Permalänk
Medlem

Moda FSR 3.0 support

Hej,
Jag hittade nyss att man kan modda spel till att använda FSR 3,0 jag har gått upp till 4k maxat allt i Cyberpunk förutom path tracing och når ca 75-100? Spelet ser grymt ut och jag undrar om någon vet mer om detta är det möjligt att göra det i alla spel?

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har inte testat själv för Cyberpunk, men första träffen på "cyberpunk fsr 3.0" var denna mod på NexusMods som är till för exakt detta.

Denna mod är mer generell och ska fungera på alla spel med DLSS Frame Generation (men fungerar olika väl i olika spel).

Spel som inte har frame gen-support alls går vad jag vet inte att göra något åt, förutom om man har ett AMD-grafikkort och kör deras "Fluid Motion Frames" som inte kräver spelstöd, men istället har andra nackdelar.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Nice,
Jag hittade en för Witcher 3 som jag tänkte testa imorgon, men var riktigt imponerad av den i Cyberpunk, man kan nästan spela med path tracing med.

Permalänk
Medlem

Jag undrar om det kommer finnas stöd för att modda in 3,1 med

Permalänk
Skrivet av Silles:

Jag undrar om det kommer finnas stöd för att modda in 3,1 med

Eftersom fsr är oppenkällkod finns mycket väl chansen.

Det den gör är att när du väljer dlss 3 kallar den en dll som injeserar fsr 3 istället.

Så egentligen är fsr dll filen bara standard vad amd levererar och dlss filen är utbytt mot en kodinjektor.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows