ASUS GeForce RTX 4070 12GB Dual EVO OC GDDR6

Permalänk

ASUS GeForce RTX 4070 12GB Dual EVO OC GDDR6

Köpte ett grafikkort under hetsen Inets event, men det uppfyller inte riktigt mina krav. Kortet är helt oöppnat och säljs med originalförpackning, garanti och allt som ingår vid nyköp.

Självklart får ni kvittot på mail.

Som titeln föreslår så är det en ASUS GeForce RTX 4070 12GB Dual EVO OC GDDR6

Plats: Högdalen. Jag föredrar avhämtning (är lat), men jag kan också skicka det med posten eller mötas i stan om det är enklare för dig.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Gissar att det är budgivning men annars köper jag det gärna för 5490+frakt.

Permalänk

Japp budgivning så ditt blir första bud

Permalänk
Medlem

Det är backlog på de där korten, så du skulle ju kunna skicka tillbaka det och låta någon av de som väntar på sitt kort få sitt

Visa signatur

Följ Teknikstrul på Youtube
Har jag vunnit en budgivning? Skicka swishförfrågan, nedan finns min adress:
Johan Flodqvist
Säbyvägen 18, 57339 Tranås
0708389515 / flodqvist.johan@gmail.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFlodqvist:

Det är backlog på de där korten, så du skulle ju kunna skicka tillbaka det och låta någon av de som väntar på sitt kort få sitt

Haha snälla, lämna tillbaka det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFlodqvist:

Vet inte om jag missar något men inet har väl kortet i fråga i lager?
https://www.inet.se/produkt/5414389/asus-geforce-rtx-4070-12g...

Permalänk

Ja tänkte själv att det är bättre att jag säljer den till bra pris än att lämna tillbaka den och ingen får det.

Permalänk
Medlem

Det är väl betydligt schystare att bjuda ut det här till priset han köpte det för än att skicka tillbaka det så att nån får köpa det för 7700kr?
Jag uppskattar iaf att folk lägger ut grejer här på marknaden. Bara +++++

Visa signatur

i5 11600KF | RTX 2080 Super WB | 2x16 Kingston 3600 | Corsair RM750x

Permalänk
Skrivet av Johan321:

Vet inte om jag missar något men inet har väl kortet i fråga i lager?
https://www.inet.se/produkt/5414389/asus-geforce-rtx-4070-12g...

Ursäkta för kladd, men Inet vill/får ej göra det, jag fick detta som svar när jag bad dom göra det:

"Kampanjer och drops som dessa är subventionerade av ASUS, med andra ord går ASUS in med pengar för att hjälpa oss att få ner priserna. Dessa subventioner är riktade mot ett exakt antal grafikkort som endast får plockas ur en serie/batch.
Om vi skickar ut ett kort som inte ingick i subventionen bryter vi mot inköpet."

Permalänk
Medlem
Skrivet av DonutWizard:

Ursäkta för kladd, men Inet vill/får ej göra det, jag fick detta som svar när jag bad dom göra det:

"Kampanjer och drops som dessa är subventionerade av ASUS, med andra ord går ASUS in med pengar för att hjälpa oss att få ner priserna. Dessa subventioner är riktade mot ett exakt antal grafikkort som endast får plockas ur en serie/batch.
Om vi skickar ut ett kort som inte ingick i subventionen bryter vi mot inköpet."

Det var mer än vad jag visste. Då drar jag tillbaks mitt bud.

Permalänk

Man lär sig något nytt varje dag, blir retur på den då antar jag, 30 kr fattigare men 30kr visare I guess.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johan321:

Det var mer än vad jag visste. Då drar jag tillbaks mitt bud.

Vad exakt i den informationen får dig att dra tillbaka budet? Det påverkar ju inte dig det minsta att Inet "inte får" sälja det kortet dyrare när det kommer tillbaka?

Visa signatur

Turn left! No, not that left, the other left!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bunz:

Vad exakt i den informationen får dig att dra tillbaka budet? Det påverkar ju inte dig det minsta att Inet "inte får" sälja det kortet dyrare när det kommer tillbaka?

Vet inte varför det är relevant. Jag tolkade det som att det var ett få kort som Inet fick sälja till det billigare priset och det därför blivit problem då de översålt. För mig skulle det kännas sådär att köpa kortet om Inet nu hade problem att leverera till alla som beställde under streamen. Då mitt bud var det enda och motsvarade självkostnadspris var det väl knappast något som drabbade någon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johan321:

Vet inte varför det är relevant. Jag tolkade det som att det var ett få kort som Inet fick sälja till det billigare priset och det därför blivit problem då de översålt. För mig skulle det kännas sådär att köpa kortet om Inet nu hade problem att leverera till alla som beställde under streamen. Då mitt bud var det enda och motsvarade självkostnadspris var det väl knappast något som drabbade någon?

Relevant och relevant, jag var mest nyfiken.
Inet får ju sälja sina varor till vilket pris de vill, sen att de hellre väntar och dealar till sig en kickback när de översålt är en annan femma.
Men jag var som sagt bara nyfiken, det är så ovanligt att se folk tänka på någon annan än sig själv. Så du får en liten guldstjärna av mig :3 *

Visa signatur

Turn left! No, not that left, the other left!

Permalänk
Medlem

Oklart om det är sålt eller inte. Jag bjuder 5 490 kr + frakt.

Visa signatur

Athlon XP 2100+ AIUHB 0302 | Epox 8RDA+ | 2x256MB Twinmos CL2 | Radeon 9500 @ 9700 Vcore & Vram mod | RIP

Permalänk

Annonsen är avslutad