Permalänk

TV-kort ?

Hur funkar TV-kort egentligen ?

Drar man antennkabel direkt från väggen till dem lr ?

Vill gärna veta eftersom jag inte orkar köpa en TV, men skulle kunna tänka mig ett kort... Förslag mottas gärna...

Visa signatur

Bytt ut överklockning mot styrketräning ;)

Permalänk
Hedersmedlem

Japp, det är oftast två ingångar på dem, en vanlig antenningång till en tuner och en s-video eller coax som man kan koppla in andra saker till som t.ex. en video. Antennkabeln drar man direkt från väggen in i kortet.

Det finns redan ett antal trådar om TV-kort om du söker lite. Jag rekommenderar Hauppauge som gör bra kort.

DScaler är ett program som funkar med de flesta typer av kort och som oftast är betydligt bättre än den mjukvara som följer med.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk

Jag försökte faktiskt söka trådar också

Hauppauge Win/TV PCI NICAM verkar vara ett hyffsat kort. Fjärrkontroll, NICAM stereo och bra med text-tv funktioner.

Ett sånt tar jag antagligen.

Visa signatur

Bytt ut överklockning mot styrketräning ;)

Permalänk
Hedersmedlem

Ja, det är ett bra kort. Har ett som jag vill sälja förresten. Maila om du är intresserad.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk

Njae, tror jag köper ett nytt. krångligt att betala till svenska konton

Visa signatur

Bytt ut överklockning mot styrketräning ;)

Permalänk
Hedersmedlem

Ja just ja, du bor i Finland nånstans.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |