Permalänk
Medlem

Tangentbord rengöring

Hej! Hur gör ni rent era tangentbord? Finns det någon sprej som är helt ofarligt för tangentbordet?

Har ett logitech G915 TKL

Permalänk
Medlem
Skrivet av of-doom:

Hej! Hur gör ni rent era tangentbord? Finns det någon sprej som är helt ofarligt för tangentbordet?

Har ett logitech G915 TKL

Om jag ska göra rent ordentligt så brukar jag plocka bort alla keycaps och göra rent ordentligt med en fuktig trasa och bomullstops om jag behöver komma åt lite noggrannare. Keycapsen är ju plast så de brukar jag blötlägga och sen torka ordentligt.

Visa signatur

| 9800X3D | 3080 |

Permalänk
Medlem

Alla har kanske inte tillgång till en kompressor och högtrycks-spruta, men det är det allra bästa.
Att köra korta duster med högtryck för att få bort det värsta och sen finputsa med en tandborste.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shiftypants:

Om jag ska göra rent ordentligt så brukar jag plocka bort alla keycaps och göra rent ordentligt med en fuktig trasa och bomullstops om jag behöver komma åt lite noggrannare. Keycapsen är ju plast så de brukar jag blötlägga och sen torka ordentligt.

Okok är du inte orolig att fukten ska ta sig in i tangentbordet? Keycaps tänkte jag köra i diskmaskinen haha

Skrivet av Razken:

Alla har kanske inte tillgång till en kompressor och högtrycks-spruta, men det är det allra bästa.
Att köra korta duster med högtryck för att få bort det värsta och sen finputsa med en tandborste.

det är det lite dåligt med, fudnerat på att köpa sån blåsare från inet typ men tandborste var min tanke men något blött skulle vara bra för att få bort lite skit typ men rädd att det ska åka ner i tangentbordet.

Permalänk
Medlem

En del kör ju dem i diskmaskinen 😁

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk

Ta en bild på tangentbordet (för att slippa huvudvärk), pilla bort alla tangenter , lägg dem i en "strumppåse/sån till tvätt" kör dom i diskmaskinen. Sen är det att dammsuga och pilla med tops och lätt fuktig trasa , GLHF

Permalänk
Medlem
Skrivet av of-doom:

Okok är du inte orolig att fukten ska ta sig in i tangentbordet? Keycaps tänkte jag köra i diskmaskinen haha

det är det lite dåligt med, fudnerat på att köpa sån blåsare från inet typ men tandborste var min tanke men något blött skulle vara bra för att få bort lite skit typ men rädd att det ska åka ner i tangentbordet.

Kör inte varmare än 40° om det är ABS.