Bluetooth problemen med Peltor WS Aleart XPI på Galaxy S22

Permalänk
Medlem

Bluetooth problemen med Peltor WS Aleart XPI på Galaxy S22

Hej.
Sän ja kom tillbaks till jobbet efter semestern så har jag haft mycket problem med mina Bluetooth lurar (peltor ws aleart xpi) på min Samsung s22.

Det som händer är att mobilen inte alltid vill spela upp ljud i lurarna utan kör i högtalarna istället?
När det väl är ljud i lurarna så kan de ta ca 3min från att jag ändrar volym på mobilen tills att volymen ändras i lurarna?
Om jag ringer någon så hör jag tonerna som går fram, men när personen svarar så blir det tyst?

Det händer sporadiskt men oftast efter lunchrasten. Och på morgonen när man först kopplar ihop brukar det fungerar det som det ska?

Det jag har tästat:
Starta om lurar och mobil.
Kopplat ifrån och parkopplat igen.
Stänga av och sätta på Bluetooth på mobilen.
Resettat lurarna.
Testat med andra lurar fast samma modell. (Så jag tror det ligger i mobilen?)
Sök på nätet efter svar.

Ibland har det hjälpt men mest inte. Och oavsett så har problemet alltid kommit tillbaka efter ett tag.

Jag börjar tro att problemet ligger I mobilen för att jag hade samma problem med andra lurar och jag installerade en uppdatering i slutet av semestern 🤔

Har
One UI-variation: 5.1
Version: S901BXXU6CWH5 / S901BOXM6CWH5 / S901BXXU6CWH5
Säkerhet: 1 augusti 2023.

Finns ingen senare, så får väl hoppas att nästa som kommer fixar det. Men jag tvivlar på det 🙁

Hoppas någon har något.
Mvh

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk

Hade liknande fenomen på mina jabra lurar för nått halvår sen eller nått efter en firmwareuppdatering på lurarna.
Försvann vid nästa firmware uppdatering så i mitt fall var de halvdass firmware troligen.

Inte fått en ny firmware i lurarna över semestern?

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Hade liknande fenomen på mina jabra lurar för nått halvår sen eller nått efter en firmwareuppdatering på lurarna.
Försvann vid nästa firmware uppdatering så i mitt fall var de halvdass firmware troligen.

Inte fått en ny firmware i lurarna över semestern?

Okej
Jag vet faktiskt inte, men tror inte de kan uppdatera sig skälva utan någon form av app, men mobilen som sagt fick en uppdatering...
Det är dessa som vi använder på jobbet https://www.3msverige.se/3M/sv_SE/p/d/b10277779/ fast med Sverige kåpskal. Men det borde inte påvärka.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Hej.
Sän ja kom tillbaks till jobbet efter semestern så har jag haft mycket problem med mina Bluetooth lurar (peltor ws aleart xpi) på min Samsung s22.

Det som händer är att mobilen inte alltid vill spela upp ljud i lurarna utan kör i högtalarna istället?
När det väl är ljud i lurarna så kan de ta ca 3min från att jag ändrar volym på mobilen tills att volymen ändras i lurarna?
Om jag ringer någon så hör jag tonerna som går fram, men när personen svarar så blir det tyst?

Det händer sporadiskt men oftast efter lunchrasten. Och på morgonen när man först kopplar ihop brukar det fungerar det som det ska?

Det jag har tästat:
Starta om lurar och mobil.
Kopplat ifrån och parkopplat igen.
Stänga av och sätta på Bluetooth på mobilen.
Resettat lurarna.
Testat med andra lurar fast samma modell. (Så jag tror det ligger i mobilen?)
Sök på nätet efter svar.

Ibland har det hjälpt men mest inte. Och oavsett så har problemet alltid kommit tillbaka efter ett tag.

Jag börjar tro att problemet ligger I mobilen för att jag hade samma problem med andra lurar och jag installerade en uppdatering i slutet av semestern 🤔

Har
One UI-variation: 5.1
Version: S901BXXU6CWH5 / S901BOXM6CWH5 / S901BXXU6CWH5
Säkerhet: 1 augusti 2023.

