Vinn nätagg från Seasonic

Retro LAN med mini PCs

Permalänk

Retro LAN med mini PCs

Hej!

Jag är på jakt efter prisvärda mini PCs med windows installation som kan användas till ett retro LAN för 4-6 personer. Även passande skärmar (ej CRT ) som klarar 75 eller helst 100 hz, behöver inte vara stora, hellre prisvärt och prestanda. Titlar som vi ska spela är runt sent 90-tal och tidigt 00-tal.

Typ: Quake 1-2, Age of Empires 2, Unreal Tournament, osv.

Tar tacksamt emot tips för kablage och hur man skulle sätta upp nätverket på enklaste vis.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Giftmacher1:

Hej!

Jag är på jakt efter prisvärda mini PCs med windows installation som kan användas till ett retro LAN för 4-6 personer. Även passande skärmar (ej CRT ) som klarar 75 eller helst 100 hz, behöver inte vara stora, hellre prisvärt och prestanda. Titlar som vi ska spela är runt sent 90-tal och tidigt 00-tal.

Typ: Quake 1-2, Age of Empires 2, Unreal Tournament, osv.

Tar tacksamt emot tips för kablage och hur man skulle sätta upp nätverket på enklaste vis.

Tack på förhand!

Jag köpte en minipc från aliexpress för 1500 typ. Finns samma på amazon för lite mer pengar (men säkert snabbare frakt). Jag sökte på openwrt, men det är för att jag ville ha en minipc att bygga router på (och som därmed har 4 nätverksportar). Men det kan ju vara en ingång iaf. Äkta piratwindows, och säkert rejält med kinesisk spionvara installerad. Finns från 7-800 skulle jag säga.

Nätverket. Det är välan bara att köpa lämplig switch med rätt antal portar, och kablar till det. Eller missar jag nåt? 8 portars på amazon kan ju inte vara dyrt. Och kablar kan man köpa samtidigt.

Visa signatur

// men vad vet jag, fråga en expert istället