köpråd komponenter till ncase m2 + skärm

Permalänk
Medlem

köpråd komponenter till ncase m2 + skärm

Hej!

Behöver lite hjälp med att bestämma komponenter till en ny dator samt skärm.

Budget: om möjligt 15k för dator inkl. Skärm. Köper gärna begagnat för att klämma ut mer av budgeten. Är det inte möjligt med hänsyn till användandet så finns det svängrum. Kan man komma undan billigare så är det såklart att föredra!

Ska användas till spel. Exempel: path of exile, warhammer total war, elden ring, cyberpunk. Bra flyt är viktigare än grafik och behöver absolut inte köra på höga grafikinställningar. Är inte rädd för att överklocka om det behövs.

Skärmkrav: 1440p, 21:9, så bra kontrast som möjligt, uppdateringdfrekvens är inte superviktigt men gärna 100+ hz, curved verkar trevligt för bildformat men har ingen personlig erfarenhet av det.

Tänkte köra ncase m2. Har kringutrustning redan.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Valfritt itx passar ju fint, körde mitt med en 240mm aio från asus, sidomonterad.
Inga problem med längre gpu’s heller utan lådan sväljer väldigt mkt

Om du inte redan köpt lådan så har jag ett liggand som inte används i alu, skall upp på marknaden här efter helgen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olsson80:

Valfritt itx passar ju fint, körde mitt med en 240mm aio från asus, sidomonterad.
Inga problem med längre gpu’s heller utan lådan sväljer väldigt mkt

Om du inte redan köpt lådan så har jag ett liggand som inte används i alu, skall upp på marknaden här efter helgen.

Är det denna du har? https://ncased.com/collections/m-series/products/m2-grater-si...

Intresserad i så fall!

Permalänk
Medlem
Skrivet av luc89:

Nej, det är den tidigare versionen jag har

Permalänk
Medlem