Finns ingen senare, så får väl hoppas att nästa som kommer fixar det. Men jag tvivlar på det 🙁

Hoppas någon har något.
Mvh

Testa att återställa nätverksinställningarna, då nollställs även Bluetooth och Wi-Fi inställningarna, ibland kan det lösa problem. Annars så kanske en återställning av hela telefonen kan lösa det, ja inte något roligt tips

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Testa att återställa nätverksinställningarna, då nollställs även Bluetooth och Wi-Fi inställningarna, ibland kan det lösa problem. Annars så kanske en återställning av hela telefonen kan lösa det, ja inte något roligt tips

Tack
Nätverksinstälningarna kan jag tästa att återställa.
Hela mobilen tror jag jag väntar ett tag med och ser.

Glömde säga att jag okså har rapporterat det till samsung och fått ett atomatiskt svar än så länge. Jag räknar inte med några mirakel, men hoppas kan man 🙂

Edit: resetta nätverk hjälpte inte 😕. Det började bra men ju längre tid de är kopplade med varandra ju mer strular det värkar det som med 🤔

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Öpptäkte just att även precis efter jag har kopplat ifrån lurarna så värkar mobilen tro att de fortsätter är kopplade även om Bluetooth är avstängd på mobilen och inget ljud kommer när man ringer någon eller någon ringer mig 😮‍💨.
Inga toner går äns fram som jag hör, men ringer i andra änden gör det.

Och efter en stund senare så fungerar det att ringa och allt sådant igen.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Har nu hittat en annan grej som okså är konstigt 🤔
När lurarna är kopplade och det inte fungerar. När jag då höjer eller sänker volym så visades klockan eller tonklaven (aviseringar eller media) på volym visaren och inte Bluetooth loggan.

Och nu när de är från kopplat så visas Bluetooth loggan ? Och inte media loggan (tonklaven).

Jag har valt i ljudinställningarna att volym knapparna på sidan ska ändra mediavolym.

Jag tästade också igår med lite andra Bluetooth enheter och både mobil och lurarna hadde inga problem med de.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Skrivet av Mega-Dark:

Har nu hittat en annan grej som okså är konstigt 🤔
När lurarna är kopplade och det inte fungerar. När jag då höjer eller sänker volym så visades klockan eller tonklaven (aviseringar eller media) på volym visaren och inte Bluetooth loggan.

Och nu när de är från kopplat så visas Bluetooth loggan ? Och inte media loggan (tonklaven).

Jag har valt i ljudinställningarna att volym knapparna på sidan ska ändra mediavolym.

Jag tästade också igår med lite andra Bluetooth enheter och både mobil och lurarna hadde inga problem med de.

Jag har exakt samma problem med min. Helt exakt likadant som du beskriver och allting vart efter senaste uppdateringen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonte_mog:

Jag har exakt samma problem med min. Helt exakt likadant som du beskriver och allting vart efter senaste uppdateringen.

Okej tråkigt
Men skönt att man inte är ensam i alla fall, då kan de också vara fler.
Och då kanske (kan man hoppas) att samsung vet om det och arbetar på en lösning.

Jag har i alla fall rapporterat det två gånger till de som felraport och skrivit i supporten. Men de svaren har ännu inte löst det.
De lite skyller på att lurarna har gammal mjukvara och att de ska uppdateras, men är nästan 100 på att de inte går.

Min bror har också en S22 som jobbmobil, så när jag kan så ska jav även tästa med den.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk

Hittade ingen firmware för xpi vet inte om det är samma för xp eller inte men isf är den 3 år gammal.

Men du kan ju altid testa en factory reset.
https://multimedia.3m.com/mws/media/932167O/quick-guide-ws-al...

Hitta inte manual för xpi heller men borde va liknande som xp manualen ovan kan man tycka.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Hittade ingen firmware för xpi vet inte om det är samma för xp eller inte men isf är den 3 år gammal.

Men du kan ju altid testa en factory reset.
https://multimedia.3m.com/mws/media/932167O/quick-guide-ws-al...

Hitta inte manual för xpi heller men borde va liknande som xp manualen ovan kan man tycka.

Tack
Men jag har redan gjort en factory reset.
Jag ska fråga 3m om uppdatering, då även jag som som du inte hitta nåtot om det någon stans. Och framför allt inte i appen (3M connected equipment) till de.

