Duckduck browser och addons.

Permalänk
Medlem

Duckduck browser och addons.

Jag installerade browsern duckduck idag då jag blev nyfiken.
Jag hittar inga addons alls till den eller utökade inställningar som tex chrome har.
Att söka är helt värdelöst för var förslag jag får upp handlar om att lägga till duckduckgo i andra browsers.

Finns det stavningskontroll på eng och swe?

Tips?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Jag installerade browsern duckduck idag då jag blev nyfiken.
Jag hittar inga addons alls till den eller utökade inställningar som tex chrome har.
Att söka är helt värdelöst för var förslag jag får upp handlar om att lägga till duckduckgo i andra browsers.

Finns det stavningskontroll på eng och swe?

Tips?

Såvitt jag vet stöder den inte addons (/extensions) öht.

Vet inte var man hittar bäst sammanfattande målsättning för browsern (känns väldigt spretigt i efterhand, de kommunicerar ju inte målet särskilt väl på den egna webbsajten iaf), men den är ju avsiktligt väldigt avskalad sett till vad den kan göra. Försöker definitivt inte vara webbläsaren för allas behov i alla situationer.

Den är inte i sig en Chromium-fork eller liknande utan är en egen applikation som använder den HTML-renderare som följer med plattformen (webview2 på Windows, dvs den mer moderna html-renderaringskomponenten för Windowsapplikationer som bygger på Edge-varianten av Chromiums HTML-renderare) och lägger till lite inbyggda funktioner bara.

Jag vill minnas att de vid introduktionen förklarade att de kan tänka sig att introducera addonstöd i någon form i framtiden, men då givet en lösning som är mer integritetssäker än vad som finns i t.ex. Chrome(ium)-läsarna.

Så det är väl lite "what you get is what you get".

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Såvitt jag vet stöder den inte addons (/extensions) öht.

Vet inte var man hittar bäst sammanfattande målsättning för browsern (känns väldigt spretigt i efterhand, de kommunicerar ju inte målet särskilt väl på den egna webbsajten iaf), men den är ju avsiktligt väldigt avskalad sett till vad den kan göra. Försöker definitivt inte vara webbläsaren för allas behov i alla situationer.

Den är inte i sig en Chromium-fork eller liknande utan är en egen applikation som använder den HTML-renderare som följer med plattformen (webview2 på Windows, dvs den mer moderna html-renderaringskomponenten för Windowsapplikationer som bygger på Edge-varianten av Chromiums HTML-renderare) och lägger till lite inbyggda funktioner bara.

Jag vill minnas att de vid introduktionen förklarade att de kan tänka sig att introducera addonstöd i någon form i framtiden, men då givet en lösning som är mer integritetssäker än vad som finns i t.ex. Chrome(ium)-läsarna.

Så det är väl lite "what you get is what you get".

Tack så mycket för svar. Då vet jag

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.