Tjena! Jag är rätt ny på det här med stationära datorer för gaming då jag är uppvuxen med en MacBook för jobb och plugg. Men nu har jag äntligen köpt mig en gammal burk med en massa hårdvara från olika årtal.
Jag spelar inga superkrävande spel egentligen (mest WoW), men jag vill kunna köra de på rätt höga grafikinställningar, samtidigt som jag känner att datorn är snabb rent allmänt. Just nu kan jag spela mina spel helt ok, men känner att det laggar lite för mycket så fort det är mycket som händer (typ en raid i WoW).
Så jag undrar om det finns någon websida där man kan trycka in sin hårdvara och så spottar den ut tips på uppgraderingar (gärna utifrån preferens, men den filtreringen är kanske inte prioriterad)? Alternativt om det finns någon butik som kan hjälpa en med sådan här ”diagnostik”?
För jag har förstått att vissa hårdvara är mer viktiga än andra och vissa är inte kompatibla med andra, så att byta grafikkort kanske resulterar i byte av processor, eller moderkort, men som ni märker så är jag rätt novis inom detta, så tacksam för hjälp!