Permalänk
Medlem

WPS på Deco X50

Hejsan Sweclockers,

Åkte och hälsade på föräldrarna och farsan har strul med att koppla upp skrivaren till nätverket. Tänkte att WPS-knappen skulle vara till hjälp men kan för mitt liv inte hitta WPS-funktionen i Deco-appen. Han har en Deco X50 som han försöker koppla skrivaren till, och alla guider jag lyckats hitta visar en WPS-knapp i appen (både Deco enheten och appen är senaste version) som inte finns.

Tänkte vara snäll och försöka lösa detta åt honom men har som sagt redan stött på patrull. Kan det vara så att jag måste in på routern via webläsaren för att därifrån aktivera WPS-funktionen, har försökt Googla att X50 har funktionen, men har varken hittat bu eller bä.

Stort tack på förhand.

Edit: Verkar vara Deco X50 V1, försöker nu kolla på att uppdatera firmwaren men hittar inget om att senaste skall fixa WPS.

Edit2: Ter sig som att farsan version (sjukt nog) inte har WPS funktionen, erkänner mig besegrad.

Permalänk
Medlem

Har aldrig använt WPS så att vara utan det känns inte som någon större nackdel för mig personligen.

Vad händer när du försöker ansluta skrivaren på normalt sätt? Vilken skrivarmodell är det?

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | Nvidia RTX 4090 FE | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q