Permalänk
Medlem

Bärbar för plugg och spel

Hej,

Min sambo tänker börja plugga programmering och har bett mig att hitta en rimlig bärbar dator för henne. Jag känner mig dock rätt ringrostig för jag har varit rätt så "out of touch" kring ämnet och känner att jag behöver lite hjälp på traven.

Att hitta en bärbar för enbart plugg är inte ett problem, men sambon har vissa kriterier som gör det lite mer klurigt.

Datorn ska ha följande Egenskaper:

• Det skall inte vara Mac

• Färgen måste vara Rosa eller Vit

• Skall kunna orka spel som Sims 4 och WoW

• Skall vara 13-14 tum

Priset är inte ett bekymmer.

Jag har kikat runt lite och hittar inget som riktigt uppfyller kombinationen. Känns lite omöjligt vid det här laget 😅

Har ni några tips på datorer man ska kika på eller generell vägledning på hur man ska tänka i det här fallet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lepaco:

Hej,

Min sambo tänker börja plugga programmering och har bett mig att hitta en rimlig bärbar dator för henne. Jag känner mig dock rätt ringrostig för jag har varit rätt så "out of touch" kring ämnet och känner att jag behöver lite hjälp på traven.

Att hitta en bärbar för enbart plugg är inte ett problem, men sambon har vissa kriterier som gör det lite mer klurigt.

Datorn ska ha följande Egenskaper:

• Det skall inte vara Mac

• Färgen måste vara Rosa eller Vit

• Skall kunna orka spel som Sims 4 och WoW

• Skall vara 13-14 tum

Priset är inte ett bekymmer.

Jag har kikat runt lite och hittar inget som riktigt uppfyller kombinationen. Känns lite omöjligt vid det här laget 😅

Har ni några tips på datorer man ska kika på eller generell vägledning på hur man ska tänka i det här fallet?

Kraven är lite mycket för vad du söker, antingen får ni ändra kravet på storlek eller på färg efter att ha tittat runt en stund..

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Medlem

Skippa färgkravet, köp en burk som passar och sen köp skin till den. De är mikro-mm tjocka så skapar inget problem.

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem

Asus G14 finns i färgen ”Moonlight white” men ser ingen återförsäljare i Sverige som säljer den nu.
Annars lät väl förslaget om ett skin som en bra idé.

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen!

Vi skippar färgkravet 😊 får väl börja sökandet på nytt!

Vilka märken ska man satsa för nuförtiden? (personligen har alltid varit förtjust i Lenovo)