Spräckte skärmen på min Lenovo Thinkpad t14s gen 1

Permalänk
Medlem

Spräckte skärmen på min Lenovo Thinkpad t14s gen 1

Hej!

Lyckades spräcka skärmen på min Thinkpad t14s gen 1 och lyckas inte att hitta någon bra sida som säljer en reservdisplay för en bra peng.

Har någon ett tips på hur jag smidigt kan få tag på en vanlig 1080p ersättningsdisplay?

Serienummer: pc1magrz

Permalänk

Du får nog öppna den och kolla modellnummer på lcdpanelen och sen finkamma aliexpress efter modellen på lcdpanelen snarare än för datormodellen.

Inget ovanligt att det sitter olika paneler i samma datormodell som inte alltid är kompatibla med den andres panel.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

En sådan olycka borde inte vålla några större bekymmer egentligen. Det är ett tag sedan nu men förr i tiden skruvade jag väldigt mycket med bärbara datorer, Min erfarenhet är att skärmarna är relativt standardiserade och går att byta mellan olika datorer. Vilket gör att det borde vara ganska så lätt att hitta en begagnad ersättningsskärm. Så plocka försiktigt ur skärmen och undersök den närmare. Vart går kabeln från moderkortet upp till displayen? Som standard går den antingen till höger eller till vänster. Du skall även undersöka hur många pinns som din anslutning har, alltså exakt hur bred din anslutning är. Sedan måste du självklart veta måtten på själva displayen. Och hur den är fastsatt i skärmen.

Typ något liknande:

https://www.ebay.com/itm/305347474595?itmmeta=01HYJ6FG1RCBS02...