Lurarna använder Bluetooth 4.2 hittade jag någonstans. För mig det var i appen (3M connected equipment) faktiskt.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Kom just en ny uppdatering till mobilen
Får se om den hjälper. Ska se om jag kan hitta vad den gör först innan jag uppdaterar.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Skrivet av Mega-Dark:

Kom just en ny uppdatering till mobilen
Får se om den hjälper. Ska se om jag kan hitta vad den gör först innan jag uppdaterar.

Uppdatera till den och gör sedan en återställning av nätverksinställningar.då återställs bluetooth... De tycks ha fungerat för mig idag

.... de hjälpte inte bara o vänta på en uppdatering enligt samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonte_mog:

Uppdatera till den och gör sedan en återställning av nätverksinställningar.då återställs bluetooth... De tycks ha fungerat för mig idag

.... de hjälpte inte bara o vänta på en uppdatering enligt samsung

Nä jag märkte det samma idag Jag gorde så som du och det funkade i 3tim sedan så började det igen.

Ja tyvärr.
Det går inte att backa uppdateringar? Tänkte om man kunde backa de här två.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Skrivet av Mega-Dark:

Nä jag märkte det samma idag Jag gorde så som du och det funkade i 3tim sedan så började det igen.

Ja tyvärr.
Det går inte att backa uppdateringar? Tänkte om man kunde backa de här två.

Ja tror tyvärr inte de

Permalänk
Medlem

Ett lite off toppick inlägg! Sys.gränssn. drar mycket batteri

Har märkt att mobilen har börjat dra kanske lite mer batteri än vanligt. Men de är 1år och jag vet att batterier blir dåliga med tiden, så inte tänkt på det så mycket.
Fast märke nu att när jag la mig igår så var batteriet på 45% och nu när jag vaknade var det på 2% och det tyckte jag var lite väl mycket under ingen andväning.

Så jag kollade och såg att på 6tim under natten så hadde sys.gränssn. dragit 13,3%, och på en dag 44,3%.
Aktiviteten på den är "mindre än en minut" .
Jag sökte och det värkade vara operativsystemet typ kanske 🤔. Tycker dock det käns väldigt mycket ändå.
Så jag tänker att om det kanske är något relaterat med Bluetooth problemen, för det käns ju lite som att det typ blivit någon kord som blivit fel och som inte försvinner som gör att mobilen "arbetar" mer än den måste och då uppstår problemen med Bluetooth för det blir för mycket över en tid? 🤔 och även äter mycket mer batteri.

Fast det är bara en ren gissning från mig.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Hej. Lite uppdatering angående Bluetooth.
Jag fick skansen att tästa minna peltor lurar på min brors jobbmobil som också är en Galaxy S22, men som inte hadde fått augusti och september uppdateringen än, den låg på juni/juli.
Och tro det eller ej men på den så fungerade det hur bra som hält och inga problem hur jag än försökte få fram de.
Så JA problemet ligger i augusti/september uppdateringen som kom och det är helt och hållet Samsungs fel.

Min är mjukvaran på de två första bilderna och hans de två sista.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Har märkt att mobilen har börjat dra kanske lite mer batteri än vanligt. Men de är 1år och jag vet att batterier blir dåliga med tiden, så inte tänkt på det så mycket.
Fast märke nu att när jag la mig igår så var batteriet på 45% och nu när jag vaknade var det på 2% och det tyckte jag var lite väl mycket under ingen andväning.

Så jag kollade och såg att på 6tim under natten så hadde sys.gränssn. dragit 13,3%, och på en dag 44,3%.
Aktiviteten på den är "mindre än en minut" .
Jag sökte och det värkade vara operativsystemet typ kanske 🤔. Tycker dock det käns väldigt mycket ändå.
Så jag tänker att om det kanske är något relaterat med Bluetooth problemen, för det käns ju lite som att det typ blivit någon kord som blivit fel och som inte försvinner som gör att mobilen "arbetar" mer än den måste och då uppstår problemen med Bluetooth för det blir för mycket över en tid? 🤔 och även äter mycket mer batteri.

Fast det är bara en ren gissning från mig.

