Vinn nätagg från Seasonic

Går det att få ner detta bygget till under 42k

Permalänk

https://www.inet.se/datorbygge/b1669893/brun

Så där blev det tillslut. Kommer byta GPU vid nästa Refresh/generation, därav 1200w.

Permalänk
Medlem

Kanske inte mest prisslimmade lösningen på allt - men tror du kommer känna dig nöjd

Såg du gick ner till vanliga Antec Flux utan displayer o sånt - och lite mindre chassi tror jag?
Låter som ett rätt vettigt sätt att få ner priset lite

Seasonic Vertex är ett fint agg men rätt dyrt - kanske lika bra att passa på när det är lite rabatt åtminstone som du gjorde
(i praktiken kan man ju undra om man märkt någon större skillnad mot Gamer storm 1200 agget som kostar över en tusing mindre, men kan ändå respektera det valet om det känns tryggare på sikt)

Har du behov av USB4 och relativt många USB kontakter i bak på chassit? Vill du ha en tydlig LED-display om något går fel?
Isåfall var det nog vettigt med B870 som du valde
Om inte så är resten identiskt med B850 såvitt jag förstår.
(jag köpte B850 Tomahawk nyligen själv)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av Roger W:

Kanske inte mest prisslimmade lösningen på allt - men tror du kommer känna dig nöjd

Såg du gick ner till vanliga Antec Flux utan displayer o sånt - och lite mindre chassi tror jag?
Låter som ett rätt vettigt sätt att få ner priset lite

Seasonic Vertex är ett fint agg men rätt dyrt - kanske lika bra att passa på när det är lite rabatt åtminstone som du gjorde
(i praktiken kan man ju undra om man märkt någon större skillnad mot Gamer storm 1200 agget som kostar över en tusing mindre, men kan ändå respektera det valet om det känns tryggare på sikt)

Har du behov av USB4 och relativt många USB kontakter i bak på chassit? Vill du ha en tydlig LED-display om något går fel?
Isåfall var det nog vettigt med B870 som du valde
Om inte så är resten identiskt med B850 såvitt jag förstår.
(jag köpte B850 Tomahawk nyligen själv)

My bad, länkade fel chassi. Nej tog Pro. Vårt och kollade på den i butik och kändes inte brutalt stor.

Ja alltså har alltid "splurged" på psu. Falsk trygghet eller nått kanske.

Och ja, har wacoms och usb mix och fanvetvad (massa wireless receivers) så skulle irritera mig otroligt om jag saknade en port om 6 månader.

Bad den även byta 140mm fläktarna till bequiet Silent wing 4.

Dumt? Ja förmodligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starscreamer:

My bad, länkade fel chassi. Nej tog Pro. Vårt och kollade på den i butik och kändes inte brutalt stor.

Tänker mer tvärtom: kändes vanliga Flux för liten? Annars, varför inte spara några spänn och ta den istället?
(om man inte går igång på displayer då...)

Skrivet av Starscreamer:

Ja alltså har alltid "splurged" på psu. Falsk trygghet eller nått kanske.

Gäller att hitta sin gräns för "good enough" antar jag.. För mig är det i princip:
1) Åtminstone gold-ratat (även om 80-plus i sig bara är effektivitet och inget annat)
2) en bra grundplattform av en OEM jag litar på
3) japanska kondningar rakt genom
4) en vettig fläkt som håller och med hyfsat låg ljudvolym
5) modulärt med tillräckligt med (kvalitativa) kablar o kontakter
Och slutligen att ovanstående är bekräftat i något test jag litar på.

Såhär på rak arm så faller väl egentligen bara det där "Gamer storm" agget på en av punkterna ovan efter jag sökte runt lite: den har delvis lite billigare icke-japanska kondningar på sekundärsidan om jag läste rätt på hardware busters...
Vet inte om jag kanske ändå hade gjort som dig om jag köpt allt från Inet... Klurigt!

Skrivet av Starscreamer:

Och ja, har wacoms och usb mix och fanvetvad (massa wireless receivers) så skulle irritera mig otroligt om jag saknade en port om 6 månader.

Makes sense

Skrivet av Starscreamer:

Bad den även byta 140mm fläktarna till bequiet Silent wing 4.

Dumt? Ja förmodligen.

Inte speciellt prisvärt, oklart hur mycket det kommer märkas i praktiken... Men tyst lär det kunna bli
Tror som sagt du kommer känna dig rätt nöjd
Säkra att uppdatera till senaste BIOS på moderkortet bara om inte Inet gjort det redan. Har hört de tidiga var lite struliga.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.