Permalänk
Medlem

windows 11 update

Enligt pc health ska datorn inte vilja uppdatera till Windows 11 pga processorn, samtidigt som den säger att det är ok?
Även TPM är problemet, är det också processorn?

Intel® Core™ i7-10700K

https://imgur.com/a/5Qq1WlB

la till processor
Permalänk
Medlem

Du kan aktivera TPM i BIOS.

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem

Hittar ingenting om det i bios.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stoach:

googla upp moderkortet du har hur du aktiverar det, kan behöva uppgradera bios me.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av stoach:

Installera senaste stabila BIOS version för ditt moderkort så kommer inställningarna som Windows 11 kräver att ändras så att de är aktiva som standard. På mitt moderkort var vissa saker, så som TPM inaktiverade som standard men efter att Windows 11 släpptes så ändrade de dessa inställningar till på som standard

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig