Viaplay app Philips TV blinkar svart

Permalänk

Viaplay app Philips TV blinkar svart

Har en ny Philips TV OLED som kör Android TV som OS.
När jag kollar på apparna Viaplay eller Tele2 Play så blinkar skärmen svart till och från. Misstänker att det sker när det blir kvalitetsbyte i strömmen.

Vi har ganska dålig uppkoppling här med mobilt bredband och får ca 5-8 Mbit ned.

Det är väldigt irriterande och tänkte kolla om någon vet om någon fix?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pennybridge:

När jag kollar på apparna Viaplay eller Tele2 Play så blinkar skärmen svart till och från. Misstänker att det sker när det blir kvalitetsbyte i strömmen.

Vi har ganska dålig uppkoppling här med mobilt bredband och får ca 5-8 Mbit ned.

"Vi rekommenderar att du har en stabil internetuppkoppling med minst 10Mbit/s som hastighet". Har själv denna mögtjänst, när man tittar på en serie å efter några avsnitt försvinner texten (kan va under halva avsnittet). Har skit tjänsten gratis via internet abb hos Tele 2. Kör appen på 4K Apple TV men har även kört appen på Chromecast Google TV (Android).

Visa signatur

Marantz Cinema 50.

Permalänk
Skrivet av seville57:

"Vi rekommenderar att du har en stabil internetuppkoppling med minst 10Mbit/s som hastighet". Har själv denna mögtjänst, när man tittar på en serie å efter några avsnitt försvinner texten (kan va under halva avsnittet). Har skit tjänsten gratis via internet abb hos Tele 2.

Tack för detta.
Jag upplever samma problem med Tele2 Play appen men då är det förmodligen pga min mobila uppkoppling då. Bara invänta fiber

Permalänk
Medlem
Skrivet av pennybridge:

Har samma problem och har precis flyttat till en ny lägenhet med mobilt bredband, blev väldigt nervös och trodde det var TVn som det var fel på. Men det är alltså på grund av för låg hastighet?

Permalänk
Skrivet av SimonIFC:

Har samma problem och har precis flyttat till en ny lägenhet med mobilt bredband, blev väldigt nervös och trodde det var TVn som det var fel på. Men det är alltså på grund av för låg hastighet?

Nej för låg hastighet är inte nödvändigtvis samma sak som dålig internetuppkoppling. Du kan ha en kanonbra 10mbits uppkoppling via fiber

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass