Nybyggd dator problem med lagg i webbläsare/youtube twitch etc
Hej kära Sweclockers!
Har precis byggt min första dator vilket gick smidigt med hjälp av guidesen i detta trevliga forum!
Har lite problem dock, datorn laggar på vissa hemsidor och laddar segt (youtube, twitch etc). Vissa hemsidor fungerar det utan problem, (har provat ta bort graphics acceleration utan att det hjälpte i google chrome).
Efter lite undersökande har jag insett att det verkar fungera när jag använder den trådlösa anslutningen via moderkortet men inte när jag använder min nätverkskabel. Har även provat använda hemsidor m.m via min laptop utan några problem alls i samma upplösning 1080p.
Har laddat ner AMD chipsets drivers + Adrenaline och uppdaterat drivrutiner. Har även kollat temps i idle med hwifon och dessa verkar bra. ( är inte så insatt med dessa program och drivers men tror jag gjort det rätt).
Mina komponenter är följande: Gigabyte Radeon RX 9070 OC, 7800x3d, kingston 32 ram 6000mhz , 2 TB SSD M2 kingston fury , Peerless assasin 120 SE cpu fläkt, Gigabyte B650 eagle AX, RM850e corsair.
Använder förtillfället 1080p monitor 144hz, behöver uppdatera den men osäker till vad
Sammanfattade är mitt problem att det laggar på vissa hemsidor när jag surfar och det fastnar utan att jag kan göra nånting framförallt på youtube. Kan tillägga att jag provat lite snabbt en match i Black ops 6 och det verkar fungera utan problem.
Någon vänlig själ som har en ide på vad som kan vara problemet?