Har tappat bort ett fält i explorer.

Permalänk

Har tappat bort ett fält i explorer.

Vet inte hur det gick till, men fältet längst ner i explorer, där man ser hur långt sidan laddats m.m., det har försvunnit. Har kollat alla inställningar men jag förstår inte hur jag ska få det tillbaka.
Ett annat enerverande problem jag har är de där "just-in-time"-varningsrutorna som poppar upp lite då och då, hur får jag dem att inte poppa upp?
Kan tillägga att jag kör win xp pro.

Tacksam för svar!

Visa signatur

Avatar: picture of Gurka.

Permalänk
Medlem

Visa -> Statusfält borde lösa det första,

Men vad är en "just-in-time"-varningsruta? Har du ett screenshot på en sån?

Permalänk
Medlem

tvåan låter ju som spyware eller nått kör ad-aware

Visa signatur

En själ som exploderar.
vrede ställd, mot livets nerv.
Kall eld.

Permalänk
Medlem

I Utforskaren gör du så här:

View --> Status Bar

Sedan

Tools --> Folder Options...
Gå till View fliken och klicka på knappen Apply to all folders eller vad den nu hette.
Sitter på jobbet nu och där kör vi Win 2000. Där heter knappen Like current folder

Detta fixar även status bar i Internet Explorer.

Visa signatur

Its not the fart that kills, its the smell....
(Det är inte farten som dödar, det är smällen....)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alibabba
I Utforskaren gör du så här:

View --> Status Bar

Sedan

Tools --> Folder Options...
Gå till View fliken och klicka på knappen Apply to all folders eller vad den nu hette.
Sitter på jobbet nu och där kör vi Win 2000. Där heter knappen Like current folder

Detta fixar även status bar i Internet Explorer.

Tack, jag har stört mig på det där sen jag formaterade, letade som sjutton efter inställningen i listan med val man kan kryssa i (advanced options). Sen ligger det som en jävla knapp högst upp under view-fliken.

Doh.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Re: Har tappat bort ett fält i explorer.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av supergirly
Ett annat enerverande problem jag har är de där "just-in-time"-varningsrutorna som poppar upp lite då och då, hur får jag dem att inte poppa upp?

Just in time debuger?
Om det är det, så borde det gå att stänga av det i "options" i programmet som öppnas.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte[YoT]
Tack, jag har stört mig på det där sen jag formaterade, letade som sjutton efter inställningen i listan med val man kan kryssa i (advanced options). Sen ligger det som en jävla knapp högst upp under view-fliken.

Doh.

För att Status Bar ska finnas kvar i fortsättningen eller visas i de andra mapparna/fönstren så måste du även köra den andra delen som jag beskrev.

Visa signatur

Its not the fart that kills, its the smell....
(Det är inte farten som dödar, det är smällen....)