En lite uppdateringen av denna med.
Samtidigt som jag tästade lurarna så kollade jag också på hans mobil angående "SYS.GRÄNSSN" .
På has så hadde sys.gränssn dragit 1,2% batteri. Till då skillnad från min nu 19%... ingent annat drar eller har dragit så mycket av batteriet enligt mobilen.

Jag frågade Samsung support och de kunde inte svara på vad sys.gränssn är och varför den drog så mycket. Så jag skulle skicka in det som en felraport i appen Samsung Members, vilket jag nu har gjort.

Så får hoppas att de löser nu alla problem som kom med augusti/september uppdateringen.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Skrivet av Mega-Dark:

En lite uppdateringen av denna med.
Samtidigt som jag tästade lurarna så kollade jag också på hans mobil angående "SYS.GRÄNSSN" .
På has så hadde sys.gränssn dragit 1,2% batteri. Till då skillnad från min nu 19%... ingent annat drar eller har dragit så mycket av batteriet enligt mobilen.

Jag frågade Samsung support och de kunde inte svara på vad sys.gränssn är och varför den drog så mycket. Så jag skulle skicka in det som en felraport i appen Samsung Members, vilket jag nu har gjort.

Så får hoppas att de löser nu alla problem som kom med augusti/september uppdateringen.

Grymt du e kung 👍🤠

Permalänk
Medlem

Tack

Jag har tyvärr inga goda nyheter ( är lite sen på att skriva här bara) när samsung support svarade på alla minna frågor så var svaren att "Tredjeparts grejer kan de inte garantera funktionen till, även om jag bevisat att det är mobilen och inte lurarna som är problemet.

Och angående "SYS.GRÄNSSN" så vite de inte vad det var och de tror det är ett Tredjeparts app. Men det borde vara "system gränssnitt" alltså mobilens operativsystem och då är det märkligt att de inte känner igen det. 🙄😮‍💨
Dock tror jag att det var ett tema som jag bytt till som gjorde att det började dra mycket batteri. För när jag bytte igen för ett litet tag sedan så slutade den dra.

Nåja får väll bara hoppas och be till högre makter att Bluetooth fixsas, jag behöver den för jobbet nämligen.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonte_mog:

Grymt du e kung 👍🤠

Tack

Och ett tips till alla som har problem.
Man kan felanmäla de till Samsungs från "Samsung Members" appen. Välj support i högra hörnet och sedan under "skicka feedback " fins det

Ju fler som gör det ju bätter och fler som visar att de har problem med det.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Hej! Kan väl tillägga att även jag har detta problem. Har vanliga samsung s22 och använder i jobbet peltor ws litecom plus.

Problemen är precis likadana som ni har beskrivit här men har även problem att spela upp ljud från telefonen via sladd ibland. Det är helt enkelt bara tyst trots att man ser att något spelas upp. Så det är inte bara med peltorkåpor detta problem finns. Jag upplever det som allmänna problem med mediautdata.

Det som allltid löser problemet är att starta om telefonen. Men det börjar ju bli rätt tröttsamt nu. Så jag får väl anmäla jag med och hoppas på nån ny uppdatering som fixar detta. Skönt att fler har problemet i alla fall för jag trodde telefonen började ge upp.

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem på min gamla mobil. Köpte en ny i tron om att det skulle hjälpa. Svar: nej.
Min kollega har samma problem.
Har talat med samsung flera gånger. I början av veckan fick jag till svar att de höll på att jobba på en ny uppdatering och var medvetna om felet.
Ringde idag om de hade någon prognos om när felet är åtgärdat men då visste de ingenting om något fel.

Blir galen.

Har gjort en felanmälan på samsung memebers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mtbjoel:

Jag hade samma problem på min gamla mobil. Köpte en ny i tron om att det skulle hjälpa. Svar: nej.
Min kollega har samma problem.
Har talat med samsung flera gånger. I början av veckan fick jag till svar att de höll på att jobba på en ny uppdatering och var medvetna om felet.
Ringde idag om de hade någon prognos om när felet är åtgärdat men då visste de ingenting om något fel.

Blir galen.

Har gjort en felanmälan på samsung memebers.

Det du skrev i början lät låvande 🤗
Sän blev det mindre låvande när de "glömt" det igen.

