Stalker 2 förhandsbokning - Webhallen

Permalänk
Medlem

Stalker 2 förhandsbokning - Webhallen

Hello Stalkers!

Bokade som säkert många andra för 3 år sedan Stalker 2 via webhallen.

Hörde för några månader sedan av mig till Webhallen ang. min order eftersom jag märkt att dom tagit bort den fysiska ultimate edition på hemsidan. Fick dock till svars att jag kunde vara lugn.

Nu två dagar innan släpp, fortfarande ingen ny info..
Börjar ana det värsta, det blir ingen leverans..

Någon mer i liknande sits?

Otroligt j*vla dåligt om dom nu två dagar innan släpp kommer meddela att dom inte kommer fullfölja ordern… En butik som inte får några mer ordrar av mig isåfall…

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify Skärm: LG C2 oled GPU: 6950XT CPU: 5800X3D SSD: 480GB, M2 3TB PSU: Dark Power Pro 1,5KW Mobo: TUF GAMING X570-PLUS RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy Tbord: Logitech MX Mech Mini Lurar: DT1990 Pro OS: Win10Pro AI: Tascam 20x20 Monitorer: Yamaha HS7 Router: Wyse 5070 @ opnsense WIFI: Ubiquiti U7 Pro Switch: Zyxel 2.5Gbit. Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem

Hmm vet inte men har lagt märke till att special utgåvor brukar stå "fullbokat" när man kollar på vissa spel långt i förväg någon form av koll borde de ju ha. Står "Tillfälligt fullbokad" nu på webbis.

Själv bokade jag på steam igår, grundutgåvan bara, man skulle visst få något speciellt om man förbokade

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Hmm vet inte men har lagt märke till att special utgåvor brukar stå "fullbokat" när man kollar på vissa spel långt i förväg någon form av koll borde de ju ha. Står "Tillfälligt fullbokad" nu på webbis.

Själv bokade jag på steam igår, grundutgåvan bara, man skulle visst få något speciellt om man förbokade

Utgåvan jag pratar om går inte längre att hitta på webhallen, ultimate edition, förr stog det ”fullbokad” även på denna.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify Skärm: LG C2 oled GPU: 6950XT CPU: 5800X3D SSD: 480GB, M2 3TB PSU: Dark Power Pro 1,5KW Mobo: TUF GAMING X570-PLUS RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy Tbord: Logitech MX Mech Mini Lurar: DT1990 Pro OS: Win10Pro AI: Tascam 20x20 Monitorer: Yamaha HS7 Router: Wyse 5070 @ opnsense WIFI: Ubiquiti U7 Pro Switch: Zyxel 2.5Gbit. Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh1spY:

Utgåvan jag pratar om går inte längre att hitta på webhallen, ultimate edition, förr stog det ”fullbokad” även på denna.

Kan du hitta den under ditt kontos orderhistorik?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Kan du hitta den under ditt kontos orderhistorik?

Bokningen ligger kvar, men artikeln finns ej, därav att jag från början hörde av mig till Webhallen.

https://www.webhallen.com/se/product/341320-S-T-A-L-K-E-R-2-H...

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify Skärm: LG C2 oled GPU: 6950XT CPU: 5800X3D SSD: 480GB, M2 3TB PSU: Dark Power Pro 1,5KW Mobo: TUF GAMING X570-PLUS RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy Tbord: Logitech MX Mech Mini Lurar: DT1990 Pro OS: Win10Pro AI: Tascam 20x20 Monitorer: Yamaha HS7 Router: Wyse 5070 @ opnsense WIFI: Ubiquiti U7 Pro Switch: Zyxel 2.5Gbit. Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem

Såg detta nu på utvecklarnas hemsida, känns ändå oroligt att inte hört nått alls från Webhallen.

”If you’ve already bought any physical edition of S.T.A.L.K.E.R. 2, it will be delivered to you on the release date of the game by the retailer/shop through which you placed an order. You’re totally fine.”

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify Skärm: LG C2 oled GPU: 6950XT CPU: 5800X3D SSD: 480GB, M2 3TB PSU: Dark Power Pro 1,5KW Mobo: TUF GAMING X570-PLUS RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy Tbord: Logitech MX Mech Mini Lurar: DT1990 Pro OS: Win10Pro AI: Tascam 20x20 Monitorer: Yamaha HS7 Router: Wyse 5070 @ opnsense WIFI: Ubiquiti U7 Pro Switch: Zyxel 2.5Gbit. Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh1spY:

Hello Stalkers!

Bokade som säkert många andra för 3 år sedan Stalker 2 via webhallen.

Hörde för några månader sedan av mig till Webhallen ang. min order eftersom jag märkt att dom tagit bort den fysiska ultimate edition på hemsidan. Fick dock till svars att jag kunde vara lugn.

Nu två dagar innan släpp, fortfarande ingen ny info..
Börjar ana det värsta, det blir ingen leverans..

Någon mer i liknande sits?

