183 miljoner konton läckta i ny jättelista

Permalänk
Redaktion
Teknikredaktör

16 breaches här sedan 2012, men - äh. Vill man ha konto på internet får man leva med risken. Bara att se till att inte köra "password123" på alla sidor, utan att också varva med "adminadmin" eller "123456".

Skrivet av Megacrash:

"Vad är Have I Been Pwned?

HIBP är en gratistjänst som låter vem som helst kontrollera om deras e-postadress eller lösenord förekommer i kända dataläckor. Tjänsten drivs av säkerhetsforskaren Troy Hunt och innehåller nu miljarder poster från tusentals incidenter."

Så när man besöker sidan blir det "Tack för din förfrågan din e-postadress och lösenord fanns inte sedan tidigare men vi har nu lagt till dig "

Javisst, om du trycker på knappen "notify me".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Interstellar:

hur kan man ens ha Telegram, rysk ägare..använd Signal i stället

Word! Det sa jag från första början när den steg i popularitet.

Visa signatur

R&D Elektronik & Radioingenjör

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rebben:

Word! Det sa jag från första början när den steg i popularitet.

Borde väl snarare stötta en rysk(och fransk) medborgare som lämnat landet pga statliga påtryckningar?

Permalänk
Medlem

Min ful hotmail har blivit breched 8 gånger men inte denna gång.
Min gmail är opåverkad men där ör nog ägarna google det största hotet.
Får nog gå över till proton mail snart som huvudmail.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem
Skrivet av Interstellar:

Hur ska man kunna hålla sin e-postadress hemlig ??..det krävs ju för att registrerar sig över allt !!
Sen ska man så klart inte använda sin ordinarie mejadress som t.ex använder till sin bank myndigheter och dylikt..jag kör med några "skräp" mejladresser, och dom båda finns med i läckorna redan 2006..då när Swecklockers läckte mejladresser

PS sen tycker jag du kan ha lite trevligare tonläge

Jag tror man syftar på de som lagrar uppgifterna, inte slutanvändarna.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080