Men det är sjönt att man inte är ensam i alla fall. Och ju fler vi blir som säger till (förhoppningsvis) blir det något mer prioriterat att faktiskt fixsa för samsung.

Lever på hoppet om att nästa uppdatering löser det och det är ju det sista som överger än sägs det ju och jag har ingen lust att behöva köpa en ny mobil igen efter bara ett års andväning.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Löser inte detta sig inom det snaraste så har jag talat med Digitalboxen i Skåne och de lägger in den gamla uppdateringen för 695 kr. Sen stänger man av uppdateringar och kör på den gamla tills samsung förhoppningsvis löser detta.

Permalänk
Medlem

Har fått svar efter min anmälan nu också. Ser ut som följer:

"Hej!
Dessvärre kan vi aldrig garantera kompabilitet till tredjepartsprodukter och därmed kan vi aldrig garantera att det fungerar som önskat.

Du kan testa med att återställa dina nätverksinställningar.
Detta gör du via Inställningar - Allmän hantering - Återställ - Återställ nätverksinställningar

När du gör det kommer alla Bluetooth och WiFi-anslutningar att glömmas bort.
Därefter testa sedan att ansluta till enheten igen.

Kompabilitetsproblem kan uppstå efter en uppdatering."

Så de verkar inte anstränga sig direkt men är medvetna om eventuella problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samme77:

Har fått svar efter min anmälan nu också. Ser ut som följer:

"Hej!
Dessvärre kan vi aldrig garantera kompabilitet till tredjepartsprodukter och därmed kan vi aldrig garantera att det fungerar som önskat.

Du kan testa med att återställa dina nätverksinställningar.
Detta gör du via Inställningar - Allmän hantering - Återställ - Återställ nätverksinställningar

När du gör det kommer alla Bluetooth och WiFi-anslutningar att glömmas bort.
Därefter testa sedan att ansluta till enheten igen.

Kompabilitetsproblem kan uppstå efter en uppdatering."

Så de verkar inte anstränga sig direkt men är medvetna om eventuella problem.

Jag får exakt samma svar när jag skickar till de.
Och ett annat där de ber mig att kopiera telefonen och sedan totalt återställa den.

"Hej!
Dessvärre kan vi aldrig garantera kompabilitet till tredjepartsprodukter och därmed kan vi aldrig garantera att det fungerar som önskat.

Du kan testa med att återställa dina nätverksinställningar.
Detta gör du via Inställningar - Allmän hantering - Återställ - Återställ nätverksinställningar

När du gör det kommer alla Bluetooth och WiFi-anslutningar att glömmas bort.
Därefter testa sedan att ansluta till enheten igen. "

Och är det inte det så är det kortare, att de aldrig kan garantera kompabilitet........... 🙄😮‍💨

Jag är hundra på att det är en dator som svarar på allt eftersom det är alltid exakt samma svar skriva på exakt samma vis.

Det ända man får hoppas på är att datorn faktiskt skickar det vidare till någon som kan lösa det.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Kan peltor göra något åt detta tro?
De hade problem med samsung s7 och uppdaterade alla kåpor som hade porblem med den telefonen gratis när det begav sig.

Permalänk
Medlem

Har exakt samma problem som ni andra, problem med både mina Peltor lurar och mina Sony wf-1000xm4. Har även testat andra modeller av bluetooth lurar och problemet kvarstår.

Får stänga av bluetooth för att kunna ta emot samtal och ibland hjälper inte ens det. Då får man starta om telefonen helt och hållet.

Permalänk
Medlem

Jag kan lägga till att nu vill inte äns lurarna koppla atomatiskt till mobilen, jag måste manuelt trycker på lura i Bluetooth inställningarna.

Mobilen har okså problem att ansluta och fungera med en annan Bluetooth enhet efter att den har varit ansluten till lurarna.
Och även om jag stänger av Bluetooth så får jag inget ljud ur mobilen när man vill se på något eller prata med någon som ringer.
Så jag är låst till SMS i typ någon timme efter jag kopplat Bluetooth lurarna (Bluetoothär fortfarande på på mobilen) , sedan funkar ljudet i mobilen igen av sig skälv. Men jag kan inte höja eller sänka det förs än ännu senare.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.