Otroligt j*vla dåligt om dom nu två dagar innan släpp kommer meddela att dom inte kommer fullfölja ordern… En butik som inte får några mer ordrar av mig isåfall…

Nej då dom meddelar inte två dagar innan utan dom väntar till dagen innan med att meddela att dom inte får in den, bättre service är nog svårt att hitta.
Bästa är att jag precis som du hört av mig för någon vecka sen för att höra vad som gäller och fått samma svar.
Hade dom inte suttit och blundat och istället hört av sig i tid så hade man ju på sig att förboka en reprint via game-legends.de fram till 10 nov eller runt omkring där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rakl:

Nej då dom meddelar inte två dagar innan utan dom väntar till dagen innan med att meddela att dom inte får in den, bättre service är nog svårt att hitta.
Bästa är att jag precis som du hört av mig för någon vecka sen för att höra vad som gäller och fått samma svar.
Hade dom inte suttit och blundat och istället hört av sig i tid så hade man ju på sig att förboka en reprint via game-legends.de fram till 10 nov eller runt omkring där.

Webhallen är riktiga vider som gjort så...vet någgon om det är värt att kontakta GSC direkt? Kunde inte sagt det bättre själv, "bättre service går inte att hitta".

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobolgob:

Webhallen är riktiga vider som gjort så...vet någgon om det är värt att kontakta GSC direkt? Kunde inte sagt det bättre själv, "bättre service går inte att hitta".

Har kontaktat Webhallen ang "lösning". De betalade tillbaka de 3199 kr eller va de va + presentkort på 1000 kr utöver detta, vilket i mitt tycke fortfarande är för jävla dåligt då
1) Jag står fortfarande utan min fysiska kopia av spelet och utan allt annat fysiskt och digitalt innehåll som Ultimate Physical Version innehöll. (Kontaktade GSC direkt om detta men de menar att de inte kan hjälpa och hänvisade till huvuddistributören som jag kontaktat)
2) De verkar inte anse att de behöver inflationsjustera beloppet som de ska återbetala. Justerar man för inflationen från 2021 till 2024 så borde jag få tillbaka ca 3800 kr i ren återbetalning.
3) Schysst att de slänger med 1000kr i presentkort utöver mina pengar som jag ska ha tillbaka, men kasst att de intr kan lösa problemet på riktigt. Dessutom kommer jag aldrig mer handla från Webhallen så lär väl radera mailet med presentkortet eller ge de till någon annan, för vill inte ha o göra med de mer alls, oavsett om det "kostar" mig det unkna jävla presentkortet. Skulle jag köpa något med det så skulle det bara va en påminnelse om det här fiaskot.

Ni som ser detta, ta inte en sämre deal än pengarna tillbaka + 1000 kr presentkort. Helst ska ni som jag kräva en riktig lösning, och om det (som i mitt fall) inte går, kräv pengarna tillbaka justerat för inflation + minst 1000kr presentkort

Permalänk
Medlem

Hade en förbokning på en annan pryl hos webhallen.
Release-dagen kom, inte hört något från webhallen så kontaktar dom och de säger bara "tråkigt för dig men betalning gjordes för länge sedan så är inte giltig längre".
Hade varit trevligt med en förvarning men de jobbar inte proaktivt tydligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Hade en förbokning på en annan pryl hos webhallen.
Release-dagen kom, inte hört något från webhallen så kontaktar dom och de säger bara "tråkigt för dig men betalning gjordes för länge sedan så är inte giltig längre".
Hade varit trevligt med en förvarning men de jobbar inte proaktivt tydligen.

Menar de att eftersom du betalade för så länge sedan är inte förhandsbokningen giltig längre?

Permalänk
Medlem
Skrivet av friskybob:

Menar de att eftersom du betalade för så länge sedan är inte förhandsbokningen giltig längre?

Förmodligen har personen betalat med kort och då är reservationen på kortet bara giltig en viss period. När sedan butiken ska skicka produkten så försöker de dra beloppet men då inte reservationen längre är gilitig hos kortutgivaren så nekas det. Då de inte längre kan ta betalt så väljer de att makulera ordern.

Jag har själv jobbat inom e-handel och förhandsbokningar mot kort var ett återkommande problem. Vi försökte göra om reservationen strax innan release men gick inte det igenom så frågades kunden ifall det istället gick bra med faktura.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HKBY:

Förmodligen har personen betalat med kort och då är reservationen på kortet bara giltig en viss period. När sedan butiken ska skicka produkten så försöker de dra beloppet men då inte reservationen längre är gilitig hos kortutgivaren så nekas det. Då de inte längre kan ta betalt så väljer de att makulera ordern.

Jag har själv jobbat inom e-handel och förhandsbokningar mot kort var ett återkommande problem. Vi försökte göra om reservationen strax innan release men gick inte det igenom så frågades kunden ifall det istället gick bra med faktura.

Jaha, då förstår jag. Hur löser man det? Känns som att detta borde vara extremt vanligt och ett lika stort problem hos alla återförsäljare.