Har en ny Philips TV OLED som kör Android TV som OS.
När jag kollar på apparna Viaplay eller Tele2 Play så blinkar skärmen svart till och från. Misstänker att det sker när det blir kvalitetsbyte i strömmen.
Vi har ganska dålig uppkoppling här med mobilt bredband och får ca 5-8 Mbit ned.
Det är väldigt irriterande och tänkte kolla om någon vet om någon fix?
När jag kollar på apparna Viaplay eller Tele2 Play så blinkar skärmen svart till och från. Misstänker att det sker när det blir kvalitetsbyte i strömmen.
Vi har ganska dålig uppkoppling här med mobilt bredband och får ca 5-8 Mbit ned.
"Vi rekommenderar att du har en stabil internetuppkoppling med minst 10Mbit/s som hastighet". Har själv denna mögtjänst, när man tittar på en serie å efter några avsnitt försvinner texten (kan va under halva avsnittet). Har skit tjänsten gratis via internet abb hos Tele 2. Kör appen på 4K Apple TV men har även kört appen på Chromecast Google TV (Android).
"Vi rekommenderar att du har en stabil internetuppkoppling med minst 10Mbit/s som hastighet". Har själv denna mögtjänst, när man tittar på en serie å efter några avsnitt försvinner texten (kan va under halva avsnittet). Har skit tjänsten gratis via internet abb hos Tele 2.
Har samma problem och har precis flyttat till en ny lägenhet med mobilt bredband, blev väldigt nervös och trodde det var TVn som det var fel på. Men det är alltså på grund av för låg hastighet?
Har samma problem och har precis flyttat till en ny lägenhet med mobilt bredband, blev väldigt nervös och trodde det var TVn som det var fel på. Men det är alltså på grund av för låg hastighet?