Helgsnack: Vilken teknik följer med på semestern?

Permalänk

Det brukar bli en del.

Samsung Galaxy S23 256
iPad Pro 11 2020
AirPods Pro 2
Philips Fidelio X2HR + kabel och adapter till iPad och mobil
MacBook Pro 13 2015
Ps Vita med spel
Audio Pro C3
+ laddare till allting:)

Vi brukar åka iväg minst 2 veckor på semester i Sverige så vädret är inte alltid bäst.
Är det fint väder så rör jag knappt tekniken, då är jag ute och njuter av solen:)

Permalänk
Medlem

Telefonen alltid med, oavsett semester el vad det råkar vara.
Något slags trådlöst headset brukar också vara bra att ha.

Till fritidshuset el till föräldrarna följer alltid Surface Go med, oftast även en vanlig bärbar också då den inte tar mycket plats och jag färdas med egen bil. Bärbara mest för att smidigare kunna konfigurera/felsöka annan teknikutrustning på platserna. Surface Go också lite för samma sak el för att t ex kunna använda löst och smidigare. Båda är väl också för att vid behov kunna göra något jobb el hjälpa någon kollega fjärrledes när/om det krisar sig vid t ex beredskap el när jag inte är där på plats el är ledig.
Skulle väl egentligen kunna rationalisera bort någon av dem, rimligtvis den bärbara men den är klart mycket mer effektiv att använda än plattan (trots tgb m m). När jag väl monterat kamerorna på plats rätt och även bytt ut datorerna som finns på de ställena minskar behovet av att ha med dator.

Dvs tekniksakerna är mest för att utföra något särskilt just på platserna, oftast används de inte alls.

Skulle jag åka på annan resa, som inte är jobbrelaterad el där jag har saker att hantera privat, så är det mer tveksamt om annat än telefonen+headset skulle följa med. Möjligtvis ev plattan men beror på färdsättet.

Permalänk
Medlem

Mobiltelefon och powerbank, måhända laptop eller t.ex. Systemkamera.

Permalänk
Medlem

Mobilen,smartklocka,lurar och surfplattan.

Permalänk
Medlem

Hörapparaterna.

Permalänk

Mobil, hörlurar. Är barnen med så kommer en surfplatta med så hotell-kvällarna och transporterna blir lugnare

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem

Systemkamera, videogimbal, mobiltelefon (för kommunikation/karta) och laptop (lagring). Foto- och videoredigering gör jag när jag kommer hem igen och kan använda min stora dator till..

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem

Nallarna iphone 12 och 14, Laptopar ( Ofast blir Macbook Air 11" och en hp elitebook ) , Airpod maxi ( Hörlurar ) , 5G Router, lite power banks.

Skall jag åka långt typ tågluffa, så ta jag med en hemlig nalle

Permalänk
Medlem

Mobil, hörlurar och läsplatta.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem

Mobil och bil följer med, resten av tekniken stannar hemma.

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Telefon
Brusreducerande lurar
Powerbank med PD
Steam deck
Nintendo Switch
Kamera
Laptop

Permalänk
Medlem

Telefon: iPhone 14 Pro Max
Klocka: Apple Watch Nike series 7 (45mm)
Hörlurar: AirPods Pro (gen 2)
Läsplatta:Kobo Clara HD
Powerbank från Netonnet (40.000 mAh) https://www.netonnet.se/art/hem-fritid/el-batterier/powerbank...

Resten får stanna hemma

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Mobil, tws hörlurar, trådade hörlurar som backup och ev. powerbank.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Mobilen är självklar, man gör så mycket med den nu för tiden så den är nästan mer viktig än både plånbok och körkort, speciellt när man kan betala med den och även ha sitt ID i den numera..

Men annars är det väl en Powerbank eller två. Kablar i olika format och längder, laddare till klocka. AirPods och gärna någon form utav bärbar konsol.

Har en SteamDeck, men även äldre Gameboy enheter som är moddare med USB-C batteriladdning, IPS-skärm etc…

De där gamla enheterna är verkligen guld att ha med sig för lite snabbt spel på en uteservering med en god öl eller i en solstol nånstans.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Kreditkortet med chip och blipp.

Permalänk
Medlem

Elbilen

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Telefon, platta och lurar.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Mobil och hörlurar. Kanske laptop om jag bara ska hänga nånstans, så kan man koda lite.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Beror på ^tm

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

Kreditkortet med chip och blipp.

😲 Lyx!

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Läsplattan med alla böcker.

Permalänk

Insulinpump
Klockan garmin enduro och Pokémon go auto catcher klockan
Mobil
Hörlurar
Platta

Permalänk

inget i över huvud taget, förutom mobilen då vilket är ett måste för att ta mig runt.
detta är ju bara min åsikt, men är jag på semester så är jag, semester inte bara från jobb och annat, men även från det vanliga livet, vill jag sitta och titta ned i en skärm kunde jag lika gärna ha kunnat stanna hemma.
folk får ju givetvis göra hur de vill, men det är lite frustrerande att se när man ligger där på en underbart fin strand, underbar utsikt över havet, otroligt vacker vy, och så tittar man sig runt och ser folk som ha blicken ned i en skärm, jag dömer dem inte eller så, you do you, men tycker det är synd.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Kameran och mobilen !

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

inget i över huvud taget, förutom mobilen då vilket är ett måste för att ta mig runt.
detta är ju bara min åsikt, men är jag på semester så är jag, semester inte bara från jobb och annat, men även från det vanliga livet, vill jag sitta och titta ned i en skärm kunde jag lika gärna ha kunnat stanna hemma.
folk får ju givetvis göra hur de vill, men det är lite frustrerande att se när man ligger där på en underbart fin strand, underbar utsikt över havet, otroligt vacker vy, och så tittar man sig runt och ser folk som ha blicken ned i en skärm, jag dömer dem inte eller så, you do you, men tycker det är synd.

De kanske är där oftare så det är inte lika speciellt som för dig.

Jag är en sån som kollar på en skärm på stränder osv ibland, för jag kanske är på samma sandstrand hundra dagar per år när andra bara kör semester där en vecka

Men när jag är på ställen som är nya för mig brukar jag skippa skärmarna.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Mobil, laptop, kamera, drönare och hörlurar

Permalänk
Medlem

Touring på hoj så blir det nallen, eventuellt paddan samt mindre powerbank.

Visa signatur

CPU: Intel i9-12900K Cooler: Asus TUF Gaming LC 240 ARGB MB: Asus TUF Gaming Z690 Plus Wifi D4 GPU: Asus TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Case: In Win D-Frame HD: Intel Optane 900P 280GB, WD Black SN850 1TB Mem: Kingston Fury Beast RGB 3600MHz CL17 32GB PSU: Corsair AX760 OS: Win11 Pro

Permalänk
Medlem

Telefon och min Surface Pro 6 för underhållning.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Då jag väljer att inte bo i en stad så behöver jag inte fly från min tillvaro. Skulle jag mot förmodan åka någonstans så är det mobil, hörlurar och eventuellt surfplatta som hänger med.

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Helt rätt! Spelar själv pokemon red på en gba sp ags 101