma mejladress överallt. Har ingen Xbox/game pass app. Har bara köpa det via Microsoft Store.

Permalänk
Skrivet av Helper at hand:

Problemet "Konton i Microsoft Store och programstartaren stämmer inte överens." fixas antigen genom att du loggar ut ur användarkontot som du är inloggad på (när du startar datorn) och loggar in på det som stämmer överens med på programstartaren.

Detta kan du kolla igenom att gå in på aktivitetshanteraren (Ctrl+shift+esc) och sedan trycka på "Användare".

Eller så laddar du ner en gammal version av installern på Minecraft.net.

--

Det som funkat för mig är bara att ladda ner själva installern direkt från Minecraft.net https://www.minecraft.net/sv-se/download/alternative

och därefter ladda ner "Windows 7/8 (rekommenderat) | Bara dubbelklicka och installera. Lätt som en plätt! | Minecraft.msi"

Det står Windows 7/8 men funkar för Windows 11 och 10.

Men programstartaren menas då inte Minecraft launchern? Det finns en till användare på datorn som är min admin användare.

Det är verkar dock vara för Java versionen? Den här rbinibget problem med. Det är bara Dungeons som inte funkar

Permalänk

Nu har jag avinstallerat Dungeons och installerat igen. Dock samma problem att det blir helt vitt när vi försöker logga in.