Träningsapp för logga övningar iOS, rep, statistik ?

Permalänk
Medlem

Träningsapp för logga övningar iOS, rep, statistik ?

Nu är det dags att bli bekant med gymmet igen efter flera års uppehåll och jag vill registrera min resa men vet inte vad bästa / enklaste sättet är.

Detta är vad jag vill ha (iOS)

  • Ska kunna göra mina pass i förväg och spara så jag enkelt kan välja dom vid träning.

  • Kunna fylla i vikt, rep, set enkelt under passet på varje övning

  • Ska ha någon överskådlig graf där jag kan välja en övning och se utveckling i vikt, reps eller liknande

  • Kunna lägga till egna övningar om det ej finns, och kunna se graf över detta. Ex lägga till rodd 20 minuter och sen kunna se avstånds utveckling över tiden

  • Inte kosta snordyrt typ 600kr året man ser många kostar.

Det finns ju en hel uppsjö av tränings logg appar, jag testade några för se "free" valen. Ex StrengthLog, StrongLifts, Strong men många är så sjukt röriga och bloatade. Och de kostar upp mot 1000kr per år. Väldigt mycket för det jag önskar.

Alternativet om de ej finns någon lämplig app är väl att skriva ner i typ anteckningar/ papper o penna på gym. Sen föra in i något excel dokument man gör med övningar, grafer etc. (Även om jag själv är amatör på Excel:> )

Iaf, någon som kanske har ett bra tips på app jag kan kolla på så tar jag gärna emot tips
Cheers

Permalänk
Medlem

Jag vet inte hur väl den följer allt du har skrivit men den här har jag tyckt funkat bra
(framgick inte om det var android eller iphone men här är google play)
https://play.google.com/store/apps/details?id=gymworkout.gym....

gör väl det mesta som du sa förutom egna övningar (eller jag har inte testat det alls så vet inte)

Gratis att använda

Visa signatur

Fractal Design Node 304 -> ASUS ROG STRIX Z370-I GAMING ->i5 8600K -> be quiet! Pure Rock -> MSI GeForce RTX 4070 VENTUS 2X E 12G OC -> Corsair Vengeance LPX 3200 32GB -> Seasonic FOCUS Plus 650W Gold -> Samsung 960 EVO 500GB -> 2 * Western Digital Black 2 TB -> Samsung 850 EVO Basic SSD 500GB